رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به ۱۰ پرونده قضایی رسیدگی کرد

15:37 - 06 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۵۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به ۱۰ پرونده قضایی رسیدگی کرد
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و به منظور ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان قضایی با مردم در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و به ۱۰ پرونده قضایی در محاکم استان تهران رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان_ ربیع‌الله قربانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران امروز دوشنبه در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و به منظور ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان قضایی با مردم در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و به ۱۰ پرونده قضایی در محاکم استان تهران رسیدگی کرد.

قربانی ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل ملاقات‌های مردمی قوه قضاییه گفت: مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه توانسته است به بهترین شکل ممکن زمینه ملاقات بی‌واسطه مردم با مسئولان و مدیران قضایی کشور را فراهم کند تا مردم در فضایی آرام و با اطمینان خاطر مشکلات خود را با مسئولان قضایی کشور مطرح و پاسخ مناسب و مقتضی را در رابطه با این مشکلات دریافت کنند.

وی رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردم را یکی ازبرنامه‌های اصلی و مهم دستگاه قضا برشمرد و عنوان کرد: در جریان ملاقات‌های امروز به ۱۰ پرونده قضایی رسیدگی و ضمن استماع اظهارات و درخواست‌های مراجعان دستورات قضایی لازم پیرامون برخی از این پرونده‌ها صادر شد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران ادامه داد: در برخی موارد نیز مراجعان برای دریافت مشاوره‌های حقوقی و قضایی به مراجع ذی‌صلاح هدایت شدند.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش قوه قضاییه بر این است که رسیدگی به پرونده‌ها بر اساس حق و عدالت باشد، تصریح کرد: در مواردی برای رسیدگی دقیق به درخواست‌های مراجعان و باحضور آن‌ها با قضات رسیدگی‌کننده و سرپرست مجتمع‌های قضایی ارتباط تلفنی برقرار و روند رسیدگی به این پرونده‌ها به طور دقیق بررسی و نسبت به اجرایی شدن دستورات صادر شده تاکیدات و راهنمایی‌های لازم با رعایت استقلال قضات انجام شد.

قربانی همچنین یادآور شد: در مورد چند پرونده نیز با انجام مذاکرات، ارشادات و بحث‌های حقوقی و قضایی با طرفین پرونده‌ها زمینه رضایت و سازش طرفین در پرونده فراهم شد.

وی در ادامه از رسیدگی به مشکلات مراجعان و مالباختگان ۷ پرونده کثیر‌الشاکی در جریان ملاقات‌های امروز خبر داد و بیان کرد: در عمده این پرونده‌ها مالباختگان فریب تبلیغات کذب برخی شرکت‌ها و تعاونی‌ها را خورده و بدون انجام تحقیقات کافی در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: انتظار داریم مردم در مواردی که از طریق فضای مجازی، حقیقی و رسانه‌ها با تبلیغات وسوسه‌انگیز سرمایه‌گذاری و خرید ملک مواجه شدند قبل از انعقاد هرگونه قرارداد حتما با مشاوران حقوقی و قضایی و افراد دارای دانش حقوقی مشورت کنند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران تاکید کرد: مردم باید در تنظیم قرارداد‌های معاملات، به حقی که در اثر آن قرارداد از خود سلب و یا برای خود ایجاد می‌کنند دقت نظر لازم را داشته باشند و این قرارداد‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنند که حق مورد مطالبه آن‌ها به راحتی در محاکم قضایی قابل اثبات باشد.

گفتنی است همچنین امروز بهشتی معاون دادستان و جانشین سرپرست دادسرای ناحیه ۸ دادگستری تهران بزرگ و قنبری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز با حضور در مرکز ملاقات‌های مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۱۷ نفر از مراجعان رسیدگی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *