رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خودکشی شایع ترین علت مرگ در زندان‌های آلمان

14:24 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۵۲۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خودکشی در زندان‌های آلمان به دلایل متعدد و به کرات رخ می‌دهد.

خبرگزاری میزان – خودکشی در سیستم کیفری آلمان به بحرانی جدی برای این کشور تبدیل شده است.

به گزارش « springer»، نرخ خودکشی در میان زندانیان در آلمان بسیار بالاتر از نرخ خودکشی در جمعیت عمومی در این کشور است.

نرخ زندانیان در آلمان 77.5 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.

زندانیان در آلمان در معرض بالای خطر خودکشی قرار دارند و در این میان نرخ خودکشی در میان زندانیان در انتظار محاکمه بسیار بالاست؛ همین امر سبب شده تا خودکشی شایع ترین علت مرگ و میر در زندان‌های آلمان باشد.

عمده زندانیان آلمانی که دست به خودکشی می‌زنند، زندانیان مرد جوان یا میانسال هستند؛ در عین حال، بررسی‌ها نشان می دهد نرخ خودکشی در میان زنان زندانی در آلمان نیز در حال افزایش است.

براساس بررسی‌ها، 8 درصد زندانیان در آلمان مبتلا به اسکیزوفرنی هستند؛ 20 تا 44 درصد از اعتیاد به الکل رنج می‌برند؛ 40 درصد نیز به افسردگی دچار هستند.

گستردگی وابستگی زندانیان به مواد افیونی در آلمان بسیار بالاست؛ براساس بررسی موسسه «رابرت کخ»، تقریبا یک سوم از زندان گفتند که قبلا مواد مخدر را به صورت وریدی مصرف کرده اند و 22.7 درصد از مصرف کنندگان هروئین اظهار کردند که در داخل زندان نیز این ماده مخدر را مصرف کردند.

این در حالی است که مراقبت‌های بهداشتی برای زندانیان در آلمان عمدتا جنبه پزشکی و مراقبت‌های سرپایی دارند و در زندان‌های آلمان خبری از مراقبت‌های روانی و درمان سوءمصرف نیست.

با وجود فراوانی بیماری‌های روانی در میان زندانیان، تنها برخی از ایالت‌های فدرال آلمان دارای بخش‌های روانپزشکی هستند.

در مجموع می‌توان گفت که ابتلای زندانیان در آلمان به اختلالات روانی، فرصت محدود ملاقات با اعضای خانواده، فرآیند رسیدگی به دادرسی کیفری و خرده فرهنگ درون زندان، مهم ترین دلیل اقدام زندانیان برای خودکشی هستند.

باید توجه داشت که نرخ خودکشی در زندان‌های پر ازدحام، در سلول‌های انفرادی، در افرادی که بی‌خانمان بودند یا به طور کلی در افراد منزوی یا آسیب دیده اجتماعی و در افرادی که قربانی آزار و اذیت دیگر زندانیان در داخل زندان شده بودند، بالاتر بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *