رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید مفتح بازدید کرد

8:49 - 19 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۶۰۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید مفتح بازدید کرد
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید مفتح بازدیدو در نشست تخصصی قضات این مجتمع حضور یافت.

خبرگزاری میزان-ربیع اله قربانی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ادامه بازدید‌های مستمر و میدانی از مجتمع‌های قضایی تهران و در راستای سند تحول قضایی، برنامه عملیاتی دادگستری استان و سیاست‌های تحولی محاکم، در چهاردهمین بازدید میدانی خود به مدت هفت ساعت از تمام قسمت‌ها و همه ۲۳ شعبه حقوقی مجتمع قضایی شهید مفتح بازدید کرد و ضمن گفت وگوی چهره به چهره با همکاران قضایی و اداری و بررسی مسائل و مشکلات همکاران، در نشست تخصصی قضات این مجتمع حضور یافت.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در نشست تخصصی قضات مجتمع، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر سرپرست و پرسنل قضایی و اداری بیان کرد: کار قضایی بخصوص در حوزه دعاوی حقوقی و به نوعی مسائل مرتبط با تجارت و روابط حقوقی و خصوصی مردم بسیار سخت است و، چون ارتباط مستقیم با حقوق و منافع افراد و حتی نظام اقتصادی کشور دارد نیازمند دانش به روز و متناسب است.

وی گفت: در حالی که همکاران قضایی در محاکم تهران مستمراً در حال صدور رأی برای اعمال ضمانت اجرایی به ویژه در قرارداد‌های خصوصی هستند، اما حجم ورودی پرونده‌ها بسیار زیاد است و تناسبی بین تعداد قضات، شعب و پرونده‌ها از لحاظ میزان و ماهیت دعاوی مطرح شده وجود ندارد.

قربانی بیان کرد: اعتماد به سیستم قضایی ارتباط تنگاتنگی با رسیدگی عادلانه به پرونده‌های حقوقی دارد و هر چه نسبت به این بحث، علم قاضی به لحاظ شکلی و ماهوی به روز‌تر باشد و در زمان مناسب خود بکارگیری شود موجب اعتماد بیشتر به دستگاه قضایی خواهد شد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به برگزاری جلسات مستمر ملاقات‌های مردمی سرپرستان مجتمع‌های قضایی و مدیران ستادی محاکم اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مراجعین همواره یکی از اولویت‌های اصلی و از محاسن نظام قضایی است که باعث شده است مردم به دستگاه قضایی اعتماد بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های قضایی هفتگی در مجتمع‌های قضایی تهران گفت: انتظار می‌رود در نشست‌های قضایی در محاکم تهران بدنبال وحدت رویه بوده و سعی کنیم رویه‌ها و آراء واحدی نسبت به موضوع واحد صادر گردد. این امر باعث آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی و شناخت آن‌ها نسبت به موضع دادگاه خواهد شد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آسیب‌ها و مشکلات داوری و عمده عوامل نارضایتی در این موضوع پرداخت و گفت: در راستای خدمت رسانی قضایی اعتماد زا ضرورت راه اندازی تاسیس مجتمعی تخصصی ویژه داوری در تهران وجود دارد.

وی با اشاره به مشکل اجرای مزایده‌ها در اجرای احکام مدنی اظهار کرد: در راستای دستورالعمل مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه زمینه استفاده از سامانه ستاد (سامانه تدارکات دولت) که اجرای مزایده‌ها را بصورت آنلاین فراهم می‌کند به صورت ویژه در دستور کار شعب اجرای احکام مدنی باشد.

قربانی ادامه داد: در جهت مختومه کردن پرونده‌های مسن باید با شناسایی، اولویت بندی و بازبینی نسبت به پرونده‌های مسن در اسرع وقت تصمیم گیری شود. تشکیل کمیته مشاوره به قاضی رسیدگی کننده یا اختصاص قاضی ویژه جهت مختومه کردن پرونده‌های معوق و مسن ضرورت دارد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت:با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، وضعیت اتقان آراء در مجتمع قضایی شهید مفتح مطلوب است که از این بابت نیز سپاسگزار زحمات همه همکاران هستیم.

انتهای پیام/


عباس درژند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
0
باعرض سلام و خسته نباشید بی نهایت سپاسگزارم که به فکر ارباب رجوع هستید خواهشمندم ترتیبی اتخاذ فرمایید اگر قاضی قرار نیست به هر دلیل روز دادگاه تشریف نیاورند یک روز زودتر از طریق ابلاغیه تلفن یا هر طریق ممکن اعلام بفرمایندکه یکی مثل بنده از شهرستان دور مراجعه کنم و اعلام کنن قاضی امروز تشریف نمی‌آورند.ممنونم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *