موارد متعدد آزار جنسی در انگلیس بدون پیگیری و محکومیت

12:54 - 25 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۶۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موارد متعدد آزار جنسی در انگلیس بدون پیگیری و محکومیت
تجاوز جنسی به یک زن در مترو لندن ابعاد گسترده آزار جنسی علیه زنان در این کشور را نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان – رایان جانستون، فردی که در مترو لندن و در مقابل دیگر مسافران، زنی ۲۰ ساله را هدف تجاوز جنسی قرار داده بود، راهی زندان شد.

این مجرم ۳۷ ساله به‎تازگی در دادگاه لندن به ۹ سال زندان محکوم شد؛ وی در چند پرونده دیگر آزار و تجاوز جنسی نیز متهم شناخته شده است.

جانستون در فوریه سال ۲۰۲۰ در مترو لندن این جرم را مرتکب شده بود و یک تبعه فرانسوی که به همراه پسر ۱۱ ساله خود شاهد این حمله بود، آن را به پلیس گزارش داد.

در زمان وقوع جرم، اداره پلیس لندن موفق به شناسایی و بازداشت این فرد نشد و در نهایت جانستون در سال ۲۰۲۲ بازداشت شد.

هیئت منصفه دادگاه لندن پس از یک محاکمه ۲ هفته‌ای در ماه آگوست گذشته، جانستون را در هر ۵ اتهام مجرم شناخت؛ او همچنین به طور نامحدود در فهرست مجرمان جنسی انگلیس قرار گرفت.

ابعاد گسترده آزار و تجاوز جنسی در انگلیس

روزنامه انگلیسی گاردین به این موضوع پرداخته و می‌نویسد؛ وقتی یک زن در مترو لندن هدف تجاوز جنسی قرار می‌گیرد، این موضوع سوالات بسیار اساسی را درباره وضعیت انگلیس ایجاد می‌کند.

در روز روشن و زمانی که افراد دیگر نیز در واگن قطار بودند انتظار می‌رفت که این زن ۲۰ ساله در امان باشد، اما به‌طرز وحشتناکی اینگونه نبود.

 این موضوع در میان گروه‌های مختلف زنان در انگلیس جنجال به پا کرده و سؤالاتی را درمورد اینکه چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد، ایجاد کرده است.

در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که شاهد جنایت خشونت‌آمیز هستند، به‌طور شگفت‌انگیزی اغلب برای کمک مداخله می‌کنند، اما همواره اینگونه نیست.

براساس آمار منتشر شده، از هر ۴ زن در انگلیس و ولز یک نفر به‌عنوان یک زن بزرگسال هدف تجاوز و یا آزار جنسی قرار گرفته که این رقم معادل ۶.۵۴ میلیون نفر است.

علاوه بر این از هر ۶ کودک نیز یک نفر هدف سوءرفتار جنسی قرار گرفته و در میان مردان نیز از هر ۱۸ نفر یک نفر معادل ۱.۳۴ میلیون نفر هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

برای سال منتهی به مارس ۲۰۲۲، بررسی جنایت برای انگلیس و ولز (CSEW) برآورد کرد که ۷۹۸ هزار زن و ۲۷۵ هزار مرد ۱۶ ساله و بالاتر آزار و تجاوز جنسی را تجربه کرده‌اند.

این میزان شیوع تقریبا ۳ در ۱۰۰ زن و یک در ۱۰۰ مرد است و زنان به‎طور قابل توجهی بیشتر از مردان قربانی هر گونه تجاوز جنسی در سال گذشته بودند.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که جرایم تجاوز و آزار جنسی از سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در انگلیس و ولز به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

تعداد جرایم تجاوز جنسی در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۱، بیش از ۶۱ هزار مورد بوده است.

علیرغم افزایش نرخ تجاوز و آزار جنسی و گزارش کردن آن‌ها در سال‌های اخیر، میزان اتهامات و محکومیت‌ها در بین پایین‌ترین نرخ‌ از زمان شروع گزارش‌ها باقی مانده است.

به گفته موسسه خیریه «بحران تجاوز جنسی»، در سال ۲۰۲۱ از هر ۱۰۰ مورد آزار جنسی تنها یک مورد به پلیس گزارش شده و منجر به اتهام شده است.

علاوه بر این، از هر ۶ زن مورد تجاوز، ۵ نفر آن را گزارش نمی‌کنند و همین امر درباره مردان در انگلیس ۴ مورد از هر ۵ نفر است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس آزار جنسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *