اخراج افسران پلیس انگلیس به دلیل تخلفات جنسی رکورد زد

14:34 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۶۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اخراج افسران پلیس انگلیس به دلیل تخلفات جنسی رکورد زد
تخلفات جنسی اصلی‌ترین دلیل اخراج افسران پلیس انگلیس در سال گذشته میلادی بوده است.

خبرگزاری میزان – یک روزنامه انگلیسی فاش کرده که از هر ۴ دلیلی که برای اخراج افسران پلیس به دلیل جرایم جدی در سال گذشته ارائه شده، یک دلیل، تخلفات جنسی بوده است.

روزنامه «بایلاین تایمز»، ضمن انتشار این آمار گزارش داد که تعداد شکایات در مورد جرایم جدی از سوی افسران به رکورد بالایی رسیده است.

در این ماه کالج پلیس، یک نهاد حرفه‌ای برای پلیس انگلیس، «فهرست ممنوعه» سالانه خود را منتشر کرد؛ فهرست افسران پلیسی که به دلیل جرایم جدی اخراج و از پیوستن مجدد به پلیس منع شده‌اند.

بایلاین تایمز دریافت وقتی تمام جرایم جنسی فهرست‎شده به عنوان «مقوله‌های اخراج» (از جمله جرائمی مانند سوءاستفاده از موقعیت برای اهداف جنسی و تجاوز) با هم جمع می‌شود، به ۱۱۵ مورد یا ۲۲ درصد از همه دلایل ذکر شده می‌رسد.

اخراج ۳۹۴ افسر پلیس انگلیس در سال گذشته میلادی

تعداد دلایل ذکر شده از تعداد کل افسران در فهرست ممنوعه (۳۹۴) بیشتر است، زیرا ممکن است یک افسر به دلایل متعددی اخراج شده باشد.

این افشاگری‌ها منعکس کننده نگرانی‌هایی در مورد افسران جنایی است که پس از دستگیری چندین افسر بلندپایه به دلیل جنایات مشابه در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۱، وین کازینز، افسر پلیس لندن، از شناسه پلیس و دستبند خود برای ربودن، تجاوز جنسی و قتل سارا اورارد ۳۳ ساله استفاده کرد.

در فوریه امسال، دیوید کریک، یکی دیگر از افسران پلیس، پس از آزار و تجاوز جنسی و ایجاد «جرایم غیرقابل جبران» بر روی حداقل دوازده زن، به حبس ابد محکوم شد و در نهایت به ۸۵ جرم سنگین از جمله ۴۸ تجاوز متهم شد.

این رقم برای افسران خدمت نیز سهم قابل توجهی بالاتر از موارد را نسبت به افسران پشتیبانی جامعه پلیس نشان می‌دهد.

نادیده گرفتن تخلفات در پلیس انگلیس

تحقیقات گذشته نشان داد که نزدیک به ده‌ها افسر در انگلیس و ولز به دلیل روابط جنسی نامناسب یا تماس جنسی با قربانیان با مجازات انضباطی روبرو شده و برخی از آن‌ها همچنان در این شغل باقی مانده‌اند.

جدیدترین ارقام «فهرست ممنوعه» نیز نشان دهنده افزایش شدید جرایم جدی در میان افسران است؛ ۳۹۴ نامی که امسال به فهرست ممنوعه اضافه شده‌اند، یک رکورد بالا و ۳۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل بوده است و این بزرگترین افزایش ثبت شده در هر مقطعی در ۵ سال گذشته به شمار می‌رود.

کمپین‌های پلیس پیش از این به بایلاین تایمز گفته‌اند که رسیدگی نکردن به ۹ مورد از هر ۱۰ شکایت در مورد نیرو‌های پلیس، خطر تکرار مواردی مانند قتل سارا اورارد را به همراه دارد.

واحدهای پلیس انگلیس در سال گذشته رکورد ۸۱ هزار و ۱۴۱ شکایت را ثبت کردند؛ برخی از داحدها در حال حاضر در واقع بیشتر از کارکنان خود موارد شکایت را ثبت می‌کنند، اما تنها یک اقلیت کوچک از سوی خود واحدها -که وظیفه نظارت بر رفتار را بر عهده دارند- مورد تحقیق قرار می‌گیرند.

 تنها ۰.۵ درصد از شکایات از سوی اداره مستقل رفتار پلیس بررسی می‌شود که تنها جدی‌ترین پرونده‌ها از سوی نیرو‌های پلیس به آن ارجاع می‌شود.

اندی واکر، سرپرست ارشد کالج پلیس، گفت: اعتماد عمومی ضروری است و واحدهای پلیس در سراسر کشور متعهد به ریشه‌کن کردن افسران و کارکنان پلیس هستند که به این اعتماد آسیب می‌زنند.

وی افزود: ما بازرسی را تقویت کرده‎ایم، تعیین استاندارد‌های بالا در استخدام و به سرکوب رفتار‌های غیرقابل قبول ادامه می‌دهیم تا مردم بتوانند به بسیاری از افسران سخت‌کوش و فداکار که برای حفظ امنیت تلاش می‌کنند، اعتماد کنند.

کریگ گیلدفورد، مسئول تخلفات شورای رؤسای پلیس ملی انگلیس، به بایلاین تایمز گفت: همه واحد‌های پلیس به طور مستمر در حال ریشه‌کن کردن سوءاستفاده‌ کنندگان و افراد فاسد هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *