رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی ارسال تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی در پی جنگ غزه

13:41 - 20 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۸۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی ارسال تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی در پی جنگ غزه
آمریکا جریان ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را در ۲ ماه اخیر افزایش داده و انواع مختلف سلاح را به این رژیم ارسال کرده است.

خبرگزاری میزان – پنتاگون به‌تازگی اعلام کرد که دولت آمریکا از یک مرجع اضطراری برای فروش حدود ۱۴ هزار گلوله تانک به رژیم صهیونیستی بدون بررسی کنگره استفاده کرده است.

بر این اساس، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه از اعلامیه اضطراری قانون کنترل صادرات تسلیحات برای گلوله‌های تانک به ارزش ۱۰۶.۵ میلیون دلار برای تحویل فوری به رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

این گلوله‌های خمپاره بخشی از فروش بزرگ‌تری است که دولت بایدن از کنگره می‌خواهد تا آن را تأیید کند؛ این بسته بزرگ‌تر بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و شامل ۴۵ هزار گلوله برای تانک‌های مرکاوا رژیم صهیونیسی است که به‌طور منظم در حمله این رژیم به غزه مستقر شده و هزاران غیرنظامی را هدف قرار داده است.

جریان تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی/ ارسال روزانه ۱۶۰ تن سلاح در ۲ ماه اخیر

نتیجه تحقیقات آکسیوس از تسلیحات ارسالی آمریکا به رژیم صهیونیستی

براساس تحلیل آکسیوس از پایگاه داده انتقال تسلیحات موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم (SIPRI)، آمریکا بیش از ۷۰ هزار سلاح -هواپیما، وسایل نقلیه زمینی، موشک و بمب- از طریق کمک‌های نظامی بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۲ به رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

رژیم صهیونیستی بزرگترین دریافت کننده کمک‌های مالی نظامی خارجی آمریکاست که بیشتر این کمک‌ها به شکل کمک‌های تسلیحاتی است.

الیاس یوسف، کارشناس انتقال تسلیحات آمریکایی در مرکز استیمسون، اوایل ماه نوامبر به تایم گفت: من فکر می‌کنم این یک فرض بدیهی است که بگوییم سلاح‌های آمریکایی به‌طور گسترده در عملیات فعلی اسرائیل در غزه استفاده می‌شود.

جریان تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی/ ارسال روزانه ۱۶۰ تن سلاح در ۲ ماه اخیر

انتقال ۱۶ نوع سلاح و تجهیزات به اراضی اشغالی در سال ۲۰۲۳

آمریکا در سال ۲۰۲۳ دستکم ۱۶ نوع تسلیحات از جمله موشک و هواپیما در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است، اگرچه تعداد و نوع دقیق تسلیحات علنی نشده است.

برخی از فعالان ضد جنگ، کاخ سفید را تحت فشار قرار داده‎اند تا در این زمینه اطلاعات شفافی را ارائه کند.

 کوری بوش، نماینده کنگره آمریکا، به‎تازگی به واشنگتن پست گفت: دولت بایدن باید همان شفافیتی را در مورد انتقال تسلیحات به اسرائیل ارائه دهد که برای اوکراین و سایر کشور‌ها دارد.

پنتاگون اعلام کرده که محدودیتی برای استفاده نیرو‌های نظامی صهیونیست از تسلیحات ارائه شده از سوی آمریکا ایجاد نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی به برخی از پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های نظامی آمریکا دسترسی دارد و پشتیبانی واشنگتن از این رژیم حدود ۱۵ درصد از بودجه دفاعی سالانه رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد.

بحث کم‌نظیری در محافل اصلی سیاست خارجی، از جمله در میان دموکرات‌های کنگره، در مورد اینکه آیا آمریکا باید حمایت نظامی خود از رژیم صهیونیستی را با توجه به تلفات گسترده غیرنظامیان در غزه مشروط کند، در جریان است.

بایدن قبل از اینکه کاخ سفید توضیح دهد که او چنین کاری را انجام نخواهد داد، گفت که حمایت از رژیم صهیونیستی یک «فکر ارزشمند» بود و با این حال، طبق گزارشی که اخیرا در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شده است، دولت بایدن دقیقا همین کار را آغاز کرده و شرایطی را برای حمایت مستمر از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه قرار داده است.

جریان تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی/ ارسال روزانه ۱۶۰ تن سلاح در ۲ ماه اخیر

ارسال ۱۰ هزار تن سلاح به رژیم صهیونیستی در ۲ ماه

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرد که آمریکا از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) که حمله وحشیانه به نوار غزه آغاز شد، ۱۰ هزار تن سلاح و مهمات به متحد اصلی خود در غرب آسیا ارسال کرده است.

واشنگتن تسلیحاتی از جمله خودرو‌های زرهی، تسلیحات، مهمات و تجهیزات پزشکی در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی قرار داده است.

بر این اساس در هر روز از جنگ اخیر غزه، آمریکا ۱۵۹ تن سلاح و مهمات و تجهیزات به رژیم صهیونیستی ارئه کرده است.

آمریکا از آغاز حمله به غزه، بیش از پیش حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و از محکومیت جنایت‌های این رژیم خودداری کرده است.

براساس گزارش داخلی، پنتاگون در حال افزایش کمک‌های نظامی خود به رژیم صهیونیستی است که به درخواست این رژیم شامل موشک‌های هدایت شونده اضافی برای بالگردهای آپاچی، توپ‌های ۱۵۵ میلیمتری، تجهیزات دید در شب، بمب‌های سنگرشکن و خودرو‌های زرهی می‌شود.

این فهرست تسلیحات علاوه بر موشک‌های رهگیر‌ گنبد آهنین و بمب‌های هوشمندی است که آمریکا علیرغم تغییرات اخیر در لحن دولت بایدن به رژیم صهیونیستی، ارسال کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *