مرگ ۳ هزار زندانی در آلمان طی ۲ دهه

13:19 - 18 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۱۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۳ هزار زندانی در آلمان طی ۲ دهه
نرخ مرگ و میر زندانیان در آلمان یکی از بالاترین نرخ‌ها در این زمینه است.

خبرگزاری میزان – بر اساس یک بررسی انجام شده درباره تعداد و نرخ مرگ و میر زندانیان در آلمان، بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷ بیش از ۳ هزار نفر در زندان‌های آلمان جان خود را از دست دادند.

به گزارش «boell.de ، rtl.de و rnd.de»، در مورد درستی این آمار تردید‌های جدی وجود دارد؛ ضمن اینکه این آمار‌ها به دلیل در برنداشتن مرگ و میر‌های زندانیان بلافاصله پس از آزادی از زندان مورد انتقاد قرار دارند.

روند تهیه آمار‌ها در این زمینه از سال ۲۰۱۹ با چالش‌های بیشتری مواجه شده است؛ کارشناسان می‌گویند که احتمالا همه مرگ‌ها عمومی نمی‌شوند و دلایل ذکر شده برای مرگ‌ها در قالب تصادف و خودکشی برای سرپوش نهادن روی علت واقعی مرگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با وجود این یک نکته کاملا آشکار و تایید شده است؛ نیمی از مرگ و میر‌ها در زندان‌های آلمان به دلیل خودکشی رخ می‌دهند.

در عین حال، یکی از دلایل مرگ در زندان‌های آلمان، گرسنگی است که نمونه آن در سال ۲۰۱۴ رخ داد.

قتل، خشونت‌های مرگبار، سهل‎انگاری پزشکی یا بی‎توجهی به درخواست کمک زندانیان در هنگام بروز حوادث از دیگر دلایل مرگ و میر زندانیان در آلمان هستند.

فاجعه بار بودن مراقبت‌های روان درمانی و اجتناب پزشکان از ارائه دارو و درمان به زندانیان نیازمند سبب مرگ و میر‌های متعددی در زندان‌های آلمان می‌شود.

خودکشی در زندان‌های آلمان

در حالی که نرخ خودکشی در میان زندانیان در سراسر جهان به طور متوسط سه تا ۱۲ برابر بیشتر از جمعیت عمومی است، این نرخ در آلمان تا ۱۸ برابر می‌رسد.

در زندان‌های آلمان همیشه راهی برای سوق دادن زندانیان به سمت خودکشی وجود دارد؛ در عین حال، باید توجه داشت که در آلمان نیز مانند دیگر کشورها، بالاترین میزان خودکشی در زمان بازداشت رخ می‌دهد.

زندان‌های آلمان از زمان شیوع کرونا تاکنون شاهد رشد بی سابقه نرخ خودکشی و اقدام برای خودکشی بوده‎اند.

در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ فقط در زندان هامبورگ، در مجموع ۸ مورد خودکشی و ۳۳ اقدام برای خودکشی در زندان‌های آلمان رخ داد.

مرگ و میر زندانیان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر

مرگ و میر زندانیان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در زندان‌های زنان و مردان آلمان در سال‌های اخیر با سرعت و نرخ بالاتری رخ می‌دهند.

یکی از دلایل تداوم این روند ورود نامه‌های آغشته به مواد مخدر به درون زندان‌های آلمان است؛ البته باید توجه داشت که نرخ زندانیان معتاد در آلمان نیز قابل توجه است.

در برخی از زندان‌ها تا حدود یک سوم زندانیان هنگام ورود به زندان‌ها مشکل اعتیاد دارند.

زندان‌های آلمان تلاش می‌کنند تا مرگ و میر‌های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر را با دلایل ثانویه آن‌ها ثبت کنند.

تلاش برای قانونی شدن مرگ کمکی در زندان‌های آلمان

در حالی که دولت و سیستم قضایی آلمان به دلیل ناکامی در مقابله با تعداد بالای مرگ و میر‌ها در زندان‌های آلمان با انتقاد‌های گسترده مواجه هستند، این کشور در مسیر قانونی کردن «مرگ کمکی» در زندان‌های خود اقدام کرده است.

اگرچه هنوز این موضوع به صورت قانون در نیامده است، اما تلاش‌ها در این زمینه در جریان است و پیش‌بینی می‌شود به زودی آلمان نیز به جمع کشورهایی بپیوندد که مرگ کمکی زندانیان در آن‌ها قانونی است.

بی توجهی به درخواست‌ها برای روشن شدن دلایل مرگ و میر زندانیان

در حالی که زندانیان و خانواده‌های آنان به ویژه خانواده‌های زندانیان فوت شده در زندان‌های آلمان خواستار روشن شدن دلایل مرگ و میر زندانیان در این مراکز هستند، این درخواست‌ها تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

دولت و سیستم قضایی آلمان همچنان از ارائه دقیق آمارها و اعلام علت واقعی مرگ و میرها خودداری کرده و در مسیر پیشگیری تکرار چنین حوادثی حرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *