مرگبار شدن بحران اعتیاد به مواد مخدر در زندان‌های آلمان

12:02 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۹۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگبار شدن بحران اعتیاد به مواد مخدر در زندان‌های آلمان
نرخ بالای اعتیاد زندانیان به مواد مخدر در آلمان سبب شده تا شمار مرگ و میر‌های مرتبط با این موضوع نیز افزایش پیدا کند.

خبرگزاری میزان – اعتیاد زندانیان به مواد مخدر و قاچاق این مواد به درون زندان‌ها در آلمان به چالشی جدی برای مقام‌های اداره زندان‌های این کشور تبدیل شده و متعاقبا بحران‌های دیگری را رقم زده است.

به گزارش «tatort»، در حالی که بخشی از زندانیان هنگام ورود به زندان در آلمان مشکل اعتیاد دارند، شمار قابل توجهی از زندانیان پس از ورود به زندان دچار اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند؛ توسعه و رایج مواد مخدر مصنوعی به نوبه خود بر بحران اعتیاد به مواد مخدر در زندان‌های آلمان افزوده است.

بحران اعتیاد به مواد مخدر در زندان‌های آلمان

نرخ زندانیان معتاد به مواد مخدر در آلمان در مسیر افزایشی است.

بر اساس آمارها، یک سوم زندانیان در آلمان مشکل اعتیاد دارند؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ شمار زندانیان معتاد در آلمان معادل ۱۸ درصد از جمعیت زندان‌ها بود.

بررسی‌ها در آلمان نشان می‌دهند که میزان بروز سوءمصرف مواد مخدر و اعتیاد در میان زندانیان در آلمان چند برابر جمعیت عمومی است.

همین امر سبب شده تا زندان‌های این کشور با مشکل جدی و گسترده قاچاق مواد مخدر مصنوعی به این مراکز مواجه شوند.

به عنوان مثال، فقط در یک زندان شهر «ویتلیش» در ایالت «راینلند فالتز» از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۹ ماده مخدر مصنوعی کشف شده است.

به گزارش «swr و maz-online.de»، مقام‌های زندان‌های آلمان و کارشناسان بر این باورند که مصرف رو به رشد این مواد مخدر مصنوعی می‌تواند سبب افزایش آمار تلفات ناشی از سوءمصرف آن‌ها شود.

در آوریل سال جاری، یک زندانی زن در زندان «براندنبورگ» جان خود را بر اثر سوءمصرف مواد مخدر از دست داد.

در ماه گذشته نیز جسد ۲ زندانی در زندان شهر «تونا» در ایالت «تورینگن» کشف شد؛ بررسی‌ها نشان داد که این ۲ نفر بر اثر بیش مصرفی مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *