رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تداوم بحران ادامه کار افسران مجرم در پلیس انگلیس

14:47 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۷۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تداوم بحران ادامه کار افسران مجرم در پلیس انگلیس
جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیش از هزار افسر پلیس انگلیس به دلیل آزار جنسی و خشونت خانگی تحت بازجویی قرار دارند.

خبرگزاری میزان – در حالی که شمار افسران پلیس متهم به آزار جنسی و خشونت خانگی در انگلیس افزایش می‌یابد، انتقاد‌ها به ادامه کار آن‌ها نیز بالا گرفته است.

به گزارش «گاردین»، براساس جدیدترین آمار‌ها بیش از هزار و ۱۰۰ افسر پلیس در انگلیس به دلیل آزار جنسی و خشونت خانگی تحت بازجویی قرار دارند.

از این تعداد، ۱۸۰ نفر - معادل یک نفر از هر هفت نفر - اجازه یافته‌اند با وجود شدت جرایم به‌طور عادی به کار خود ادامه دهند.

از هزار و ۱۱۵ افسر تحت بازجویی ۴۲۸ نفر در برخی از وظایف خود محدود و ۳۷۸ نفر تعلیق شده‌اند.

بیشترین تعداد افسران تحت بازجویی مربوط به بزرگ‌ترین نیروی پلیس انگلیس یعنی متروپولیتن هستند؛ ۶۵۷ نفر از افسران متروپولیتن به سوءاستفاده جنسی یا خشونت خانگی با هر ۲ هستند.

در ابتدای سال ۲۰۲۳، در بحبوحه خشم عمومی پس از اعتراف دیوید کریک، افسر پلیس انگلیسی به ۴۹ جرم از جمله ده‌ها تجاوز و جرایم جنسی، پلیس انگلیس اعلام کرد که در حال بررسی هزار مورد ادعای سوءاستفاده جنسی و خشونت خانگی علیه حدود ۸۰۰ افسر است.

ارقام جدید که ۹ ماه پس از انتشار گزارش مذکور آمده است، به شدت از فرهنگ داخلی و استاندارد‌های رفتاری در پلیس متروپولیتن انتقاد کرد؛ گزارش پیشین متروپولیتن را متهم به نژادپرستی نهادی و زن‌ستیزی می‌کرد.

تاکنون نیرو‌های پلیس متعدد در انگلیس از پاسخگویی و ارائه آمار مربوطه خودداری کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پلیس منچستر به‌عنوان سومین نیروی بزرگ پلیس انگلیس اشاره کرد.

به‌تازگی یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که از هر ۴ دلیلی که برای اخراج افسران پلیس به دلیل جرایم جدی در سال گذشته ارائه شده، یک دلیل، تخلفات جنسی بوده است.

روزنامه «بایلاین تایمز»، با اشاره به آمار مربوط اعلام کرد که تعداد شکایت‌ها از جرایم جدی از سوی افسران به رکورد بالایی رسیده است.

در عین حال،  تحقیقات گذشته نشان داد که نزدیک به ده‌ها افسر در انگلیس به دلیل روابط جنسی نامناسب یا تماس جنسی با قربانیان با مجازات انضباطی روبرو شده و برخی از آن‌ها همچنان در این شغل باقی مانده‌اند.

کریگ گیلدفورد، مسئول تخلفات شورای روسای پلیس ملی انگلیس، در این باره گفت: همه واحد‌های پلیس به طور مستمر در حال ریشه‌کن کردن سوءاستفاده‌‌کنندگان و افراد فاسد هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *