اسکان پناهجویان در پیاده‌روهای نیویورک

12:17 - 15 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۴۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اسکان پناهجویان در پیاده‌روهای نیویورک
پناهجویان در شهر نیویورک با آوارگی و بی‌خانمانی مواجهند و در پیاده‌روها تا مدت طولانی اسکان دارند.

خبرگزاری میزان - «اریک آدامز»، شهردار نیویورک، اجازه داده است که محل اسکان ده‌ها هزار مهاجر در بزرگترین شهر آمریکا به سرعت خراب شود و صد‌ها نفر از آن‌ها مجبور هستند در پیاده‌رو‌ها بخوابند. 

تصاویری که از مقابل مرکز «روزولت» در شهر منهتن منتشر شده، نشان می‌دهد که صد‌ها نفر از این پناهجویان در پیاده‌رو‌ها اسکان دارند.

این مرکز هزار اتاقه که به مدت ۳ سال بسته بود، از سوی دولت محلی «آدامز» بازگشایی شده و به عنوان مرکز ورود مهاجران به این شهر عمل می‌کند؛ با این وجود به صد‌ها مهاجر اخیرا گفته شده که فضایی در این مرکز وجود ندارد و باید در پیاده رو منتظر بمانند تا اتاق‌ها باز شوند. 

با ورود بیشتر و بیشتر، پناهجویان مجبور شده‌اند برای مدت طولانی در مقابل این مرکز زندگی کنند و بخوابند.

تامین غذا برای این افراد تنها از سوی فعالان حقوق بشری و داوطلبان حامی پناهجویان صورت می‌گیرد؛ پلیس و یک آژانس تست کرونا که از سوی شهردار نیویورک به کار گرفته شده بود، پناهندگان را در یکی از شلوغ‌ترین فضا‌های شهری در آمریکا مدیریت کردند. 

این مهاجران در میانه موج هوای گرم و طاقت فرسا با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

بیش از ۹۵ هزار مهاجر از ماه می‌ که محدودیت‌های همه‌گیر فدرال در مرز‌های آمریکا برداشته شد، وارد این شهر شده‌اند؛ حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مهاجر ماه گذشته وارد نیویورک شدند و حدود ۲۰۰ مهاجر هر روز همچنان وارد این شهر می‌شوند.

سیستم پناهگاه نیویورگ با بیش از ۵۶ هزار مهاجر و ده‌ها هزار خانواده بی‎خانمان دیگر به شدت با بحران مواجه شده است؛ این شهر ۱۹۴ پناهگاه موقت در سالن‌های ورزشی، مراکز پناهجویی، پارکینگ‌ها و انبار‌ها افتتاح کرده است.

اما هیچ کدام از این‌ها کافی نیست؛ «آدامز» در یک کنفرانس مطبوعاتی در اوایل این هفته، گفت: «جای دیگری وجود ندارد و وضعیت بهتر نخواهد شد.»

پناهجویان به رسانه‌ها شکایت کردند که به آن‌ها غذای مناسب ارائه نمی‌شود و در طول افزایش شدید موارد کرونا در این شهر، هیچ اقدامی برای محافظت از پناهجویان صورت نگرفته است.

بحران به قدری فراگیر است که ظاهرا مقامات شهر ایده اسکان مهاجران در چادر‌ها در پارک مرکزی را مطرح کرده‌اند؛ نیویورک تنها شهرداری بزرگ در آمریکاست که «قانون حق سرپناه» دارد که شهر را موظف می‌کند برای هر بی‎خانمان سرپناهی فراهم کند.

با این وجود در ماه می، دولت محلی «آدامز» از دادگاه نیویورک درخواست کرد تا برخی از محدودیت‌های مربوط به حق سرپناه را کاهش دهد.

به گزارش «wsws»،  در حالی که این پرونده هنوز در جریان است، انجمن ملی وکلا و ائتلاف نیویورک برای بی خانمان‌ها اخیرا اعلام کردند که مقامات شهر را برای اجرای قانون به دادگاه خواهند برد.

این سازمان‌ها در بیانیه‌ای مشترک گفتند: ما از دادگاه درخواست کردیم که یک کنفرانس اضطراری را برای درخواست مداخله قضایی برای محافظت از سلامت و ایمنی مراجعین ما که به دلیل عدم پیروی شهر از حکم قانون در معرض خطر هستند، تعیین کند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *