پزشکان غزه؛ سد راه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

16:35 - 04 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۲۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پزشکان غزه؛ سد راه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی
پزشکان غزه مهم‌ترین سد راه جنایت‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در دور جدید جنگ علیه این منطقه تحت محاصره هستند.

خبرگزاری میزان – در حالی که جهان غزه را در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه رها کرده، پزشکان فلسطینی به قهرمانان و نماد مجسم حفظ حقوق بشر برای مردم غزه تبدیل شده‌اند.

۵۰ روز از آغاز دور جدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌گذرد؛ تاکنون بیش از ۱۵ هزار فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی و پیامد‌های آن به شهادت رسیدند و بحرانی بشردوستانه در این منطقه تحت محاصره در حال رقم خوردن است.

اما آنچه سرعت غزه در مسیر رفتن به پرتگاه فاجعه بشری را زیر آتش بی‌امان رژیم صهیونیستی حفظ کرد، پزشکان غزه بودند و این یک واقعیت است.

پزشکان غزه در حالی برای مقابله با کارزار هدفمند رژیم صهیونیستی جهت نسل‌کشی تلاش کردند که بیمارستان‌های این منطقه بخشی از کارزار جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بودند.

آنها در حدود ۲ ماه گذشته برای نجات غزه و برای حفظ انسانیت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی دریغ نکردند؛ آنها گذشته از انجام مسئولیت و وظیفه حرفه‌ای خود، در پوسته باقیمانده از بیمارستان‌های این منطقه که زیر بمباران رژیم صهیونیستی به ساختمان‌هایی متروکه بدون آب، برق، اکسیژن و تجهیزات پزشکی تبدیل شده بودند، دست به اقدام‌هایی مانند پناه دادن به آوارگان، از زیر آوار بیرون کشیدن بیماران، ... زدند.

گستردگی نقش پزشکان غزه برای مقابله با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در این منطقه سبب شد تا جامعه پزشکی بیش از هر زمان دیگری هدف جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار بگیرد و متحمل آسیب زیادی شود؛ تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از کادر پزشکی در سراسر غزه به شهادت رسیده‌اند.

آنها همچنین به شدت تحت کارزار هدفمند رژیم صهیونیستی برای فروپاشی روانی کادر پزشکی غزه قرار دارند؛ کارزاری که در ادوار پیشین جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز مورد نظر بوده و اجرایی شد.

بیمارستان‌های غزه طی ۵۰ روز گذشته یکی پس از دیگری به ساختمان‌هایی متروک با هزاران داستان دردناک و تراژدی تبدیل شدند که حتی آمبولانس‌ها هم از رفتن به آن‌ها در هراس هستند، اما پزشکان غزه با تعطیلی هر بیمارستان به بیمارستان دیگر می‌روند تا بیماران غزه از خدمات‌رسانی آن‌ها محروم نشوند.

بیمارستان‌های غزه در جریان دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به کانون جنایت‌های این رژیم تبدیل شده‌اند؛ تاکنون دست‌کم ۲۱ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان غزه - از جمله مرکز تخصصی سرطان نوار غزه - به‌طور کامل از دسترس خارج شده‌اند و بقیه آسیب دیده‌اند و با کمبود دارو و لوازم ضروری مواجه هستند.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ برای توجیه جنایت‌های خود علیه غیرنظامیان و بیمارستان‌های غزه ادعا کرد که مقاومت فلسطین از بیمارستان‌های این منطقه به‌عنوان مراکز فرماندهی استفاده نظامی می‌کند؛ این ادعای رژیم صهیونیستی تاکنون جز تایید رسانه‌های آمریکایی با هیچ سند و مدرکی ارائه نشده است.

تاکنون بیمارستان‌های مختلف غزه از جمله الشفا، العوده، کمال عدوان، اروپایی، الاهلی و الرنتیسی با همین ادعا هدف قرار گرفته و از فعالیت خارج شده‌اند؛ رژیم صهیونیستی در پی انجام حملات مکرر به بیمارستان‌های غزه، به آن‌ها برای تخلیه هشدار می‌دهد.

حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه بخشی از کارزار گسترده و دیرین آزار و اذیت کارکنان پزشکی و درمانی فلسطین است؛ یک پزشک فلسطینی که شاهد قتل‌عام در بیمارستان الاهلی (المعمدانی) بوده، می‌گوید: قلبم از راه‌هایی شکست که هرگز فکر نمی‌کردم ممکن باشد.

رژیم صهیونیستی حتی برای تسهیل جنایت‌های خود در غزه و تشدید مقابله با پزشکان اقدام به بازداشت پزشکان این منطقه کرده است و محمد ابوسلمیه، رئیس بیمارستان الشفاء غزه یکی از آنهاست.

سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت این پزشک فلسطینی ابراز نگرانی و اعلام کرد که در حالی که افرادی که با محمد ابوسلمیه بازداشت شده بودند، آزاد شدند، خبری از وضعیت ابوسلمیه نداریم.

این آژانس سازمان ملل خواستار رعایت کامل حقوق قانونی و انسانی وی در زمان بازداشت شد.

رئیس بیمارستان الشفاء، بزرگ‌ترین بیمارستان شمال غزه که چند روز پیش در پی تخریب گسترده بر اثر حملات رژیم صهیونیستی تخریب شد، به اسارت ارتش این رژیم درآمده است.

بیمارستان‌های مختلف غزه در جنگ ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی شاهد جنایت‌های قتل عام و نسل‌کشی بودند؛ الشفاء و المعمدانی بیمارستان‌هایی بودند که نامشان با بزرگ‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی علیه زیرساخت‌های بهداشتی گره خورده است.

سازمان پزشکان بدون مرز ضمن توصیف وضعیت پزشکان در غزه با عنوان وحشتناک، از کشته شدن ۲ پزشک خود بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

یکی از اساسی‌ترین اصول حقوق بین‌الملل این است که زیرساخت‌های غیرنظامی باید محافظت شوند؛ این امر به‌ویژه در مورد بیمارستان‌ها صادق است.

سازمان بهداشت جهانی درباره وضعیت بیمارستان‌های غزه، گفت: دنیا نمی‌تواند سکوت کند، در حالی که این بیمارستان‌ها که باید پناهگاه‌های امنی باشند، به صحنه‌های مرگ، ویرانی و ناامیدی تبدیل می‌شوند.

با وجود همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، جهان همچنان ساکت به نظاره ایستاده است؛ ساختار حقوق بشر پس از جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری متلاشی شده است، زیرا کشور‌های غربی همچنان بر بی‌کیفرمانی جنایت‌های رژیم صهیونیستی پافشاری می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *