رئیس کل دادگستری استان بوشهر: دستگاه قضایی به صورت قاطع و جدی با فساد و مفسدان اقتصادی مبارزه می‌کند

9:25 - 14 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۷۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر: دستگاه قضایی به صورت قاطع و جدی با فساد و مفسدان اقتصادی مبارزه می‌کند
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: دستگاه قضایی استان علاوه بر حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران به صورت قاطع و جدی با فساد و مفسدان اقتصادی مبارزه می‌کند.

خبرگزاری میزان -  مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشست با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی به اهمیت موضوع اقتصاد و امنیت اقتصادی در جامعه اشاره و اظهارکرد: بحث اقتصاد آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری چندین سال شعار سال را به این موضوع اختصاص داده اند.

وی افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستگاه قضایی استان با حمایت قضایی و همه جانبه از فرآیند تولید، اشتغال، و امنیت سرمایه گذاری و اقتصادی و امنیت پایدار در جامعه تمام تلاش خود را برای تحقق این امر مهم بکار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، عنوان کرد: دستگاه قضایی استان علاوه بر اینکه از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حمایت می‌کند به صورت قاطع و جدی با فساد و مفسدان اقتصادی مبارزه می‌کند.

مهرانگیز با بیان اینکه برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی باید امنیت اقتصادی ایجاد کنیم، یادآوری کرد: با لیحاد اختلافات و منازعات در حوزه اقتصادی، فعالان این حوزه دچار زیان خواهند شد و باید با ارائه راهکار‌های مناسب این اختلافات را برطرف کرد تا از مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

وی به راه اندازی یک نهاد داوری در اتاق بازرگانی در راستای ارتقای امنیت اقتصادی در استان بوشهراشاره و بیان کرد: راه اندازی دفتر داوری در اتاق بازرگانی در استان بوشهر سبب رفع دعاوی و رسیدگی سریع به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: تاسیس و ایجاد نهاد داوری قطعا در تولید و کاهش ورودی پرونده‌ها تاثیر فراوانی خواهد داشت و در کنار آن در پیشگیری از جرایم هم نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

مهرانگیز همچنین با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم اقتصادی در حوزه تولید و صنعت، افزود: جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی این قبیل پرونده‌ها تدابیر لازم اتخاذ شده تا این نوع پرونده‌ها در شعبه خاص و ویژه رسیدگی شوند.

در این نشست نمایندگان اتاق بازرگانی با طرح مشکلات و مسایل خود در بخش‌های مختلف، که یکی از این موارد موضوع نحوه محاسبه مالیات بود، رئیس کل دادگستری استان بوشهر دستور داد جلسه ایی به همین منظور با نمایندگان این بخش و با حضور بازرس کل استان و مدیر کل دارایی و مالیات استان و مدیر کل گمرک در اتاق بازرگانی بوشهر برگزار و در این خصوص تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *