رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مراکز شکنجه مخفی در آمریکا؛ بررسی وضعیت سایت باتون‎روژ در لوئیزیانا

8:50 - 08 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۷۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مراکز شکنجه مخفی در آمریکا؛ بررسی وضعیت سایت باتون‎روژ در لوئیزیانا
شکایت‌های متعدد در آمریکا وجود یک شکنجه‌گاه مخفی پلیس را در ایالت لوئیزیانا افشا می‌کند که تنها از ابتدای سال جاری میلای تاکنون هزار نفر در آن شکنجه شده‌اند.

خبرگزاری میزان – مقام‎های پلیس در ایالت لوئیزیانا آمریکا، ۴ افسر پلیس را در تحقیقات درباره شکنجه و آزار جنسی افراد در «انبار‌های شکنجه» نامعلوم متهم کرده‌اند.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که شکایت‌هایی درباره آزار، شکنجه و سوءاستفاده جنسی افرادی که بازداشت شده و به «انبار شکنجه» نامشخصی به نام «غار شجاع» منتقل شده‌اند، تنظیم شده است.

پلیس در شهر «باتون روژ» لوئیزیانا، براساس شکایت‌های متعدد علیه اداره پلیس این شهر که یک «انبار شکنجه» مخفی را اداره می‌کند، این تحقیقات را آغاز کرده است.

 

شکنجه‌گاه مخفی پلیس آمریکا؛ شکنجه هزار نفر در «غار شجاع» از ابتداس ۲۰۲۳

«غار شجاع»؛ مرکز شکنجه پلیس لوئیزیانا

این انبار که به‌عنوان «غار شجاع» شناخته می‌شود، یک تاسیسات بدون علامت است که از سوی واحد جرایم خیابانی استفاده می‌شود و قبلاً با نام اختصاری «BRAVE» (شجاع) برای حذف خشونت در منطقه باتون روژ شناخته می‌شد.

وکلای شاکیان این مرکز را به‌عنوان یک «سایت سیاه» توصیف می‌کنند که در آن بازداشت‌شدگان به طور معمول بی‌ارتباط و بدون اتهام نگه‌داشته می‌شوند، از مشاوره محروم هستند و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

شکایت «جرمی لی» ۲۱ ساله، می‎گوید که وی در ۹ ژانویه ۲۰۲۳ بدون سوء‌ظن منطقی یا دلیل احتمالی دستگیر شد و تنها به اتهام «مقاومت در برابر یک افسر» متهم شد؛ پس از اینکه «جرمی لی» را دستبند زدند و در ملاء‌عام برهنه کردند، پلیس او را به این مرکز شکنجه منتقل کرد.

پلیس در این مرکز از ارائه مراقبت‌های پزشکی به وی خودداری و از انتقال او به بیمارستان نیز خودداری کرده است؛ در طول آزار و ضرب‎و‎شتم این جوان ۲۱ ساله، دوربین بدن پلیس خاموش بوده است؛ «تروی لارنس جونیور» و «متیو والاس»، ۲ افسر پلیس درگیر در این پرونده، متهمان پرونده دومی نیز هستند که از طرف «ترنل براون» ۴۷ ساله ثبت شده است.

در طول یک ترافیک ، «لارنس» و «والاس»، خودرو «براون: را جست‎وجو و دارو‌های او را پیدا کردند؛ این افسران ادعا کردند که داشتن چندین داروی بدون نسخه، غیرقانونی است و آن‌ها تلاش‌های «براون» را برای نشان دادن نسخه‌هایش نادیده گرفتند و به‌زور او را به انبار شکنجه منتقل کردند، جایی که آن‌ها و یک افسر زن، او را تحت بازرسی‌های تحقیرآمیز جنسی قرار دادند و پس از ۲ ساعت بازداشت، آن‌ها «براون» را بدون هیچ اتهامی آزاد کردند.

 

شکنجه هزار نفر در «انبار شجاع»

این پرونده شکایت می‎گوید که حدود هزار نفر تنها در سال ۲۰۲۳ به این انبار برده شده و مورد بازرسی نامناسب بدنی و تحقیر جنسی قرار گرفته‌اند که صد‌ها نفر از آن‌ها بدون دستگیری رسمی آزاد شده‌اند؛ «توماس فرامپتون»، وکیل حقوقی و یکی از وکلای «براون» و «جرمی لی»، اظهار کرد که تیم او ده‌ها شکایت دیگر در مورد این مرکز دریافت کرده و شکایت‌های بیشتری در راه است.

مقام‎های «باتون‎روژ» اکنون در حال کنترل خسارت هستند؛ «شارون وستون بروم»، شهردار دموکرات این شهر که ادعا می‌کند از وجود «غار شجاع» بی‌اطلاع بوده است، پس از طرح شکایت «لی» در ماه آگوست، دستور تعطیلی این مرکز و انحلال واحد جرایم خیابانی را صادر کرد.

«مورفی پل»، رئیس پلیس این شهر که اذعان کرد اداره وی در ابتدا شکایات مربوط به این مرکز شکنجه را نادیده می‌گرفت، می‎گوید که به‌قدری نگران افشاگری‌های اخیر است که برای اطمینان از «بررسی مستقل» شکایت‎ها از اداره تحقیقات فدرال آمریکا کمک گرفته است؛ اف‌بی‌آی و دیگر مقام‎های فدرال تایید کردند که تحقیقاتی را در مورد این موضوع آغاز کرده‌اند.

پنهانکاری طولانی مدت

جزئیات این دادخواست حاکی از پنهان‌کاری طولانی‌مدت درباره این مرکز شکنجه، سوءاستفاده‌های واحد جرایم خیابانی و «وحشیگری» افسران درگیر به‌ویژه «لارنس جونیور» است.

بر اساس شکایت‎ها، «لارنس جونیور» در دوران کوتاه کاری خود، دستکم ۳ بار به دلیل رفتار نادرست از کار تعلیق شد؛ خشونت این افسر پلیس در سال ۲۰۲۱ زمانی که او و سایر افسران به‌طور علنی یک نوجوان ۱۶ ساله را بازرسی و هدف سوءاستفاده قرار دادند، جنجالی شد.

در مورد عملیات واحد جنایت‌های خیابانی، «غار شجاع»، مدت‌هاست که شناخته شده است؛ در ژانویه ۲۰۲۳، اندکی پس از شکنجه «جرمی لی» در این مرکز، مادرش به رئیس پلیس شهر ایمیل زد تا او را از آنچه با پسرش انجام شده، مطلع کند.

این افشاگری‌ها ماهیت فریبکارانه ادعا‌ها درباره «اصلاح پلیس» و توضیحات نژادپرستانه برای خشونت پلیس را آشکار می‌کند.

 

شکنجه‌گاه مخفی پلیس آمریکا؛ شکنجه هزار نفر در «غار شجاع» از ابتداس ۲۰۲۳

مراکز مخفیانه شکنجه؛ روال معمول در سراسر آمریکا

ادارات پلیس در سراسر آمریکا بار‌ها متهم به سوءاستفاده‌های نظام‌مند و راه‌اندازی سایت‌های بازجویی مخفی قرار گرفته‌اند.

وجود «انبار شکنجه» در «باتون‌‎روژ» بر ارتباط ذاتی بین شخصیت سرکوبگر پلیس و کل «سیستم عدالت کیفری» آمریکا با عملیات جنایتکارانه در خارج از این کشور، که «سایت‌های سیاه» وحشیانه را در سراسر جهان اداره می‌کند، تأکید دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *