بحران در زندان امنیتی آمریکا بر سر مرگ زندانیان

12:12 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۶۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران در زندان امنیتی آمریکا بر سر مرگ زندانیان
مرگ ۳ زندانی در یکی از زندان‌های جنجالی آمریکا که در قرنطینه چند ماهه به سر می‌برد، انتقاد‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان - دین هافمن، ۸۰ روز را در زندان واپون گذراند، جایی که زندانیان و خانواده‌هایشان آن را قرنطینه می‌نامند.

خانواده این زندانی می‌گویند که او در اواخر ماه ژوئن در سلولش خودکشی کرده بود.

تایشون لمونز و کامرون ویلیامز، ۲ زندانی دیگر نیز در ماه اکتبر در این زندان جان خود را از دست داده‌اند.

سوابق به‌دست آمده از سوی خانواده هافمن نشان می‌دهد که وی به دلیل آنچه اداره زندان‌های آمریکا آن را «حرکت محدود» می‌نامد، ارزیابی روانی نداشته است.

 در ماه می گذشته، با وجود انجام سایر ارزیابی‌های پزشکی، هافمن به دلیل محدودیت حرکتی درمان روانی را دریافت نکرد.

 سوابق پزشکی نشان می‌دهد که هافمن دارو دریافت می‌کرد و با این حال، در روز‌های پایانی او برخی از دارو‌های خود را دریافت نکرده است.

دختر هافمن گفت: اگر می‌توانست کمک می‌گرفت و نمی‌توانست برای کمک فریاد می‌زد و آن‌ها به او کمک نمی‌کردند.

خانواده‌اش می‌گویند که هافمن ۹ روز پیش از مرگ در سلول محدودکننده‌ای که اغلب به آن انفرادی می‌گویند، قرار داشت.

خانواده هافمن در هفته‌های اخیر با خانواده دیگر زندانیان در شهر مدیسون، مرکز ایالت ویسکانسین، اعتراض کرده و خواستار پاسخگویی مقامات زندان واپون درباره مرگ زندانیان شده‌اند.

همسر هافمن می‌گوید: ما ۳ مورد مرگ در آن زندان داشته‌ایم و اعلام کردند که قرار است تغییراتی ایجاد کنند، اما هنوز هیچ کاری انجام نشده است، چند نفر دیگر قرار است بمیرند؟ من نگران هستم.

در واوپون، بازدیدکنندگان در ملاقات با زندانیان محدود می‌شوند و زمان تفریح و رسیدگی به بهداشت شخصی به دلیل کمبود کارکنان زندان به حالت تعلیق درآمده است.

زندانیان در واوپون شرایطی را توصیف کرده‎اند که به گفته آن‌ها حقوق بشر زندانیان را نقض می‌کند.

بالا گرفتن جنجال‌ها بر سر قدیمی‌ترین زندان ویسکانسین

جیم رافتر، رئیس دهکده آلوئز، می‌گوید که وضعیت زندان‌های واپون و گرین‌بی «بشکه باروتی است که در انتظار جرقه» است.

وی افزود: من به‌عنوان رئیس روستا نگران امنیت جامعه خود هستم، اگر همه چیز در داخل این زندان از کنترل خارج شود، آن‌ها به جامعه ما سرایت خواهند کرد و من نمی‌خواهم یک زنگ هشدار بزرگ به صدا درآورم، اما این درست است و امکان آن وجود دارد.

زندان‌های گرین‌بی و واپون قدیمی‌ترین زندان‌های ویسکانسین به شمار می‌روند که در دهه‌های ۱۸۹۰ و ۱۸۵۰ ساخته شده‌اند و هر ۲ زندان با چالش‌های متعددی از جمله شرایط زندان، کمبود کارکنان و اعتراضات روبرو هستند.

وضعیت زندان گرین‌بی و واپون

در زندان گرین‌بی، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که این زندان ۹۸۳ زندانی را در خود جای داده که این رقم حدود ۲۳۴ نفر بیش از ظرفیت است.

این زندان ۹۵ پست برای افسران و نگهبانان دارد که ۴۱ درصد آن‌ها خالی است.

زندان واپون نیز دارای ۹۷۷ زندانی است که این رقم ۹۵ نفر بیش از ظرفیت است و این زندان دارای ۱۵۱ جایگاه برای افسران و نگهبانان است که ۵۳.۴ درصد آن‌ها خالی هستند.

دوره طولانی قرنطینه زندان واپون در ایالت ویسکانسین و مواردی از خودکشی، گروهی از قانونگذاران آمریکایی را بر آن داشت تا لایحه‌ای را برای اصلاح وضعیت این زندان ارائه کنند.

زندان واپون از ماه‌ها پیش به دلیل شرایط نامناسب در حالت قرنطینه قرار گرفته است؛ قانونگذاران لایحه‌ای متشکل از ۱۷ ماده برای اصلاح وضعیت این زندان در شهر «میلواکی» ارائه کردند که بر زندان‌های ایالتی و محلی اعمال می‌شود و از افزایش حداقل دستمزد برای زندانیان تا دسترسی بهتر به محصولات بهداشتی، روش‌های ارتباطی بهتر و گذراندن وقت در بیرون از سلول را شامل می‌شود.

شکایتی که به‌تازگی از سوی گروهی از زندانیان این زندان تنظیم شده، بیان می‌کند که قرنطینه به دلیل رفتار‌های غیرقانونی نگهبانان زندان بوده، اما سایر اسناد دادگاهی نشان می‌دهد که قرنطینه ممکن است به دلیل کمبود کارکنان زندان نیز باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *