رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ‌ومیر زندانیان در زندان‌های آمریکا؛ آمارها چه می‌گویند؟

13:35 - 06 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۵۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ‌ومیر زندانیان در زندان‌های آمریکا؛ آمارها چه می‌گویند؟
مرگ‌ومیر زندانیان در زندان‌های آمریکا طی ۲ دهه اخیر روندی افزایشی داشته اما آمار شفافی در این زمینه ارائه نمی‌شود.

خبرگزاری میزان – آمریکا طی ۲ دهه گذشته شاهد افزایش مداوم و قابل توجه مرگ‌ومیر در زندان‌ها بوده است و این افزایش تلفات در همه ایالت‌ها قابل مشاهده است.

گزارش‌دهی ضعیف وزارت دادگستری آمریکا 

یک گزارش سنا در سال گذشته میلادی نشان داد که وزارت دادگستری آمریکا نتوانسته بیش از ۹۰۰ مورد مرگ در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های محلی را در سال مالی ۲۰۲۱ شناسایی کند.

در این گزارش آمده که جمع‌آوری و گزارش ضعیف داده‌ها از سوی وزارت دادگستری، شفافیت و نظارت کنگره بر مرگ‌ومیر در زندان‌ها را تضعیف می‌کند.

هزاران نفر هر ساله با شرایطی مانند سرطان، بیماری قلبی و بیماری‌های عفونی که در حبس به وجود می‌آیند، از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها آزاد می‌شوند و یا به دلیل این بیماری‌ها در زندان جان خود را از دست می‌دهند.

این مسئله در آلاباما، لوئیزیانا و سایر ایالت‌های جنوب شرقی که بالاترین میزان زندانی را در آمریکا دارند، به شدت بحرانی است.

«کریس وایلدمن»، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه «دوک» که درباره ارتباط بین عدالت کیفری و امید به زندگی تحقیق کرده است، می‌گوید: دلیل اصلی اینکه آمریکا از نظر امید به زندگی از دیگر کشور‌های توسعه‌یافته عقب‌تر است، این است که افراد بیشتری پشت میله‌های زندان هستند و آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری در آنجا نگه می‌دارد.

۴ برابر شدن آمار زندانیان آمریکا طی ۴۰ سال

در طول ۴۰ سال از دهه ۱۹۸۰، تعداد افراد در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا بیش از ۴ برابر شد که ناشی از سیاست‌های سختگیرانه بوده است.

تحقیقات اوایل دهه ۲۰۰۰ نشان داد که میزان مرگ افرادی که از زندان خارج می‌شوند، ۳.۵ برابر بیشتر از بقیه جمعیت آمریکا در چند سال اول پس از آزادی بود.

 آمار مرگ سالانه در زندان‌های آمریکا

در سال ۲۰۱۹، حدود ۴ هزار زندانی ایالتی در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند و در سال ۲۰۲۰ این رقم با افزایش همره بوده است.

در سال ۲۰۲۰، بیش از ۶ هزار نفر در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست دادند؛ علیرغم کاهش ۱۰ درصدی در کل جمعیت زندانیان، این یک افزایش ۴۶ درصدی در زندگی از دست رفته پشت میله‌های زندان از سال ۲۰۱۹ است.

آمار بحرانی مرگ در برخی ایالت‌ها

در برخی ایالت‌های آمریکا آمار مرگ زندانیان به سطوح نگران‌کننده‌ای رسیده است؛ داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که ۴۱ نفر در زندان‌های ایالت تگزاس از ابتدای تابستان سال جاری جان باخته‌اند.

یک مطالعه ۲۷۱ مورد مرگ را در زندان‌های تگزاس بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ به گرما، بیماری‌های مربوط به گرما و کمبود تهویه مطبوع نسبت داده است.

این میزان مرگ در زندان ۳۰ برابر میانگین کشوری در آمریکاست.

مرگ زندانیان در زندان‌های لوئیزیانا به سطوح نگران کننده‌ای رسیده و شکایتی جمعی از سوی زندانیان در اعتراض به شرایط نامناسب تنظیم شده است.

پروژه شفافیت حبس در دانشکده حقوق دانشگاه «لویولا»، می‌گوید که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ مرگ در زندان‌های لوئیزیانا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش از هر ۴ نفری که در زندان‌های لوئیزیانا جان خود را از دست می‌دهند، یک نفر در انتظار محاکمه بوده؛ بدین معنا که دادگاه برای آنها حکمی صادر نکرده و در مرحله پیش از محاکمه قرار داشتند.

از سال ۲۰۱۵، با توجه به درخواست‌های ثبت‌شده عمومی که از سوی بیش از ۱۲۰ مرکز و ۶ پزشک قانونی در این ایالت ثبت شده است، از همان سال مجموع مرگ‌های شناخته شده به هزار و ۱۶۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *