رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زندان‌های لوئیزیانا؛ افزایش ۵۰ درصدی مرگ زندانیان و شکایت از شرایط نامناسب

10:02 - 26 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۵۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های لوئیزیانا؛ افزایش ۵۰ درصدی مرگ زندانیان و شکایت از شرایط نامناسب
مرگ و میر زندانیان در زندان‌های لوئیزیانا به سطوح نگران کننده‌ای رسیده و شکایتی جمعی از سوی زندانیان در اعتراض به شرایط نامناسب تنظیم شده است.

خبرگزاری میزان – یک گزارش جدید، افزایش مرگ افراد را در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های ایالت لوئیزیانا در آمریکا نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش جدید، تعداد افرادی که در زندان‌های این ایالت آمریکا و به خصوص مراکز بازداشت نوجوانان جان خود را از دست می‌دهند همچنان در حال افزایش است.

افزایش ۵۰ درصدی مرگ زندانیان

پروژه شفافیت حبس در دانشکده حقوق دانشگاه «لویولا»، می‌گوید که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ مرگ و میر در زندان‌های لوئیزیانا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدافعان اصلاح زندان‌های آمریکا، می‌گویند که این گزارش به «مشکلات غیرانسانی و مرگبار» در این زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها اشاره می‌کند؛ آن‌ها می‌گویند این مشکلات کاملا قابل حل است.

تاکنون، هیچ تحلیل جامعی از مرگ و میر در زندان‌ها و بازداشگاه‌های لوئیزیانا وجود نداشته است، تا اینکه دانشکده حقوق دانشگاه «لویولا» شروع به جمع‌آوری داده‌ها از طریق درخواست‌های ثبت عمومی کرد.

بر اساس این گزارش از هر ۴ نفری که در زندان‌های لوئیزیانا جان خود را از دست می‌دهند، یک نفر هنوز محاکمه نشده است.

سیاه‌پوستان عمده قربانیان هستند

سیاه‌پوستان نزدیک به ۵۸ درصد از مرگ و میر‌ها را در زندان‌های لوئیزیانا تشکیل می‌دهند؛ شرایط پزشکی مانند بیماری قلبی و سرطان علت اصلی مرگ و میر بودند، اما مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در میان افراد زندانی در لوئیزیانا به شدت افزایش یافته است؛ از حدود ۲ درصد در سال ۲۰۱۵ به نزدیک به ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۱.

از سال ۲۰۱۵، با توجه به درخواست‌های ثبت‌شده عمومی که از سوی بیش از ۱۲۰ مرکز و ۶ پزشک قانونی در ایالت ثبت شده است، از همان سال مجموع مرگ‌های شناخته شده به هزار و ۱۶۸ نفر رسیده است.

گزارش «لویولا» دومین تحلیل این دانشگاه از این داده‌های جمع‌آوری‌شده و اولین تحلیلی است که شامل مرگ‌های مرتبط با کرونا نیز می‌شود؛ در حالی که شرایط پزشکی علت اصلی مرگ باقی مانده است، علل دیگر مانند خودکشی و مصرف بیش از حد مواد مخدر به اوج خود رسیده است.

شکایت از وضعیت زندان‌ها 

افراد زندانی در بازداشتگاه ایالتی لوئیزیانا به تازگی یک شکایت جمعی تنظیم و استدلال کرده‌اند که مجبور هستند حتی در اوج گرمای شدید با دستمزد ناچیز یا بدون دستمزد در مزارع زندان کار کنند و این امر شرایط را بی‌رحمانه، تحقیرآمیز و اغلب خطرناک می‌کند.

این شکایت می‎گوید که این کار هیچ هدف قانونی یا نهادی ندارد و کاملا تنبیهی است؛ شاکیان شامل ۴ مرد هستند که پیش از این یا در حال حاضر در مزارع کار می‌کنند.

این دعوای حقوقی همچنین می‎گوید که این افراد، علی‌رغم افزایش خطر ابتلا به بیماری یا آسیب مجبور به کار هستند

آمریکا در طول تاریخ بیش از هر کشور دیگری شهروندانش را بازداشت کرده است؛ با بیش از ۲.۲ میلیون زندانی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های فدرال و ایالتی.

مهلت قانونی برای خارج کردن کودکان از زندان آنگولا

مقام‎های لوئیزیانا فرصت کوتاهی دارند تا کودکان را از زندان بدنام ایالتی خود در آنگولا خارج کنند؛ یک قاضی فدرال تاکید کرده که کودکان در شرایط «غیر قابل تحمل» نگهداری می‌شوند که شامل سلول انفرادی طولانی مدت، مجازات با دستبند و آموزش و مراقبت‌های بهداشتی روانی ناکافی است.

این حکم یک نبرد حقوقی یک ساله بین گروه‌های حقوق مدنی و ایالت لوئیزیانا را که یکی از بالاترین نرخ‌های حبس را در جهان دارد، به اوج می‌رساند.

زندان آنگولا به خشونت شهرت دارد

از اکتبر ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۸۰ کودک - تقریبا همگی پسران سیاه‌پوست که برخی از آن‌ها ۱۵ سال سن دارند - به آنگولا منتقل شده و در سلول‌هایی اسکان داده شده‌اند که در آن زندانیان محکوم به اعدام در انتظار اجرای حکم خود بوده‌‎اند.

این اقدام به دنبال آشفتگی در مؤسسات بازداشت نوجوانان ایالتی بود که با کمبود کارکنان، شورش‌ها و درگیری‌های مکرر دست و پنجه نرم می‌کردند.

گروه‌های حقوقی بلافاصله این انتقال را محکوم کرده و گفتند که آنگولا به عنوان مکانی برای کودکان زندانی کاملا نامناسب است؛ گروه‌های حقوقی به ریاست اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) و ابتکار مبارزه منصفانه، مراحل قانونی را آغاز کردند که در یک جلسه ۷ روزه در ماه گذشته میلادی و حکم دادگاه فدرال به اوج خود رسید.

«شلی دی‌دیک»، قاضی منطقه‌ای آمریکا در حکم خود این ایالت را به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های تعیین شده، محکوم کرد و گفت: تقریبا به هیچ تعهدی عمل نشده است و ماه سپتامبر به عنوان ضرب‌الاجل برای خروج نوجوانان از آنگولا تعیین شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *