رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری بوشهر: هرگونه اقدام ضابطان باید در چارچوب قانون و مقررات باشد

17:06 - 12 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۴۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری بوشهر: هرگونه اقدام ضابطان باید در چارچوب قانون و مقررات باشد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: هرگونه اقدام ضابطان باید در چارچوب قانون و مقررات باشد و برخلاف آن اقدامی صورت نگیرد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز در این نشست با خیر مقدم به فرمانده نیروی انتطامی استان بوشهر و هیئت همراه، به بیان ابعاد شخصیتی شهید بهشتی پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در خصوص خصلت‌های شهید بهشتی فرمایشاتی داشتند و «تقوا، نظم و انظباط، پشکار و رعایت قانون» را از جمله این خصلت‌ها دانستند.

وی در ادامه بر رعایت حفظ حقوق شهروندی و رعایت قانون در انجام امور محوله ضابطین تاکید و‌عنوان کرد: هر چند نسبت به قبل وضعیت در حوزه حقوق شهروندی بهتر شده، اما باز نیاز است تا در مواردی، چون «رعایت حقوق متهم، وضعیت تحت نظرگاه‌ها و تعیین تکلیف پرونده ها» در این حوزه بیشتر تلاش شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نظارت‌ها را مهم دانست و گفت: هدف از نظارت‌ها «هدایت، راهنمایی و کمک» است تا ضمن رفع نقایص سطح عملکردی حوزه‌ها را ارتقا دهیم، البته این امر نیازمند همکاری بیشتر با هیئت نظارت و بازرسی است که باید از ارشادات و راهکار‌های ارائه شده آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی بر اجرای دقیق قانون و انجام وظایف ضابطان تاکید کرد و گفت: هرگونه اقدام ضابطان باید در چاچوب قانون و‌مقررات باشد و برخلاف آن اقدامی صورت نگیرد.

مهرانگیز امنیت پایدار در جامعه را مهم دانست و گفت: باید موجبات امنیت در جامعه را فراهم کرد به گونه ایی که مردم از وجود ما در کنار خودشان احساس امنیت کنند، زیرا این امر موجب رضایتمندی بیشتر مردم به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین از اقدامات و تلاش‌های فرمانده و کارکنان نیروی انتظامی دراستان بوشهر برای برقراری امنیت پایدار تشکر کرد و گفت: برای خدمت رسانی بهتر به مردم باید با تلاش و تعامل اعتماد عمومی را در سطح جامعه بالا ببریم تا مردم برای مراجعه به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دغدغه ایی نداشته باشند و ما را امین خود بدانند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *