رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روایت‌‌های نادرست رژیم صهیونیستی برای توجیه کشتار کودکان/ از انکار جنایت‌ها تا ویدئو پرستار جعلی

13:19 - 26 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۸۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روایت‌‌های نادرست رژیم صهیونیستی برای توجیه کشتار کودکان/ از انکار جنایت‌ها تا ویدئو پرستار جعلی
رژیم صهیونیستی برای توجیه کشتار کودکان و حتی نوزادان نارس در نوار غزه به انتشار اطلاعات جعلی متوسل شده است.

خبرگزاری میزان – اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه به شهادت می‌رسد و از ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، رژیم صهیونیستی بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ کودک را به شهادت رسانده است.

اکنون، نوزادان نارس در بیمارستان الشفا غزه جان خود را از دست می‌دهند، زیرا این مجتمع پزشکی در پی بیش از یک ماه محاصره رژیم صهیونیستی از خدمات خارج شده و بنابراین قادر به ادامه کار و فعال نگه داشتن انکوباتور‌ها نیست.

رژیم صهیونیستی می‌داند که در خطر از دست دادن حمایت بین‌المللی به دلیل کشتار مداوم کودکان است؛ متحدان غربی مانند امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، که تاکنون در حمایت از این رژیم ثابت‌قدم بوده‌اند، در هفته گذشته از این رژیم خواستند که کشتار کودکان را متوقف کند، اگرچه مکرون از آن زمان لحن خود را نرم‌تر کرده است. 

کمپین اطلاعات جعلی رژیم صهیونیستی برای توجیه کشتار کودکان 

دستگاه تبلیغاتی و اطلاعات جعلی رژیم صهیونیستی راه‌های جدیدی برای توجیه کشتار کودکان و بمباران مراکز درمانی پیدا می‌کند.

معمولا نخستین پاسخ رژیم صهیونیستی، انکار جنایت‌هاست؛ در صورت شکست، راهبرد دوم مقصر دانستن حماس یا دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین برای کشتار فلسطینی‌هاست.

روایت‌‌های نادرست رژیم صهیونیستی برای توجیه کشتار کودکان/ از انکار جنایت‌ها تا ویدئوی پرستار جعلی

رژیم صهیونیستی از این راهبرد‌ها دست برنداشته، بلکه سعی می‌کند مستقیما کشتار کودکان فلسطینی را به حماس مرتبط کند و از این طریق آن‌ها را و -مکان‌هایی که به آن پناه می‌برند - به‌عنوان «اهداف مشروع» نشان دهد.

ویدئوی پرستار جعلی

به‎تازگی حساب رسمی عربی در رسانه اجتماعی ایکس که از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اداره می‌شود، ویدئویی از یک «پرستار» منتشر کرد که ظاهراً آشفته بود و در مورد «حمله حماس» به بیمارستان الشفا و گرفتن تمام سوخت و مرفین صحبت می‌کرد؛ او ادعا کرد که، چون «نیرو‌های حماس مرفین را شرقت کردند»، نمی‌توانست از آن برای یک کودک ۵ ساله با شکستگی استفاده کند.

این ویدئو که هزاران بار بازنشر شد، یک جعل آشکار بود؛ هیچ کارمندی در مجاورت بیمارستان فرد معرفی‌شده را نمی‌شناسد و این موضوع هویت و نقش او را مورد تردید قرار می‌دهد. 

یک نهاد تحقیقاتی می‌گوید که با سه کارمند پزشکان بدون مرز که در بیمارستان الشفاء کار می‌کردند، صحبت کرد که هیچ یک از آن‌ها او را نشناختند.

در این ویدئوی جعلی، پرستار ادعایی با لهجه غیرفلسطینی صحبت می‌کند و گفتار او کاملا منعکس کننده ادعا‌های ارتش رژیم صهیونیستی درباره سرقت سوخت از بیمارستان‌ها بود.

روایت‌‌های نادرست رژیم صهیونیستی برای توجیه کشتار کودکان/ از انکار جنایت‌ها تا ویدئوی پرستار جعلی

علاوه بر این، قرار دادن راهبردی لوگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز تلاشی ساختگی برای گمراه کردن بود.

هدف از این ویدئو کاملا مشخص بود؛ مقصر جلوه دادن مقاومت فلسطین برای رنج کودکان و مشروعیت بخشیدن به ادعا‌های ارتش رژیم صهیونیستی درباره «استفاده حماس از غیرنظامیان و کودکان به عنوان سپر انسانی».

انتشار اطلاعات جعلی؛ روال عادی برای ر ژیم صهیونیستی 

در نهایت، با فراخوانی کابینه رژیم صهیونیستی در مورد این ویدئو، وزارت خارجه این رژیم بدون سر و صدا پست خود را بدون هیچ توضیحی حذف کرد.

اما انتشار اطلاعات جعلی و سپس حذف آنها به یک امر عادی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و این سوال را مطرح می‌کند؛ چرا تبلیغات ارتش رژیم صهیونیستی تا این حد مضحک است؟ آیا رژیم صهیونیستی با این اقدام خطر از دست دادن اعتبار را ندارد؟ منافع اینگونه اقدامات برای رژیم صهیونیستی بیشتر از هزینه هاست.

فراتر از اتهام‌زنی به حماس، مرحله شوم‎تری در مشروعیت بخشیدن به کشتار کودکان از سوی رژیم صهیونیستی در حال اجراست؛ تلاش برای بدنام کردن کودکان فلسطینی به عنوان «دریافت کنندگان تبلیغات ضدیهودی حماس» و این ادعای مضحک که «کودکان فلسطینی تنها برای تبدیل شدن به تروریست آموزش دیده‌اند.»

پناهگاه ادعایی در زیر یک بیمارستان کودکان

دوشنبه گذشته، رژیم صهیونیستی تلاش‌های خود برای مشروعیت بخشیدن به حملات به کودکان را دوچندان کرد؛ ارتش این رژیم ویدئویی از «دانیل هاگاری»، سخنگوی خود منتشر کرد که در حال قدم زدن در یک پناهگاه ادعایی حماس در زیر بیمارستان کودکان الرنتیسی در غزه بود. 

در ویدئوی دیگری که ادعا شده بود از زیرزمین بیمارستان الرنتیسی است، هاگاری توجه را به صندلی و بقایای طنابی جلب می‌کند که ادعا می‌کند برای بستن گروگان‌ها از آن استفاده شده است؛ سپس، او به شیشه شیر نوزادی که بالای جعبه اتصال الکتریکی علامت‌گذاری شده از سوی سازمان بهداشت جهانی قرار دارد اشاره می‌کند.

الجزیره می‌نویسد: کنار هم قرار دادن «معصومیت کودکانه» در قالب نقاشی یا بطری با اسلحه در جهت مشروعیت بخشیدن به روایت رژیم صهیونیستی از حماس به عنوان «تروریست‌هایی که از کودکان و بیمارستان‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند»، است.

این روایت‌های جعلی به نوبه خود برای توجیه حملات رژیم صهیونیستی به اهداف غیرنظامی استفاده می‌شود؛ حتی اگر جان کودکان در خطر باشد و حتی اگر یک نهاد سازمان ملل در آن فعالیت داشته داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *