دادستان مرکز استان خراسان شمالی از زندان مرکزی بجنورد بازدید کرد

17:01 - 25 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۶۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان خراسان شمالی از زندان مرکزی بجنورد بازدید کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی در بازدید از زندان مرکزی بجنورد به درخواست‌های طرح شده از سوی مددجویان رسیدگی و در راستای تداوم روند پیگیری‌های لازم دستور‌های مقتضی صادر کرد.

خبرگزاری میزان- سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی با همراهی استاجی رئیس زندان بجنورد، در جمع مددجویان مرد و زن حضور یافت و طی دیدار‌های جداگانه و همچنین ملاقات‌های چهره به چهره با آنان و استماع خواسته‌ها و مطالبات و تقاضا‌های مطروحه گفت: زندان یکی از مجازات‌های سالب آزادی‌های فردی و اجتماعی افراد است که در موارد مقتضی و بر اساس مبانی و مستندات قانونی و پس از فرایند دادرسی، انشاء و ابلاغ احکام قطعی لازم الإجراء، مجازات‌های پیش بینی شده و مورد محاسبه، اعمال و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه زندان مرکزی بجنورد ظرفیت‌ها و امکانات مناسبی در راستای تسهیل موجبات بازشناسی هویتی افراد و جامعه پذیری مجدد مددجوایان در اختیار دارد؛ اظهار کرد: اجرای برنامه‌های تأمینی و تربیتی در قالب سازوکار‌های فرهنگی و آموزشی در صورتی اثرگذاری سازنده و مثبت و راهگشا خواهد داشت که با مشوق‌های انگیزشی و در عین حال استقبال درونی و میل و رغبت مبتنی بر اراده و اختیار مددجویان همراه باشد.

ایلالی تصریح کرد: رویکرد اصلاح مسیر‌های ناصواب و راهبرد قرار گرفتن در راه درست از طریق تأسی به الگوی‌های رفتاری مناسب می‌تواند یک تحول شگرف را در فرد به وجود آورد و در نهایت انسانی را به جامعه معرفی کند که با گذشته‌ی سرشار از نقاط تاریک او فرسنگ‌ها فاصله دارد و این هدف، یک رؤیا و خیال نیست. بلکه یک واقعیت و حقیقت کاملاً امکان پذیرو باورکردنی است. به شرط آنکه با انگیزه اصلاحی، فعل خواستن و در ادامه با توانستن در رفتار و کردار و نمودار شخصیتی متجلی و مصداق عینی به خود گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *