پردازش پناهجویان؛ تازه ترین اقدام کاخ سفید در مرزهای آمریکا

14:36 - 12 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۸۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پردازش پناهجویان؛ تازه ترین اقدام کاخ سفید در مرزهای آمریکا
آمریکا در ادامه اقدامات ضد مهاجرتی خود توافقی را با گواتمالا در زمینه پردازش پناهجویان امضا کرده است.

خبرگزاری میزان - آمریکا و گواتمالا مراکز جدید پردازش مهاجرت راه‌اندازی می‌کنند؛ این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا به دنبال منع پناهجویان و مهاجران از جست‎وجوی حفاظت در مرز مکزیک است.

به گزارش الجزیره، آمریکا و گواتمالا از راه‌اندازی مراکز جدید پردازش مهاجرت در این کشور آمریکای مرکزی خبر داده‌اند، چرا که دولت جو بایدن تلاش می‌کند تا مهاجران و پناهندگان را از ورود به آمریکا از مرز‌های مکزیک بازدارد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف برنامه آزمایشی ۶ ماهه «مدیریت مهاجرت غیرقانونی» از طریق استفاده از «دفاتر اقدام امن» است.

بیانیه مشترک ۲ کشور مدعی است که این دفاتر از ۱۲ ژوئن برای دریافت قرار ملاقات برای تسهیل مجوز‌های کار موقت، پیوستن به خانواده و سایر راه‌های ورود به آمریکا باز خواهند بود، اما با این وجود مشخص نیست که این مراکز در چه مناطقی از گواتمالا فعالیت خواهند کرد.

این اقدام به عنوان بخشی از تلاش واشنگتن برای جلوگیری از اقدام پناهجویان برای جستجوی محافظت در مرز جنوبی آمریکاست.

دولت بایدن محدودیت‌های مهاجرتی جدیدی را اتخاذ و اعلام کرده بود که مراکزی را در گواتمالا و کلمبیا برای بررسی مهاجران و پناهندگان بالقوه باز می‌کند، زیرا یک سیاست بحث برانگیز و دوران همه‌گیری در ماه گذشته منقضی شد.

فرمان بهداشت عمومی «عنوان ۴۲» که برای اولین بار از سوی دونالد ترامپ، سلف بایدن در سال ۲۰۲۰ وضع شد، به مقامات مرزی آمریکا اجازه داده بود تا به سرعت بیشتر پناهجویان را به دلیل نگرانی‌های کرونا بدون نیاز به تصمیم‎گیری در مورد درخواست‌های آن‌ها برای حمایت، اخراج کنند.

در حال حاضر، علاوه بر سایر اقدامات، یک قانون جدید آمریکا باعث شده است که بیشتر مردم در صورت عبور از کشور ثالث و عدم درخواست پناهندگی در مرز آمریکا و مکزیک، واجد شرایط درخواست پناهندگی در مرز دو کشور نباشند.

این اقدام از سوی منتقدان به عنوان «ممنوعیت پناهندگی» نامیده می‌شود و آن‌ها از دولت بایدن خواسته‌اند مسیر خود را تغییر دهد و به تعهدات آمریکا در قبال مهاجران و پناهجویان تحت قوانین داخلی و بین‌المللی پایبند باشد.

اما آمریکا گفته است که به دنبال جلوگیری از مهاجرت «غیرقانونی» و باز کردن «مسیر‌های قانونی» برای مردم است تا به دنبال حمایت باشند.

یک وب‌سایت برای «دفاتر اقدام امن» آمریکا و گواتمالا مدعی است که این برنامه مسیری قانونی و ایمن برای آمریکا فراهم می‌کند، به این معنی که پناهجویان و مهاجران نیازی ندارند زندگی خود را به دست قاچاقچیان بسپارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *