بررسی سیستم زندان‌های آمریکا؛ شرایط غیربهداشتی و کار اجباری

9:00 - 02 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۲۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی سیستم زندان‌های آمریکا؛ شرایط غیربهداشتی و کار اجباری
سیستم زندان‌های آمریکا در ابعاد مختلفی مانند شرایط بهداشتی و کار اجباری هدف انتقادات گسترده قرار دارد.

خبرگزاری میزان – زندان‌های سراسر آمریکا از خشونت و گرمای غیرقابل تحمل، تا شرایط کاری تحقیرآمیز و غذای غیرقابل خوردن، در وضعیت بحرانی تقریبا دائمی و غیرانسانی قرار دارند.

موسسه «مارشال پراجکت» بسیاری از این شرایط را در نسخه‌های مختلف بررسی و نتایج مربوط به آن‌ها را منتشر کرده است.

همچنین طی نشستی در دانشگاه تگزاس به برخی از مهم‌ترین موارد این مشکلات و همچنین زندان‌هایی با بیشترین بحران پرداخته شده است. 

زندان جزیره ریکرز در شهر نیویورک و زندان‌های ایالتی در آلاباما، آریزونا و تگزاس بیشترین مشکلات را در زمینه‌های مختلف دارند.

برگزارکنندگان این نشست، خبرنگاران با تجربه را در کنار افراد زندانی سابق، مدیران زندان و وکلای حقوق مدنی گرد هم آوردند.

 

زندان ریکرز نیویورک

سطوح پایین کارکنان و نظارت ضعیف اغلب به عنوان دلایل مهم برای شرایط مرگبار پشت میله‌های زندان در ریکرز ذکر می‌شود، اما علیرغم یکی از بالاترین نسبت کارکنان به افراد زندانی و تحت چندین سطح نظارت، ریکرز یکی از ناکارآمدترین زندان‌ها در سطح آمریکاست.

زندان‌های آلاباما

وزارت دادگستری آمریکا گفته که شرایط در زندان‌های آلاباما خلاف قانون اساسی است؛ اواخر سال گذشته میلادی برخی از افراد زندانی در آنجا دست به اعتصاب زدند تا به وضعیت بحرانی در این زندان اعتراض کنند.

«رونالد مک کتین»، زندانی سابق که ۳۷ سال را در زندان‌های آلاباما گذرانده، شرایط زندان را وحشتناک توصیف می‌کند.

وی بیان می‌کند که قانون متخلفان معمولی آلاباما، صد‌ها نفر را که هرگز به کسی صدمه نمی‌زنند به پیر شدن و مرگ در پشت میله‌های زندان محکوم کرده است.

زندان‌های آریزونا

تابستان امسال در آریزونا، یک قاضی فدرال حکم داد که مراقبت‌های بهداشتی و شرایط حبس در زندان‌های ایالتی غیرقانونی و «به‌شدت ناکافی» است.

بسیاری خصوصی‌سازی سیستم بهداشتی زندان در سال ۲۰۱۲ را عامل شرایط بد می‌دانند؛ «کورن کندریک»، معاون پروژه زندان ملی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، می‌گوید که آریزونا در سال‌های اخیر از ۴ ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خصوصی عبور کرده است، بدون اینکه هیچ بهبودی در مراقبت‌ها دیده شود.

به گفته وی، در حالی که سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی دولتی کامل نیستند، به بخش خصوصی نیز نمی‌توان درباره نحوه اداره امور چیزی را تحمیل کرد.

تگزاس

دمای زندان‌های بدون تهویه مطبوع در ایالت تگزاس به شدت بالاست و شکایت‌های قضایی دولت محلی را مجبور کرده تا تنها افراد «حساس به گرما» را به واحد‌های خنک‌تر منتقل کند.

«جیمی جنکینز»، روزنامه‌نگار اهل آریزونا، می‌گوید: مهم نیست که زندان‌ها را به چه تغییرات خوبی وادار می‌کنید، آن‌ها پیوسته راهی برای انجام کار‌های واقعا مزخرف پیدا می‌کنند.

این روزنامه‌نگار آمریکایی می‌گوید که اغلب نامه‌هایی از زندانیان دریافت می‌کند که برای دور کردن آن‌ها از گرما منتقل می‌شوند، اما پس از آن دسترسی به خدمات بهتر را از دست می‌دهند.

سلول انفرادی و آزار جنسی در زندان‌های آمریکا

سلول انفرادی مسئله حقوق بشر عصر کنونی است؛ در حالی که موضوع سلول انفرادی در زندان‌های آمریکا مورد توجه بسیاری قرار گرفته، تأثیر آن بر گروه‌های مختلف و از جمله زنان نادیده گرفته شده است.

به طور واضح، سلول انفرادی به همه آسیب می‌رساند، با این حال زنان زمانی که در انزوا قرار می‌گیرند با چالش‌های منحصر به فردی مواجه می‌شوند و تحقیقات نشان داده که زنان زندانی نسبت به همتایان مرد خود بیشتر در معرض تروما قرار دارند؛ این امر اغلب شامل رویداد‌های آسیب‌زا در دوران کودکی و همچنین آزار جسمی یا جنسی می‌شود.

قرار گرفتن در سلول انفرادی اغلب به زنان آسیب می‌رساند، شرایط درمان نشده را تشدید می‌کند و آن‌ها را به ویژه در برابر آسیب‌های ناشی از انزوا آسیب‌پذیر می‌کند.

نگران‌کننده است، بسیاری از زنانی که قربانی آزار جنسی در زندان‌های آمریکا می‌شوند، در صورت گزارش خشونت، تهدید می‌شوند یا در سلول انفرادی قرار می‌گیرند.

این داستان‌ها در آمریکا و حتی در کالیفرنیا بسیار رایج هستند؛ سال گذشته تحقیقات در یک زندان زنان فدرال در دوبلین شواهد معتبری از سوءاستفاده جنسی نظام‌مند و تجاوز جنسی از سوی مقامات زندان پیدا کرد که منجر به محکومیت رئیس دادگاه در دسامبر گذشته در ۳ مورد سوءاستفاده جنسی شد. این شامل استفاده از سلول انفرادی علیه کسانی بود که گزارش بدرفتاری داشتند.

 

کار اجباری در زندان 

بر اساس یک گزارش، آمریکا در میان ۱۷ کشوری است که کار اجباری را اعمال می‌کنند و این امر نوعی «برده‌داری مدرن» به شمار می‌رود.

کار اجباری در آمریکا به‌خصوص در زندان‌های آمریکا بسیار رایج است.

متمم سیزدهم در سال ۱۸۶۵ برده‌داری را در آمریکا لغو کرد، با یک استثنا؛ کار اجباری در زندان‌ها.

در این بیانیه آمده است: نه بردگی و نه بندگی غیرارادی، جز به‌عنوان مجازات برای جنایتی که طرف باید به نحو مقتضی محکوم شده باشد، در آمریکا وجود نخواهد داشت.

اکنون و حدود ۱۶۰ سال بعد، آمریکا یکی از تنها ۱۷ کشوری است که هنوز کار اجباری را تحمیل می‌کند و این دسته شامل کار اجباری مورد تایید دولت آمریکا در ارتش، مزارع، کارخانه‌ها و زندان‌هاست.

در بسیاری از زندان‌های آمریکا، زندانیان مجبور هستند با حداقل دستمزد و بدون حمایت‌های قانونی دیگر کار کنند.

انواع کار تحمیلی از سوی دولت آمریکا متفاوت است؛ از زندان، اعم از ایالتی و فدرال، عمومی و خصوصی، استفاده گسترده از اردوگاه‌های کار و سوءاستفاده از سربازان.

بند استثنایی در متمم ۱۳ برای استثمار زندانیان در آمریکا به عنوان کارگر استفاده شده است، و به آن‌ها دستمزدی پرداخت نمی‌شود و یا دستمزدی بسیار پایین برای چند ساعت کار در روز در ازای انجام مشاغل مختلف پرداخت می‌شود؛ از خدمات زندان گرفته تا تولید یا کار برای کارفرمایان خصوصی که اکثر حقوق آن‌ها برای اتاق و غذا و سایر هزینه‌های مربوط به حوزه‌های قضایی که در آن زندانی هستند، کسر می‌شود.

گزارشی که از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد، نشان می‌دهد که حدود ۸۰۰ هزار زندانی از ۱.۲ میلیون زندانی در زندان‌های ایالتی و فدرال مجبور به کار هستند که برآورد محافظه‌کارانه سالانه ۱۱ میلیارد دلار در کالا‌ها و خدمات ایجاد می‌کند.

۵ ایالت آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، می‌سی‎‌سی‎پی و تگزاس زندانیان را مجبور به کار بدون دستمزد می‌کنند و شرایط کار زندانیان آمریکایی حقوق اساسی بشر برای زندگی را نقض می‌کند.

کمپینی برای اصلاح قانون اساسی در سطح فدرال و پایان دادن به استثنای اصلاحیه سیزدهم از سوی نمایندگان برخی گروه‌های حقوق بشری ایجاد شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *