رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تکرار روایت‌های جعلی رژیم صهیونیستی از سوی حامیان غربی

13:19 - 01 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۸۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تکرار روایت‌های جعلی رژیم صهیونیستی از سوی حامیان غربی
حامیان رژیم صهیونیستی هنگام صحبت درباره فلسطین همان صداهای توخالی و استدلال‌های خسته‌کننده رژیم صهیونیستی را تکرار می کنند.

خبرگزاری میزان – همزمان با «راهپیمایی برای اسرائیل» در واشنگتن دی‌سی، روایت‌هایی که برخی از افراد حاضر در این راهپیمایی مطرح کرده‌اند، قابل توجه است.

شبکه الجزیره با تعدادی از این افراد مصاحبه کرده است؛ «چارلی»، مرد جوانی از کنتیکت در مورد جنگ غزه مصاحبه کرده و مدعی است: جنگ جاری جنگ «حماس علیه اسرائیل» نیست، بلکه «حماس علیه کل جهان» است.

این فرد ادعا کرده است: اسرائیل تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان کرده است.

خط روایتی رژیم صهیونیستی برای حامیان 

«چارلی» به وضوح تکالیف خود را انجام داده است؛ او «فرهنگ زبان جهانی پروژه رژیم صهیونیستی را مطالعه، خطوط آن را حفظ و آن‌ها را کلمه به کلمه تکرار کرده می‌کند.

این کتاب بازی در سال ۲۰۰۹ پس از اولین جنگ رژیم صهیونیستی در نوار محاصره شده غزه ایجاد شد تا حامیان این رژیم را در «بهترین نحوه صحبت با رسانه‌ها در مورد جنگ» راهنمایی کند. 

این امر با الهام از مقامات برجسته صهیونیستی، مانند شیمون پرز و بنیامین نتانیاهو، برای فعالان جوان، و همچنین سیاستمداران، کارشناسان، روزنامه‌نگاران و غیره طراحی شده است. به خوانندگان می‌گوید چه چیزی بگویند و چه چیزی را نگویند، و به آن‌ها هشدار می‌دهد که باید از چه کلماتی استفاده کنند و برخی دیگر را استفاده نکنند.

روایتی آشنا و پر تکرار

مصاحبه‌ای که «کریس کریستی»، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا، یک روز پس از «راهپیمایی برای اسرائیل» با یک شبکه آمریکایی انجام داد همان صدا‌هایی را که «چارلی» روز قبل به زبان آورده بود، البته با درایت کمتر، تکرار کرد. 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پا را فراتر گذاشت و گفت که مقامات آمریکایی پشت ادعای اثبات‌نشده رژیم صهیونیستی درباره استفاده مقاومت فلسطین از امکانات غیرنظامی مانند بیمارستان الشفاء در غزه به عنوان «مراکز فرماندهی» می‌ایستند.

همچنین رئیس جمهور آمریکا هرگونه اشاره‌ای به اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، محاصره غزه یا هر بخشی از تاریخ شکنجه شده فلسطین را به نفع هر چه بیشتر لفاظی‌های پوچ که اوضاع را مبهم می‌کند، حذف کرد. 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، به اندازه رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس کورکورانه از این خط پیروی نکرد و به دلیل آن مورد انتقاد قرار گرفت. 

او جرأت کرد به شرکت کنندگان در شورای امنیت سازمان ملل یادآوری کند که «این مهم است که بدانیم حملات حماس در خلأ رخ نداده است. ملت فلسطین ۵۶ سال تحت اشغال خفقان‌آور بوده است.»

وقتی صحبت از فلسطینی‌ها می‌شود، تاریخ در چرخش سیاسی امروز جایی ندارد؛ بایدن در مقاله جنگ‌افروزانه خود در واشنگتن پست، اظهارات خطرناک قبلی خود را در مورد حماس دوچندان کرد.

روایت رژیم صهیونیستی از وقایع بر این اساس استوار است که باید واقعیت نادیده گرفته شود؛ این که عملیات طوفان الاقصی و مقاومت فلسطین محصول اشغالگری رژیم صهیونیستی است که در پاسخ به سرکوب و جنایت چند دهه‌ای رژیم صهیونیستی تأسیس شده، باید فراموش شود.

به‎طور خلاصه در این رویکرد، رژیم صهیونیستی حق دارد و در واقع موظف است از خود و اشغال نژادپرستانه خود دفاع کند؛ «حق دفاع» از اشغال نظامی و آپارتاید نژادپرستانه‌اش، در حالی که فلسطینی‌ها چنین حقی ندارند که از خود دفاع کنند، چه رسد به مقاومت در برابر اشغالگران به هر وسیله، حتی مسالمت آمیزترین ابزار مانند تحریم.

خوشبختانه، دروغ‌ها سرانجام دروغگویان را فرا گرفت، زیرا روزنامه‌نگاران، کارشناسان و مقامات غربی بیشتر و بیشتر شروع به شک و تردید در این روایت کردند و ادعا‌های رژیم صهیونیستی را زیر سوال بردند، حتی مقامات صهیونیست را به دلیل عملکرد ضعیف، شواهد دقیق و دروغ‌های مبتذل به سخره گرفتند. 

به‌زودی، آن‌ها شروع به زیر سوال بردن فریب کلی رژیم صهیونیستی در مورد جنگ، رفتار و علل اصلی آن خواهند کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *