آوار مرگ بر بیمارستان‌های غزه؛ قتل‌عام کارکنان پزشکی ادامه دارد

10:50 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۵۷۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آوار مرگ بر بیمارستان‌های غزه؛ قتل‌عام کارکنان پزشکی ادامه دارد
حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه، سبب رقم خوردن تراژدی‌های شده است.

خبرگزاری میزان – بمباران بی‌رویه بیمارستان‌های غزه از سوی رژیم صهیونیستی در حالی رخ می‌دهد که قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ژنو چنین اقدامی را جنایت جنگی خوانده و آن را ممنوع کرده‌اند.

پس از گذشت ۲ ماه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، براساس آمارها ۷۰ درصد بیمارستان‌های این منطقه تحت محاصره فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

در عین حال، آمارها نشان می‌دهند که از ۳۵ بیمارستان غزه، ۲۶ بیمارستان در پی اتمام سوخت و حملات رژیم صهیونیستی از کار افتاده‌اند.

وضعیت بیمارستان‌های شمال غزه

براساس اعلام سازمان ملل، در حال حاضر حتی یک بیمارستان در شمال غزه نمی‌تواند بیماران را تحت عمل جراحی قرار دهد؛ شمال غزه طی بیش از ۵۰ روز کانون حملات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی بود.

در حال حاضر وخیم‌ترین جراحت‌ها با کاروان‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به جنوب منتقل می‌شوند تا در معدود بیمارستان‌های فعال این منطقه درمان شوند.

سازمان ملل می‌گوید که فقط ۱۲ بیمارستان در جنوب غزه باقی مانده‌اند و آن‌ها هم تا حدی فعالیت دارند.

 

آوار مرگ بر بیمارستان‌های غزه؛ تراژدی‌ها مرگ‌بار همچنان رخ می‌دهند

وضعیت بیمارستان‌های جنوب غزه

پس از آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه در پایان آتش‌بس موقت هفت روزه، جنوب غزه به مرکز حملات و جنایت‌های این رژیم تبدیل شد.

بیمارستان‌های جنوب غزه اکنون شرایط هولناکی را تجربه می‌کنند؛ بیماران روی زمین‌های سرد و خون‌آلود بیمارستان‌ها دراز کشیده‌اند؛ برخی از درد فریاد می‌زنند، اما برخی حتی توان فریاد زدن هم ندارند.

کارکنان بیمارستان‌ها با برانکارد‌هایی که اغلب هنوز به خون بیمار قبلی آغشته است، در حال دویدن هستند؛ برخی از پیکر‌ها در بیمارستان‌ها همراهی ندارند و در نتیجه به‌عنوان مجهول الهویه به خاک سپرده می‌شوند؛ راهرو‌های بیمارستان‌ها مملو از خانواده‌های مجروحان و پزشکان است.

این در حالی است که وقفه هفت روزه در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نتوانسته از خستگی پزشکان که طی ۲ ماه گذشته تحت شرایط جنگی فعالیت کردند، بکاهد.

همزمان، ذخایر سوخت بیمارستان‌ها به دلیل محاصره رو به پایان است و پزشکان ناچار به انتخاب زمان و مکان روشن شدن ژنراتور‌ها هستند.

بیمارستان کمال عدوان، جدیدترین هدف کارزار جنایت رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های غزه است؛ رژیم صهیونیستی صبح امروز این بیمارستان را بمباران کرد.

بیمارستان یا گور دسته‌جمعی؟

بیمارستان‌های غزه به‌ویژه در شمال این منطقه، روز‌های تراژیکی را پشت سر گذاشتند.

قتل‌عام در بیمارستان الاهلی عرب (المعمدانی)، بمباران بیمارستان اروپایی، بمباران بیمارستان اندونزی و حمله به بیمارستان الشفاء بخشی از جنایت رژیم صهیونیستی در این مراکز هستند.

برخی از بیمارستان‌های غزه مانند الشفاء در ۲ ماه گذشته در پی سرعت بالای حملات و در نتیجه تعداد بالای شهدا و البته محاصره و ناممکن بودن خروج پیکر شهدا از بیمارستان‌ها، ناچار به حفر گور دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان بودند.

براساس اعلام مقام‌های بیمارستان الشفاء، ۱۷۹ شهید فلسطینی از جمله هفت نوزاد و ۲۹ بیمار در محوطه این بیمارستان در یک گور دسته‌جمعی به خاک سپرده شدند.

اکنون بیمارستان‌های شمال غزه به گورستان‌های دسته جمعی و سردخانه‌های محل نگهداری پیکر شهدا تبدیل شده‌اند.

هیئت سازمان جهانی بهداشت پس از بازدید یک ساعته از الشفاء پس از تخلیه به دستور ارتش رژیم صهیونیستی این بیمارستان را منطقه مرگ خواند؛ صفتی که اکنون برای بیمارستان‌های غزه یکی پس از دیگری کاربرد دارد و استفاده می‌شود.

 

آوار مرگ بر بیمارستان‌های غزه؛ تراژدی‌ها مرگ‌بار همچنان رخ می‌دهند

در بیمارستان ناصر چه می‌گذرد؟

بیمارستان ناصر، بزرگ‌ترین مرکز پزشکی در جنوب غزه اکنون شاهد فعالیت ۲ بخش کودکان و نوزادان نارس است.

این بیمارستان در حال حاضر به محل اسکان آوارگان تبدیل شده، اما با وجود این، از حملات رژیم صهیونیستی در امان نیست.

رئیس سازمان جهانی بهداشت پیش از تمرکز حملات رژیم صهیونیستی بر جنوب غزه تاکید کرده بود که کلمات مناسبی را برای بیان نگرانی‌های خود درباره شرایط بیمارستان ناصر نمی‌یابد.

براساس گزارش هئیت سازمان جهانی بهداشت، این بیمارستان اکنون سه برابر ظرفیت خود بیماران را جای داده است.

قتل‌عام کارکنان پزشکی غزه

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز دور جدید حملات خود به غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) ادعایی مرگ‌بار را مطرح کرد؛ این رژیم مدعی شد که مقاومت فلسطین از بیمارستان‌ها به عنوان فرماندهی نظامی استفاده می‌کند.

اگرچه این اعای رژیم صهیونیستی با سند و مدرکی همراه نبود، اما از سوی متحدان رژیم صهیونیستی و در راس آن‌ها از سوی آمریکا مورد تایید قرار گرفت.

این همراهی، چراغ سبزی بود که کشور‌های غربی به رژیم صهیونیستی برای حمله به بیمارستان‌ها دادند؛ رژیم صهیونیستی حتی با رقم زدن قتل‌عام‌ها و جنایت‌های مکرر علیه بیمارستان‌های غزه، هیچ سند و شاهدی برای اثبات ادعای خود نیافت.

براساس آمارها، ۲۸۰ نفر از کارکنان پزشکی از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

 

آوار مرگ بر بیمارستان‌های غزه؛ تراژدی‌ها مرگ‌بار همچنان رخ می‌دهند

یک تراژدی غیر قابل توصیف!

به تازگی ویدئویی از یکی از بیمارستان‌های متروک شده غزه منتشر شد که در آن پیکر نوزادان نارس در حال تجزیه شدن دیده می‌شوند.

ویدئو مربوط به واحد مراقبت‌های ویژه بیمارستان الرنتیسی است که روز دهم نوامبر (نوزدهم آبان) در پی یورش زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به سنال غزه تخلیه شد و نوزادان نارس، در هنگام تخلیه در بیمارستان رها شدند.

ویدئوی مذکور که در روز‌های آتش‌بس توسط یک روزنامه‌نگار تهیه شده، بسیار هولناک است؛ بدن نوزادان در حال پوسیدن است؛ یک نوزاد همچنان به دستگاهی که سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند، متصل است.

کارشناسان پزشکی قانونی با اعلام تطابق زمانی روند تجزیه اجساد نوزادان با زمان تخلیه بیمارستان، صحت ویدئو را تایید کردند.

کارکنان بیمارستان الرنتیسی می‌گویند که هنگامی که دستور تخلیه بیمارستان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی صادر شد، امکان خارج کردن نوزادان نارس با آغوش نبود و به همین دلیل آن‌ها رها شدند.

یک پرستار همکار سازمان پزشکان بدون مرز که در زمان تخلیه به‌صورت داوطلب در آنجا کار می‌کرد، در این باره گفت: تک تیرانداز‌ها به سمت هرکسی که از بیمارستان خارج می‌شد، شلیک می‌کردند؛ شرایط دشواری بود و ما فقط توانستیم یک نوزاد را با خود از بیمارستان خارج کنیم؛ ما بیماران را روی تخت‌ها رها کردیم.

وضعیت مشابهی نیز در بیمارستان الشفاء غزه روی داده بود.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فیلم‌های پخش شده از نوزادان فوت شده نشان‌دهنده یک تراژدی غیرقابل وصف، واقعیتی غیرقابل قبول از نحوه پرداخت هزینه از سوی غیرنظامیان - از جمله نوزادان و کودکان - در جنگ است.

رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار ویدئوی مذکور مدعی شد که این‌ها اطلاعات نادرستی هستند.

 

آوار مرگ بر بیمارستان‌های غزه؛ تراژدی‌ها مرگ‌بار همچنان رخ می‌دهند

بیمارستان صحرایی؛ آخرین امید مجروحان غزه برای درمان

کارزار حمله به بیمارستان‌های غزه از سوی رژیم صهیونیستی به از فعالیت خارج شدن شمار قابل توجهی از بیمارستان‌های این منطقه منجر شد؛ اکنون تلاش‌ها برای به راه انداختن بیمارستان‌های صحرایی در مدارس در غزه در جریان است.

بیمارستان‌های صحرایی که در غزه راه‌اندازی شده‌اند، فقط می‌توانند به بیماران مبتلا به عفونت‌های متوسط یا خفیف خدمات ارائه کنند.

بیمارستان‌های مذکور، تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی ندارند و با کارکنان خسته از فشار کاری ۲ ماهه برای نجات جان بیماران و مجروحان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *