قرنطینه ۷ ماهه یک زندان در ویسکانسین؛ خودداری زندان از ارائه مراقبت‌های بهداشتی

15:42 - 13 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۷۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قرنطینه ۷ ماهه یک زندان در ویسکانسین؛ خودداری زندان از ارائه مراقبت‌های بهداشتی
وضعیت نامناسب بهداشتی و کمبود کارکنان موجب قرنطینه چند ماهه یک زندان در ایالت ویسکانسین شده است.

خبرگزاری میزان – دوره طولانی قرنطینه یک زندان در ایالت ویسکانسین و مواردی از خودکشی، گروهی از قانونگذاران آمریکایی را بر آن داشت تا لایحه‌ای را برای اصلاح وضعیت این زندان ارائه کنند.

زندان «واپون» ایالت ویسکانسین از ماه‌ها پیش به دلیل شرایط نامناسب در حالت قرنطینه قرار گرفته است؛ قانونگذاران لایحه‌ای متشکل از ۱۷ ماده برای اصلاح وضعیت این زندان در شهر «میلواکی» ارائه کردند که بر زندان‌های ایالتی و محلی اعمال می‌شود و از افزایش حداقل دستمزد برای زندانیان تا دسترسی بهتر به محصولات بهداشتی، روش‌های ارتباطی بهتر و گذراندن وقت در بیرون از سلول را شامل می‌شود

این قانونگذاران در بیانیه‌ای مشترک پس از معرفی لایحه گفتند که شرایط زندان واپون در ویسکانسین «غیرقابل قبول» است و در «نقطه شکست» قرار دارد.

«کلدا رویز»، سناتور آمریکایی و از امضا کنندگان بیانیه، گفت: شرایط زندان‌ها در ویسکانسین و در سراسر آمریکا آن‌طور که باید باشد، نیست؛ به‌خصوص اگر بخواهیم هدف امنیت عمومی و توانبخشی باشد.

این گروه از قانونگذاران به دنبال نظراتی از افراد زندانی سابق و همچنین مقامات زندان‌های ویسکانسین برای تهیه پیش‌نویس لوایح بودند.

معرفی این لوایح پس از ماه‌ها قرنطینه زندان واپون، یک زندان با حداکثر امنیت، صورت می‌گیرد و در این مدت زندانیان گزارش کرده‌اند که تقریبا تمام مدت شبانه‌روز را در سلول‌های خود حبس بوده و از خدمات پزشکی و روانی، مراقبت‌های بهداشتی، وعده‌های غذایی مناسب، بهداشت و ملاقات با خانواده محروم هستند. 

شکایتی که به‎‌تازگی از سوی گروهی از زندانیان این زندان تنظیم شده، بیان می‌کند که قرنطینه به دلیل رفتار‌های غیرقانونی نگهبانان زندان بوده، اما سایر اسناد دادگاهی نشان می‌دهد که قرنطینه ممکن است به دلیل کمبود کارکنان زندان نیز باشد.

قرنطینه‌ها تاریخ پایان مشخصی ندارند؛ «تونی اورز»، فرماندار شهر میلواکی، گفت که به تازگی از زندان‌ها بازدید نکرده، اما همچنان با کارکنان زندان‌ها در تماس است.

دعوی حقوقی علیه اداره زندان‌های ویسکانسین

اداره زندان‌های ویسکانسین و زندان واپون با یک دعوی حقوقی دسته‌جمعی روبرو هستند که استدلال می‌کند آن‌ها در ارائه مراقبت‌های جسمی و روانی کافی به زندانیان کوتاهی کرده‌اند.

این شکایت که به‎تازگی در دادگاه ناحیه شرقی ویسکانسین ارائه شد، می‌گوید مراقبت‌هایی که به زندانیان ارائه می‌شود به‌شدت ناکافی است و خطر درد و رنج غیرضروری، جراحت و مرگ قابل پیشگیری را برای زندانیان ایجاد می‌کند.

اسناد دادگاه نشان می‌دهد زندان واپون نزدیک به ۷ ماه است که در «وضعیت اصلاح شده» یا یک قرنطینه بوده که منجر به تاخیر در درمان، نقض محدودیت‌های غذایی و شرایط غیربهداشتی شده است.

گفته می‌شود که زندانیان اجازه دارند در هفته تنها یک بار از حمام استفاده کنند، هر هفته یک ساعت اوقات تفریحی داشته باشند، هیچ ملاقات حضوری یا الکترونیکی با خانواده و دسترسی به کتابخانه در محل را ندارند.

عدم ارائه مراقبت‌های پزشکی به زندانیان در واپون

«لونی استوری»، وکیل‌مدافع زندانیان در این پرونده گفت: زندانیانی وجود دارند که مراقبت‌های پزشکی کافی دریافت نمی‌کنند؛ بسیاری از آن‌ها داروی خود را قطع کرده‌اند یا آن را به درستی دریافت نکرده‌اند، به واحد خدمات بهداشتی دسترسی ندارند و ارزیابی‌های روانپزشکی دریافت نمی‌کنند.

در این دادخواست آمده که قرنطینه و فقدان خدمات بهداشت روانی کافی منجر به خودکشی و احتمالا مرگ زندانیان شده است. 

هفته گذشته خانواده‌ها و مدافعان حقوق زندانیان اعتراضی را در خارج از زندان واپون برگزار کردند و خواستار تعطیلی این زندان شدند.

بحران در دیگر زندان‌های ویسکانسین

ناظر زندان‌های ویسکانسین گزارش داد که علاوه‌بر واپون، زندانیان زندان «گرین‌بی» از ماه ژوئن گذشته با محدودیت رفت‌وآمد مواجه بوده‌اند و زندان «استنلی»، یک زندان با امنیت متوسط در شهر «چیپوا»، نیز از نوامبر گذشته تردد زندانیان را با اشاره به «کمبود کارکنان» محدود کرده است.

در دادخواست اخیر آمده که «جان ام اندرسون»، زندانی ۶۲ ساله، در ماه می‌ به یک بیماری چشمی شدید مبتلا شد که باعث درد چشم، تاری دید و لکه‌های تیره در خط دید او شده است؛ گفته می‌شود که اندرسون به مدت ۵ ماه از واحد خدمات بهداشتی این پاسخ را دریافت می‌کرد که «به دلیل قرنطینه» نمی‌تواند خدمات پزشکی دریافت کند. 

این زندانی «فرم فوریت‌های پزشکی» متعددی را برای مقامات زندان ارسال کرده، اما هیچ درمانی برای وی ارائه نشده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *