رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی عدالت بازدید کرد

9:37 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۸۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی عدالت بازدید کرد
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در راستای سرکشی از مجتمع‌های قضایی ۲۴ گانه تهران بزرگ، از همه شعب و قسمت‌های مختلف مجتمع قضایی عدالت بازدید کرد و ضمن دیدار با پرسنل قضایی و اداری و پاسخگویی به مطالبات مراجعان به این واحد قضایی در نشستی تخصصی در جمع قضات این مجتمع حضور یافت.

خبرگزاری میزان- ربیع ‎اله قربانی در این بازدید در جمع قضات مجتمع قضایی عدالت، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: بسیج نماد وحدت، آگاهی، جهاد در راه خدا، اخلاص در عمل، دین مداری، خدا محوری، ولایت مداری، مردمی و انقلابی بودن، ضد فساد و پیشرو در ارائه خدمات به مردم و صیانت از منافع ملی است که عدلیه برای کارآمدی با تاسی از فرهنگ و مکتب بسیجی باید متصف به این اوصاف باشد.

رئیس کل محاکم تهران گفت: دستگاه قضایی تکلیف بسیار سنگینی بر عهده دارد و همه تکالیفی که در اصل ۱۵۶ قانون اساسی بر عهده دستگاه قضایی آمده است باید در مفاد آرای قضایی متناسب با موضوع نمود داشته باشد. 

وی ادامه داد: خدماتی که در دستگاه قضایی ارائه می‌شود بسیار ارزشمند است، همکاران قضایی و اداری با لحاظ همه مشکلات و عدم تناسب بین حجم ماموریت‌ها و نیروی انسانی با روحیه جهادی مستمراً در حال صدور حکم و برخورد با ناهنجاری‌ها هستند.

 رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: با اصلاح فرآیند‌ها بر اساس سند تحول می‌توان بخشی از حجم کاری قضات و کارمندان شعب را کاهش داد. مدیران واحد‌های قضایی تهران با اعمال صحیح راهبرد‌های سند تحول در این خصوص به تکلیف خود عمل کنند. 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهراناز مجتمع قضایی عدالت بازدید کرد

قربانی در ادامه با اشاره به راهکار‌های کاهش اطاله دادرسی در مجتمع‌های قضایی تهران تاکید کرد: باید در راستای کنترل اطاله دادرسی مدیران مجتمع‌های قضایی شناسنامه عملکرد برای شعب قضایی تحت تصدی تهیه تا ضمن تقویت نظارت، پیگیری کنند که میانگین اوقات رسیدگی در شعب کاهش و نرخ رسیدگی را به تناسب وارده پرونده را افزایش یابد.

وی گفت: تشویق قضات و کارکنان برای عملیاتی شدن همه اهداف عملیاتی سند تحول بخصوص کنترل اطاله دادرسی در اولویت مدیریتی باشد. یکی از شاخص سیستم قضایی عادلانه و کارآمد، اتقان و استحکام آرای صادره است. 

وی در ادامه افزود: سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران باید ضمن برگزاری نشست‌های قضایی هفتگی، اختلاف نظر‌ها را نسبت به موضوعات واحد و رویه واحد شناسایی و هدایت کنند و همکاران قضایی نیز در جلسات و نشست‌های قضایی و آموزشی با هم مشورت و هدف‌گذاری کنند که به وضعیتی در سطح مجتمع‌های قضایی در محاکم تهران برسیم که نسبت به موضوع واحد، رویه واحد حاکم باشد و نمی‌توان نسبت به موضوع واحد رأی متفاوت را شاهد باشیم، این امر موجب سرگردانی مردم خواهد شد. 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این نشست در اهمیت مجتمع قضایی عدالت بیان کرد: با توجه به نوع و ماهیت پرونده‌های که در این مجتمع رسیدگی می‌شود، ضرورت دارد قضات این واحد قضایی تدبیر و برنامه ریزی کنند که در راستای آگاه سازی عمومی جامعه و خصوصاً استفاده قشر دانشگاهی، بعضی از جلسات دادگاه به صورت علنی و برخط برگزار شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *