استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‎های سنگرشکن آمریکا علیه غزه

8:53 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۱۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‎های سنگرشکن آمریکا علیه غزه
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آمریکا در چند هفته اخیر ۱۰۰ بمب‌ سنگین را به اراضی اشغالی ارسال کرده است.

خبرگزاری میزان – روزنامه آمریکایی وال‎استریت‎ژورنال گزارش داد که از زمان آغاز جنگ اخیر غزه، آمریکا دستکم ۱۰۰ بمب سنگین موسوم به «سنگرشکن» را به اراضی اشغالی ارسال است.

این بمب‌های سنگین با وزن حدود یک تُن قادر به نفوذ به اعماق سازه‌های بتنی هستند. 

 

محموله‌های ارسالی آمریکا به رژیم صهیونیستی 

وال‌استریت‎ژورنال، گزارش داد که محموله‌های بمب‌های سنگرشکن «BLU-۱۰۹» به همراه ۱۵ هزار بمب از انواع دیگر و ۵۷ هزار گلوله توپ به ارزش صد‌ها میلیون دلار، عمدتا از طریق هواپیما‌های باری «C-۱۷» نیروی هوایی آمریکا به رژیم صهیونیستی ارسال شده است.

وال‎استریت‎ژورنال به نقل از مقام‎های آمریکایی، می‌نویسد: ارسال این تسلیحات در روز‌های اخیر نیز ادامه یافته و دولت آمریکا، اسرائیل را تحت فشار قرار داده تا تایید کند که اقداماتش تلفات غیرنظامیان را به حداقل رسانده است.

 

ارسال ۱۰۰ بمب سنگرشکن ۹۰۰ کیلویی آمریکا به رژیم صهیونیستی

 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر خود به منطقه در یک موضع‌گیری دوگانه مدعی شده است: من تصریح کردم که پس از یک وقفه، ضروری است که اسرائیل از غیرنظامیان و ادامه کمک‌های بشردوستانه محافظت کند.

مقام‎های پنتاگون از ارائه جزئیات بیشتر درباره انواع و مقدار سلاح‌های ارسال شده به رژیم صهیونیستی خودداری کرده‌اند.

 

ارسال ۱۰۰ بمب سنگرشکن ۹۰۰ کیلویی آمریکا به رژیم صهیونیستی

 

بمب‎های سنگین سنگرشکن با وزن حدود یک تن در دسته مهماتی قرار می‌گیرند که ارتش آمریکا از آن‌ها در عراق، افغانستان، سوریه، سومالی و لیبی برای حمله به تجمعات بزرگ در محیط‌های عمدتا باز استفاده کرده است.

در حالی که این بمب‌ها عمدتا در فضا‌های باز و برای هدف قرار دادن تجمعات آشکار طرف مقابل در مناطق غیرشهری استفاده می‌شوند، اما در غزه وضعیت شامل نبرد زمینی و حملات هوایی به ساختمان‌ها در محیط‌های شهری پرجمعیت است و رژیم صهیونیستی از این بمب‌ها برای هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و استحکامات غیرنظامی استفاده می‌کند.

 

ارسال ۱۰۰ بمب سنگرشکن ۹۰۰ کیلویی آمریکا به رژیم صهیونیستی

 

میک مولروی، معاون پیشین دستیار وزیر دفاع آمریکا و افسر تفنگداران دریایی و سیا، گفت: بمب‌های سنگرشکن نوعی سلاح انتخابی برای نبرد‌هایی هستند که ما در افغانستان و سوریه در مناطق باز و غیرشهری داشتیم.

رژیم صهیونیستی حملات خود را به غزه در اوایل روز جمعه و پس از اتمام وقفه چند روزه از سر گرفت، تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس موقت که از ۲۴ نوامبر آغاز شده بود، شکست خورد.

ادامه روند ارسال سلاح آمریکا به رژیم صهیونیستی 

پنتاگون تحویل مهمات دقیق، پدافند هوایی، پشتیبانی پزشکی و سایر تجهیزات را به رژیم صهیونیستی ظرف چند روز پس آغاز جنگ غزه در دستور کار خود قرار داد.

در هفته‌های اخیر محموله‌های ارسالی به رژیم صهیونیستی تقریبا همه روزه انجام شده است.

 

ارسال ۱۰۰ بمب سنگرشکن ۹۰۰ کیلویی آمریکا به رژیم صهیونیستی

 

دفتر نخست وزیر، وزیر جنگ و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به درخواست وال‎استریت‎ژورنال درباره ارسال این محموله‌های تسلیحاتی پاسخی ندادند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همچنین به درخواست بنیاد دیلی کالر، برای اظهار نظر پاسخ نداد.

گزارش مشابه نیویورک تایمز درباره استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های سنگرشکن

نیویورک‎تایمز به‎تازگی گزارش داد که به گفته کارشناسان و تحلیلی که این روزنامه آمریکایی از تصاویر، عکس‌ها و ویدئو‌های ماهواره‌ای انجام داد، رژیم صهیونیستی دستکم از ۲ بمب ۲ هزار پوندی در حمله هوایی آخر اکتبر به اردوگاه جبالیا، منطقه‌ای متراکم در شمال شهر غزه استفاده کرد.

 

ارسال ۱۰۰ بمب سنگرشکن ۹۰۰ کیلویی آمریکا به رژیم صهیونیستی

 

در پی این حمله ده‌ها غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده و مجروح شدند.

اما استقرار آن‌ها در یک منطقه متراکم و پرجمعیت مانند جبالیا پرسش‎هایی را در مورد مفهوم «تناسب» ایجاد کرده است؛ «آیا اهداف ادعایی و مورد نظر رژیم صهیونیستی تلفات غیرنظامیان و ویرانی ناشی از حملات آن را توجیه می‌کند یا خیر؟»

شواهد و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی از این بمب‌ها در جبالیا استفاده کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *