اسکان نامناسب مهاجران در شهر‌های مختلف آمریکا

10:34 - 06 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۹۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اسکان نامناسب مهاجران در شهر‌های مختلف آمریکا
روند بازداشت و اسکان نامناسب مهاجران در مراکز مختلف در شهر‌های آمریکا با وجود گزارش‌هایی از سوء استفاده، همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – مقامات شهر‌های آمریکا مانند شیکاگو همچنان به اسکان نامناسب مهاجران در ایستگاه‌های پلیس و پناهگاه‌های موقت ادامه می‌دهند.

به گزارش «wsws»، بیش از دو ماه پس از مدیریت «براندون جانسون»، شهردار شیکاگو، بیش از ۸۰۰ پناهجو همچنان در ایستگاه‌های پلیس و ۱۰۰ نفر دیگر در فرودگاه‌های «اوهار» و «میدوی» زندگی می‌کنند. 

همانند نیویورک، بی توجهی به مهاجران در شیکاگو کاملا با تحقیر آن‌ها از سوی حزب دموکرات به عنوان یک کل مطابقت دارد.

به غیر از مهاجرانی که در ایستگاه‌های پلیس و فرودگاه‌ها گرفتار شده‌اند، حدود ۵ هزار و ۵۰۰ مهاجر در پناهگاه‌های شهری اقامت دارند که نسبت به ژانویه ۴۵ درصد افزایش داشته است. 

در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ پناهجو از آگوست سال گذشته با اتوبوس به شیکاگو منتقل شده‌اند که عمدتا از سوی گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، صورت گرفته است.

دولت محلی شیکاگو خروج مهاجران از ایستگاه‌های پلیس را در اولویت قرار داده است، زیرا گزارش‌هایی مبنی بر سوء استفاده از آن‌ها منتشر شده است. 

هنوز یک تحقیق جامع از سوی اداره غیرنظامی پاسخگویی پلیس در مورد اتهامات مربوط به تجاوز جنسی به پناهجویان جوانان زیر سن قانونی از سوی چندین افسر اداره پلیس شیکاگو (CPD) در جریان است.

تقریبا تمام کمک‌هایی که مهاجران در ایستگاه‌های پلیس دریافت می‌کنند، نه از سوی پلیس، بلکه از سوی سازمان‌های داوطلب بوده است.

«آنا گومبرت»، فعال حامی پناهجویان، همراه با یک گروه امدادی تیم واکنش ایستگاه پلیس می‌گوید: به هیچ وجه به پناهجویان در این ایستگاه‌های پلیس غذا داده نمی‌شود و افرادی که صبحانه و ناهار و اقلامی مانند شیر خشک و پوشک و رژیم‌های غذایی ویژه تهیه می‌کنند، داوطلبان جامعه حقوق بشری هستند.

در برخی از مناطق این شهر، مهاجران برای رفع نیاز‌های خود مجبور به گدایی در خیابان‌ها شده‌اند.

اگرچه این شهر دارای بیش از ۴۵ هزار اتاق در مراکز پناهجویی است، اما شهردار شیکاگو همچنان مهاجران را در تأسیسات عمومی محله، مانند خانه‌های صحرایی پارک‌ها، ساختمان‌های مدارس از کار افتاده و ساختمان‌های کالج محلی اسکان می‌دهد.

این اماکن به عنوان امکانات مسکونی کاملا نامناسب هستند و تبدیل یک شبه آن‌ها به سرپناه باعث ایجاد اختلاف بین مهاجران و ساکنان طولانی مدت شده است که به امکانات و برنامه‌های محدود پارک‌ها متکی هستند.

علیرغم این واقعیت که اتاق‌های مراکز پناهجویی به اندازه کافی برای اسکان هر مهاجر وجود دارد، برای طبقه حاکم سرمایه‌دار و نمایندگان سیاسی آن‌ها بسیار مهم‌تر است که از مبالغ هنگفت درآمدی خود محافظت کنند و برای پناهجویان هزینه نکنند.

دفتر پاسخگویی غیرنظامی پلیس آمریکا(COPA) به تازگی اعلام کرد که شکایتی دریافت کرده و تحقیقاتی را در مورد ۴ افسر پلیس شیکاگو (CPD) آغاز کرده است.

این افسران پلیس اقدام به سوء رفتار و تجاوز جنسی به مهاجران جوان که در ایستگاه پلیس «لاندل» ساکن هستند، کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *