رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی وضعیت زندان فولتون؛ تبعات بازداشت پیش از محاکمه در زندان‌های آمریکا

7:30 - 29 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۰۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی وضعیت زندان فولتون؛ تبعات بازداشت پیش از محاکمه در زندان‌های آمریکا
بسیاری از افرادی که در زندان‌های آمریکا دچار بیماری شده و یا حتی جان خود را از دست می‌دهند، در بازداشت پیش از محاکمه قرار داشته‌اند.

خبرگزاری میزان – لاشاون تامپسون، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، سال گذشته در حالی که پیش از محاکمه در زندان فولتون شهر آتلانتا در بازداشت بود، جان خود را از دست داد.

تامپسون در این زندان بدنام زندانی شد و در نهایت جان خود را از دست داد، چرا که نمی‌توانست وثیقه ۲ هزار و ۵۰۰ دلاری برای خود تهیه کند. 

کالبدشکافی تامپسون تایید می‌کند که مرگ او یک قتل ناشی از بی‌توجهی، سوءتغذیه و این واقعیت است که بدن او به معنای واقعی کلمه به وسیله حشرات خورده شد؛ ۸ ماه طول کشید تا این حقیقت هولناک و وحشتناک آشکار شود.

نمونه‌های متعدد

تامپسون تنها فردی نیست که در زندان فولتون جان خود را از دست داده است؛ در ماه جولای گذشته، «مونتای استینسون» ۴۰ ساله در سلول خود بیهوش شد و در نهایت جان باخت.

بنا بر گزارش ها، او نزدیک به یک سال در زندان بود و نتوانسته بود وثیقه ۳ هزار دلاری تعیین شده از سوی دادگاه را تهیه کند.

در اوایل همان ماه، جسد «نونی باتیست»، که تنها ۱۹ سال داشت، در سلولش پیدا شد؛ در مورد شرایط مرگ او اطلاعات بسیار کمی فاش شده و چیزی که آشکار شده این است که باتیست در بازداشت به سر می‌برد، زیرا او متهم (محکوم نشده بود) به آسیب رساندن به دیوار‌ها و میز‌های یک دبیرستان شده بود.

از ابتدای سال ۲۰۲۳، دستکم ۱۰ نفر در زندان فولتون جان خود را از دست داده‌اند و این مرگ‌های غم‌انگیز قابل پیشگیری بودند.

بررسی وضعیت زندان فولتون در آمریکا؛ تبعات بازداشت پیش از محاکمه در زندان‌های آمریکا

زندانی شدن به دلیل عدم توانایی در ارائه وثیقه

تعداد قابل توجهی از افراد در فولتون و در سراسر آمریکا زندانی هستند، تنها به این دلیل که برای پرداخت وثیقه نقدی بسیار فقیر هستند؛ در حالی که بسیاری از این افراد تهدیدی برای جامعه خود به شمار نمی‌روند و به جرمی محکوم نشده‎اند.

در حالی که بسیاری از کوتاهی‌ها درباره شرایط غیرقابل زندگی زندان فولتون در آتلانتا به درستی به عهده پلیس محلی و کسانی که بر این مرکز نظارت دارند، گذاشته شده است، بسیاری از مقامات منتخب در این شهر به همان اندازه (اگر نگوییم بیشتر) مسئول شرایط زندان هستند. 

پس از تصویب لایحه اصلاح وثیقه در سال ۲۰۱۸، قانون جورجیا از قضات می‌خواهد که شرایط مالی یک فرد - درآمد، هزینه‌ها و بدهی‌های آن‌ها و اینکه آیا افراد تحت تکفل دارند - را در هنگام تعیین وثیقه در نظر بگیرند؛ سیستمی که در آن برخی افراد به‌طور نامحدود بازداشت می‌شوند و به برخی دیگر اجازه داده می‌شود به خانه‌ بروند و با خانواده‌های خود منتظر محاکمه باشند، صرفاً به دلیل دسترسی به ثروت، خلاف قانون اساسی است. 

افرادی که توانایی پرداخت وثیقه را ندارند، به طور معمول برای ماه‌ها یا سال‌ها در بازداشت به سر می‌برند، علی‌رغم اینکه قاضی تشخیص می‌دهد خطری برای جامعه نیستند؛ این امر به شلوغی زندان‌های آمریکا و شرایط مرگبار کمک نمی‌کند بلکه این یکی از دلایل اصلی بحران انسانی در زندان‌ها به شمار می‌رود. 

بررسی وضعیت زندان فولتون در آمریکا؛ تبعات بازداشت پیش از محاکمه در زندان‌های آمریکا

آسیب‌های ناشی از حبس

توجه بسیار کمی به آسیب‌های باورنکردنی ناشی از حبس، به ویژه در زندان‌های شلوغ مانند زندان فولتون، صورت می‌گیرد؛ تجاوز‌ها از جمله تجاوزات جنسی در این زندان‌ها وجود دارد، مراقبت‌های پزشکی فاجعه‌بار است، شرایط نامناسب است و تعداد کشته‌ها در زندان‌های سراسر آمریکا در حال افزایش است.

به گفته یک کمیسیون دو حزبی متشکل از قضات، دادستان‌ها و کارشناسان سیاست مستقر در جورجیا، علاوه بر بدتر شدن تفاوت‌های نژادی در سیستم عدالت کیفری، نگهداری افراد در انتظار محاکمه، احتمال ارتکاب جنایت را در آینده افزایش می‌دهد. 

این سیستم ۲ لایه عدالت غیرقابل تحمل است و آتلانتا را کمتر امن می‌کند، علاوه بر این، زمانی که افراد صرفاً به دلیل ناتوانی در پرداخت وثیقه خود زندانی می‌شوند، هزینه‌های مالی و جانی بر جوامع تحمیل می‌شود، ساکنان کم درآمد فولتون که در زندان هستند، باید به دوستان و خانواده‌های خود تکیه کنند، هزینه این بازداشت غیرضروری بخشی از ۱۴ میلیارد دلاری است که آمریکایی‌ها هر ساله برای زندانی کردن افراد بیگناه هزینه می‌کنند.

بررسی وضعیت زندان فولتون در آمریکا؛ تبعات بازداشت پیش از محاکمه در زندان‌های آمریکا

با وجود آگاهی کامل از بحران مالی و انسانی ناشی از ازدحام بیش از حد جمعیت در زندان، مقامات فولتون به طور معناداری برای رسیدگی به مسائل در این زندان اقدام نکرده‌اند.

به طور مشابهی در شهر نیویورک، این احتمال رو به رشد و جدی وجود دارد که نظارت بر مجتمع زندان جزیره ریکرز از سوی یک مقام فدرال انجام شود.

افزایش ردپای زندان و اضافه کردن ظرفیت زندان‌ها مسائل مربوط به ایمنی جامعه را حل نخواهد کرد و قرار دادن اعضای جامعه در معرض خطرات حبس، آمریکا را ایمن‌تر نمی‌کند؛ عدم اقدام در مورد شکست‌های سیاستی که باعث ازدحام جمعیت می‌شود منجر به مرگ و میر بیشتر، ورشکستگی مالی و اخلاقی جوامع آمریکا شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *