ادامه روند انتقال پناهجویان از تگزاس به ایالت‌های دیگر آمریکا

9:53 - 02 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۲۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ادامه روند انتقال پناهجویان از تگزاس به ایالت‌های دیگر آمریکا
مقامات ایالت تگزاس با وجود اعتراضات گسترده همچنان به روند انتقال پناهجویان با اتوبوس به ایالت‌های دیگر در آمریکا ادامه می‌دهند.

خبرگزاری میزان - پنجمین اتوبوس پناهجویان از تگزاس روز شنبه گذشته به عنوان بخشی از برنامه‌های «گرگ ابوت»، فرماندار تگزاس، برای انتقال مهاجران از تگزاس وارد لس‌آنجلس شد.

به گزارش گاردین، دفتر «کارن باس»، شهردار لس آنجلس، اعلام کرد که این پنجمین اتوبوس حامل پناهجویان است که از ۱۴ ژوئن وارد این شهر می‌شود و وارد «یونیون» شده است.

دفتر باس در بیانیه‌ای گفت: شهر لس آنجلس به همکاری با ادارات شهری، شهرستان و ائتلاف سازمان‌های غیردولتی، علاوه بر شرکای ما، برای اجرای طرحی که در اوایل سال جاری تنظیم شده بود، ادامه داده است.

به گفته ائتلاف حقوق مهاجران (چیرلا)، این اتوبوس حامل ۴۴ نفر بود که در میان آن‌ها ۱۴ کودک بین دو تا ۱۴ ساله بودند.

انتقاد از رویکرد ایالت تگزاس

پیش از این مقامات شهری نیویورک از اقدام تگزاس برای انتقال پناهجویان به این شهر به شدت انتقاد کرده بودند؛ انتقال پناهجویان به شهر‌ها و ایالت‌های دیگر بدون برنامه‌ریزی موجب قرار گرفتن آن‌ها در شرایط ناایمن شده و آن‌ها در خیابان‌ها سرگردان و آواره می‌شوند.

مراکز پناهجویی در شهر‌های مختلف آمریکا به دلیل ظرفیت بیش از حد، از پذیرش این پناهجویان خودداری می‌کنند.

«آنجلیکا سالاس»، مدیر اجرایی موسسه چیرلا، در بیانیه‌ای اقدام اخیر فرماندار تگزاس، را به شدت محکوم کرده بود.

اقدامی ظالمانه 

وی گفت: اقداماتی که فرماندار تگزاس علیه مهاجران و پناهجویان در دستور کار قرار داده است، اگر جنایتکارانه نباشد، ظالمانه است... ما انسانیت زدایی از مهاجران و پناهندگان را در هر کجا محکوم می‌کنیم و به گرگ ابوت یادآوری می‌کنیم که هر جانی با ارزش است و تحت منشور حقوق بشر سازمان ملل محافظت می‌شود.

عملیات ستاره تنها؛ ابتکاری مشکوک

شبکه خبری «ای‌بی‌سی» به نقل از آنجلیکا سالاس نوشت: عملیات ستاره تنها یک ابتکار مشکوک است که ناشی از بیگانه هراسی و خالی از نجابت انسانی است. 

وی افزود:، اما این فرماندار (گرگ ابوت) مدت‌ها پیش از مرز‌های اخلاقی عبور کرده است که نمونه اخیر آن حمل هزاران پناهجو به ایالت‌های مختلف دیگر از جمله لس‌آنجلس و کالیفرنیا است.

موسسه چیرلا می‌گوید که از ۱۴ ژوئن، در مجموع پنج اتوبوس حامل مهاجران وارد لس آنجلس شده‌اند که چهارمین اتوبوس حامل ۴۱ نفر در اوایل هفته گذشته وارد این شهر شد. 

مدافعان حقوق پناهجویان و مقامات شهر لس آنجلس تصمیم ابوت را به عنوان یک «شلیک نفرت انگیز» محکوم کرده و او را به «استفاده از انسان به عنوان مهره شطرنج» متهم کرده‌اند.

عملیات ستاره تنها، برنامه امنیتی و مرز ایالتی ابوت است که در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد و از آن زمان بر سر نحوه رفتار آن با پناهجویان، شرایط برای نیرو‌های مرزی و اختیارات قانونی تگزاس بحث و جدل ایجاد کرده است.

در آوریل گذشته، ابوت به بخش مدیریت اضطراری تگزاس دستور داد تا اتوبوس‌های پناهجویان را به واشنگتن دی‌سی منتقل کند؛ از آن زمان، او نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا، دنور و لس آنجلس را به عنوان مکان‌های خروجی برای انتقال پناهجویان اضافه کرده است.

موسسه چیرلا در بیانیه خود گفت: با ورود اتوبوس‌های بیشتر و بیشتر به کالیفرنیا و سایر ایالت‌ها، ما از دولت بایدن می‌خواهیم که مداخله کند و از این پناهجویان محافظت کند، از سازمان‌های غیردولتی کمک‌رسانی حمایت و تأمین مالی کند، و کسانی را که سیاست را بر آزادی، دموکراسی و زندگی مقدم می‌دارند محکوم کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *