رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنایت‌های مرگبار آمریکا؛ الگویی برای رژیم صهیونیستی

9:04 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۳۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت‌های مرگبار آمریکا؛ الگویی برای رژیم صهیونیستی
جنایت‌های آمریکا در جریان جنگ ادعایی علیه تروریسم الگویی برای رژیم صهیونیستی در افزایش سطح خشونت و جنایت‌هاست.

خبرگزاری میزان - آمریکا به‎راحتی افکار عمومی را از این موضوع منحرف می‌کند که مقام‎های این کشور متعهد شدند از «وقفه بشردوستانه» حمایت کنند و تعداد تلفات غیرنظامیان در بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی را کاهش دهند.

اما آنچه اهمیت دارد، اقدامات دولت بایدن است نه ادعا‌های توخالی؛ در اوایل نوامبر، وزارت خارجه آمریکا فروش ۳۲۰ میلیون دلاری کیت‌های بمب هدایت‌شونده را تصویب کرد که بنابه گزارش‌ها، به رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دقیق‌تر اهداف در غزه کمک می‌کرد.

 

 

«نیویورک‎تایمز»، نوشت: ارتش‌های مدرن به‌طور کلی با هدف به حداقل رساندن تلفات غیرنظامی، سیستم‌های هدایت را بر روی بمب‌های خود اضافه می‌کنند، اگرچه خسارات همچنان می‌تواند ویرانگر باشد، به‌ویژه در مناطق شهری.

سازمان ملل و همه گروه‌های حقوق بشری در جهان به‌طور معمول اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را همراه با «حمله حماس» در ۷ اکتبر محکوم کرده و ارتش رژیم صهیونیستی را متهم به ارتکاب بالقوه جنایت جنگی کرده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر به درستی خواستار تعلیق تمامی انتقال سلاح به رژیم صهیونیستی شده است.

 

جنایت‌های مرگبار آمریکا؛ الگویی برای رژیم صهیونیستی

 

جنگ ادعایی علیه تروریسم و جنایت‌های مرگبار آمریکا

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، طی سخنانی در ۱۸ اکتبر در اراضی اشغالی، مدعی شد: پس از ۱۱ سپتامبر، ما در آمریکا خشمگین شدیم و در حالی که به دنبال عدالت بودیم و به عدالت رسیدیم، اشتباهاتی نیز مرتکب شدیم.

«اشتباه» خواندن برخی اقدامات آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر اوج استکبار است؛ در طول دولت بوش و پس از آن، بدون شک مخرب‌ترین ریاست جمهوری آمریکا در قرن ۲۱ روی داد و یک کمپین شکنجه در سراسر جهان، ایجاد و گسترش زندان در گوانتانامو، تهاجم غیرقانونی به عراق، استفاده از مکان‌های سیاه و مخفی برای اقدامات غیرقانونی وجود داشت. 

بر اساس پروژه هزینه جنگ دانشگاه «براون»، انتقال و مرگ نزدیک به ۵ میلیون نفر در پی این اقدامات آمریکا وجود داشت.

 

رژیم صهیونیستی به تلفات غیرنظامیان اهمیتی نمی‎‌دهد

امروز رژیم صهیونیستی نیز به مرگ غیرنظامیان فلسطینی کوچکترین اهمیتی نمی‌دهد؛ این رژیم به سرکردگی بنیامین نتانیاهو قصد نسل‌کشی را علیه کل جمعیت فلسطین ابراز کرده است.

بیشتر ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست آزار فیزیکی فلسطینیان را جشن می‌گیرند، در میان فضایی که شبیه به آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر است، «جنگ علیه تروریسم» ادعایی رژیم صهیونیستی در حال شکل‌گیری است.

ارتش رژیم صهیونیستی با تایید قاطع شهرک‌نشینان صهیونیست، بمباران منظم نوار غزه را انجام داده و طی یک ماه بیش از ۲۵ هزار تن مواد منفجره، معادل دو بمب هسته‌ای، بر سر مردم نوار غزه ریخته است. 

 

جنایت‌های مرگبار آمریکا؛ الگویی برای رژیم صهیونیستی

 

بمباران این منطقه کوچک بازتابی از کمپین‌های هوایی آمریکاست که طی ۲ دهه از مقادیر بسیار زیاد مهمات در عراق و افغانستان استفاده کردند و ویرانی‌های گسترده‌ای را پشت سر گذاشت.

در حال حاضر گزارش‌هایی وجود دارد که رژیم صهیونیستی استفاده از شکنجه علیه اسیران را نیز افزایش داده است؛ از ۷ اکتبر، نیرو‌های این رژیم هزاران فلسطینی از جمله کودکان را در کرانه باختری اشغالی بازداشت کرده‌اند. 

بسیاری می‌گویند که این اقدام آزار جسمی جدی و بازداشت خودسرانه است؛ فلسطینی‌های غزه که در اراضی اشغالی کار می‌کردند نیز دستگیر و شکنجه شدند.

 

جنایت‌های مرگبار آمریکا؛ الگویی برای رژیم صهیونیستی

 

همراهی شهرک‌نشینان صهیونیست در جنایت‌ها علیه فلسطینیان

خشونت از سوی شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست نیز در کرانه باختری اشغالی افزایش یافته است؛ بیش از ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که بسیاری از آن‌ها با گلوله جنگی هدف قرار گرفتند، زیرا شهرک‌نشینان صهیونیست از فرصت استفاده می‌کنند تا مردم فلسطین را به وحشت بیندازند در حالی که توجه جهان به غزه معطوف شده است.

رژیم صهیونیستی هزاران سلاح را به شهرک‌نشینان تحویل داده که بالقوه تسلیحات بیشتری در راه است و فلسطینی‌ها را حتی بیش از پیش در معرض خشونت مرگبار قرار داده است، بدون اینکه هیچ مقام قانونی قادر به محافظت از آن‌ها باشد.

 

 

رژیم صهیونیستی از اشغال بی‌پایان کرانه باختری و قدس شرقی، همراه با محاصره غزه، برای «آزمایش نبرد» اشکال جدید سرکوب و نظارت در حال تکامل استفاده کرده است؛ این ابزار‌های تهاجمی سپس به بازار عرضه می‌شوند و به اکثر کشور‌های روی کره زمین فروخته می‌شوند.

در این زمینه، جنگ فعلی غزه قطعا برای تجارت رژیم صهیونیستی خوب خواهد بود؛ تیم رسانه‌های اجتماعی ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر با افتخار اولین بار در جنگ از خمپاره جدید تبلیغ می‌کند. این یک جنگ برای مخاطبان عمومی محلی و جهانی و همچنین خریداران بالقوه خارجی است که به دنبال ایجاد زرادخانه خود هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *