رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت ۵ هزار مرگ در زندان‌های فدرال آمریکا طی یک دهه

9:04 - 09 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۹۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ثبت ۵ هزار مرگ در زندان‌های فدرال آمریکا طی یک دهه
۱۲۰ زندان فدرال آمریکا به دلایلی مانند کمبود کارکنان شاهد ثبت موارد قابل‌توجهی از مرگ‌و‌میر زندانیان هستند.

خبرگزاری میزان – آمریکا به‌عنوان کشور دارنده بالاترین جمعیت زندانی در جهان، دارای انواع مختلفی از زندان‌ها از جمله فدرال، ایالتی و محلی است که بیش از ۲ میلیون زندانی این کشور را در خود جای داده‌اند.

تعداد زندان‌های فدرال در آمریکا بیش از ۱۲۰ زندان است؛ از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ در مجموع ۴ هزار و ۹۵۰ زندانی در زندان‌های فدرال آمریکا جان خود را از دست دادند.

مرگ‌ومیر در زندان‌های فدرال آمریکا

«ان‌پی‌آر»، در گزارشی می‎گوید که آمار‌های موجود نشان می‌دهند طی یک دهه گذشته حدود ۵ هزار زندانی در زندان‌های فدرال آمریکا جان خود را از دست دادند.

مرگ بخش عمده‌ای از این افراد به دلیل تاخیر در دریافت مراقبت‌های پزشکی و درمانی رخ داد؛ برخی از آن‌ها ماه‌ها یا حتی سال‌ها در صف انتظار بودند؛ این انتظار طولانی در حالی رخ می‌دهد که برخی از زندانیان علائم آشکارا نگران کننده‌ای مانند خونریزی غیرقابل توضیح، توده مشکوک و درد شدید داشتند.

گذشته از زندانیانی که جان خود را به دلیل تاخیر یا عدم دریافت مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در زندان‌های فدرال آمریکا از دست دادند، شماری از زندانیان نیز با پیامد‌های مادم‌العمر وخیمی مواجه شدند.

به گفته منابع، در اغلب مواقع، زندان‌های فدرال نمی‌توانند بیماری‌های جدی را باسرعت درمان کنند و هنگامی که بیماری مانند سرطان برای یک زندانی تشخیص داده شود، زندانی مذکور با فرض ارائه خدمات تخصصی‌تر در «بوتنر» به زندان مذکور در ایالت «کارولینای شمالی» منتقل می‌شود.

در حالی که اداره زندان‌های آمریکا ادعا می‌کند که استاندارد‌های پزشکی بیمارستانی را در زندان‌ها رعایت می‌کند، واقعیت این است که گواهینامه اداره زندان‌های آمریکا در این زمینه، ۲ سال پیش منقضی شده است.

در عین حال، گزارش دفتر بازرسی کل وزارت دادگستری آمریکا در مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد که اداره زندان‌های این کشور فرآیند قابل‌اعتماد و ثابتی برای ارزیابی به موقع یا ارائه مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت به زندانیان ندارد.

سخنگوی اداره زندان‌های آمریکا در واکنش به انتقاد‌ها در این زمینه مدعی شد: اداره زندان‌های آمریکا مانند سراسر این کشور، کمبود ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را تجربه می‌کند که از فرسودگی ناشی از شیوع کرونا ایجاد شده است.

کارشناسان می‌گویند که همه این موارد به یک نتیجه نگران‌کننده منجر می‌شود؛ زندانیان فدرال که براساس قانون اساسی آمریکا حق برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی را داشته، اما به آن دسترسی ندارند، بیشتر از آنچه باید، می‌میرند.

«میشل دیتچ»، مدیر دانشگاه تگزاس در آزمایشگاه نوآوری زندان، می‌گوید: مرگ در زندان باید جز رویداد‌های نادر باشد، زیرا زندان یک محیط کنترل شده است؛ با وجود این، مرگ‌های قابل پیشگیری در زندان‌های آمریکا رخ می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بزرگ‌ترین جمعیت زندانی را در جهان دارد، گفت: کشور نظارت مستقل بسیار کمی بر سیستم زندان ایالتی و فدرال خود دارد.

دلیل اصلی نرخ بالای مرگ‌ومیر در زندان‌های فدرال آمریکا

تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از سوی اداره زندان‌های آمریکا و پرونده‌های دادگاهی و پزشکی زندانیان نشان‌دهنده موارد متعددی از عدم ارائه درمان یا ارائه با تاخیر درمان به زندانیان در زندان‌های فدرال آمریکا است.

یکی از دلایل مهم این روند، کمبود کارکنان در سراسر سیستم زندان‌های فدرال آمریکا طی چند دهه گذشته است.

گزارش دفتر پاسخگویی دولت که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد، نشان می‌داد که زندانیان با نیاز‌های ویژه - از جمله زنان، بیماران روانی و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن - به دلیل کمبود نیروی انسانی، خدمات پزشکی مورد نیاز را دریافت نمی‌کنند.

دفتر پاسخگویی دولت در سال ۲۰۰۰، تعداد فزاینده‌ای از زندانیان مبتلا به بیماری مزمن را ثبت کرد که به مراکز ارجاع پزشکی زندان‌ها فرستاده می‌شدند، زیرا زندان‌ها امکان درمان مناسب آن‌ها را نداشت.

گزارش مذکور می‎گوید: برای این زندانیان، مرکز ارجاع پزشکی پایان خط است؛ این بدان معناست که تخت‌های بیمارستانی کمتر و کمتر می‌شوند؛ همچنین به این معنی است که بیماران جدید از زندان‌های استاندارد ممکن است باید منتظر باشند تا تخت بیمارستانی بعدی مرکز ارجاع پزشکی آزاد شود.

دفتر بازرسی کل وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۱۵، دریافت که محدودیت کارکنان زندان‌ها و آموزش ناکافی آن‌ها بر توانایی سیستم زندان برای مراقبت از زندانیان، به‌ویژه با افزایش سن، تاثیر می‌گذارد.

یکی دیگر از یافته‌های بررسی مذکور، انتظار چهار ماهه زندانیان برای مراجعه به متخصص قلب و عروق، اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب و ریه بود.

در گزارش سال ۲۰۱۶ دفتر بازرسی کل وزارت دادگستری آمده است که حدود ۸۰ درصد موقعیت‌های کادر پزشکی در سراسر سیستم زندان‌ها پر شده است؛ این در حالی است که براساس قانون اداره زندان‌های آمریکا نرخ جالی خالی در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه نباید بیش از ۱۰ درصد باشد.

این گزارش همچنین نشان داد که از هر ۴ زندان فدرال، ۳ زندان بالاتر از این میزان جای خالی دارند.

گزارش دیگری در این رابطه نشان داد که بیش از دو سوم زندان‌های آمریکا در طول شیوع کرونا با کمبود پرستار مواجه شدند.

یک وکیل دفاع جنایی فدرال که در ۲ دهه گذشته روی مسائل زندان کار کرده، می‌گوید که کمبود نیروی انسانی می‌تواند تاثیر مستقیمی بر کیفیت مراقبت داشته باشد.

یکی از پزشکان فعال در اداره زندان‌های آمریکا نیز گفت: از آنجایی که سیستم زندان فدرال تحت نظارت مقام‌های بهداشتی مانند وزارت بهداشت و خدمات انسانی یا مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیست، این اداره در بررسی پرونده مرگ زندانیان، گزارشی «نرم و تبرئه‌کننده» ارائه می‌کند.

مرگ در زندان بوتنر کاملا طبیعی است

یک چهارم مرگ‌ومیر زندان‌های فدرال در آمریکا در زندان «بوتنر» ایالت کارولینای شمالی اتفاق می‌افتد.

در واقع «بوتنر» یک بیمارستان زندان ویژه زندانیان نیازمند به مراقبت‌های پزشکی است.

این زندان، مرکز اصلی درمان سرطان زندانیان مرد است؛ چراکه سرطان یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر‌ها در سیستم زندان‌های آمریکاست.

زمان انتظار برای دریافت درمان و مراقبت‌های پزشکی در این زندان گاهی به ماه‌ها و حتی سال‌ها می‌رسد؛ از مهم‌ترین دلایل این امر می‌توان به کمبود کارکنان و ازدحام جمعیت زندانیان در این مجتمع اشاره کرد.

از ۲۰۰ پست پرستاری و پیراپزشکی تعیین شده برای «بوتنر»، بیش از ۲۰ درصد در حال حاضر خالی هستند.

در «بوتنر» برخی از زندانیان به دلیل تاخیر در دریافت درمان بیماری‌های خود از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی، ... جان خود را از دست می‌دهند و شمار قابل‌توجهی از زندانیان نیز پس از عدم دریافت درمان و پیشرفت بیماری، برای مرگ در خانه زودتر از موعد از زندان آزاد می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود شمار مرگ‌ومیر‌ها در این زندان با نرخ سریعی افزایش یابد.

یکی از کارکنان «بوتنر»، می‌گوید که به زندانیان بیمار زیادی، فقط مراقبت‌های تسکینی ارائه می‌شود؛ موضوع تکان‌دهنده و ناامیدکننده مرگ زندانیان بیماری است که در صورت دریافت به موقع مراقبت‌های پزشکی و درمانی زنده می‌ماندند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *