اپیدمی سلول انفرادی در زندان‌های آمریکا

13:06 - 08 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۶۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اپیدمی سلول انفرادی در زندان‌های آمریکا
حقوق زندانیان در آمریکا به اشکال مختلف نقض می‌شود.

خبرگزاری میزان – بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۱۲۲ هزار زندانی در آمریکا به صورت روزانه در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند.

به گزارش «upnorthlive»، بر اساس جدیدترین گزارش مربوط به وضعیت سلول‌های انفرادی در آمریکا، روزانه دستکم ۱۲۲ هزار و ۸۴۰ زندانی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا به مدت ۲۲ ساعت یا بیشتر در سلول‌های انفرادی حبس می‌شوند.

سازمان دیده بان سلول‌های انفرادی این گزارش را بر اساس داده‌های آماری وزارت دادگستری فدرال و نظرسنجی انجام شده از زندان‌های محلی آمریکا تهیه کرده است.

این سازمان در گزارش خود آورده است که گزارش اخیر در قیاس با گزارش‌های قبلی، تصویر کامل تری از تعداد کل افراد در سلول‌های انفرادی در آمریکا ارائه می‌دهد.

در گزارش مذکور آمده است: استفاده گسترده از سلول‌های انفرادی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های ما همان طور که سازمان ملل تایید کرده، یک بحران انسانی است؛ چنین شکنجه‌ای در خاک آمریکا انجام می‌شود؛ با وجود این، تا کنون ما حتی آمار جامعی از تعداد افرادی که در انفرادی هستند، نداشتیم.

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است: این نوع اطلاعات کامل و دقیق برای ایجاد مسئولیت پذیری و ایجاد تغییر بسیار مهم است و همچنین وجدان همه آمریکایی‌هایی را که نگران عدالت کیفری و حقوق بشر هستند، شوکه می‌کند.

سازمان دیده بان سلول‌های انفرادی اعلام کرد که تعداد کل زندانیان در سلول‌های انفرادی بیش از ۱۲۲ هزار نفر و معادل ۶.۸ درصد از کل جمعیت زندانیان آمریکاست.

گزارش مذکور با اشاره به این زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا حبس کم‌تر از ۲۲ ساعت را در زمره زندانیان محبوس در سلول انفرادی یا حبس در سلول انفرادی در زندان‌های مهاجرتی یا زندان‌های کودکان و نوجوانان را محاسبه نمی‌کند، اعلام کرد که از همین جهت، همواره آمار اندکی از حبس در سلول انفرادی در زندان‌های آمریکا ارائه می‌شود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد شکنجه در سال ۲۰۲۰ با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که سلول انفرادی طولانی مدت در آمریکا مصداق شکنجه روانی است.

وی تاکید کرده بود که سلول انفرادی برای زندانیان مذکور پیامد‌های روانی و جسمی جبران ناپذیری داشته است؛ از جمله این پیامد‌ها اضطراب، افسردگی، اختلالات شناختی و تمایل به خودکشی هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *