رئیس کل دادگستری خوزستان: برخورد جدی با جرم سرقت به صورت ویژه در حال اجراست

10:57 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۳۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: برخورد جدی با جرم سرقت به صورت ویژه در حال اجراست
رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که برخورد جدی با جرم سرقت از اولویت‌های دادگستری است که به صورت ویژه در دست اجراست، اظهار کرد: سرقت از جرائمی است که وقوع آن امنیت روانی مردم را به مخاطره می‌اندازد و نیاز به اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای جدی دارد.

خبرگزاری میزان- علی دهقانی در چهارمین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت، اظهار داشت: هیچ گونه کوتاهی در برخورد جدی با مجرمانی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند، پذیرفته نیست و مراجع انتظامی و قضایی باید با قاطعیت و جدیت و با رعایت قانون با مرتکبین این جرائم برخورد کنند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت :برخورد جدی با جرم سرقت از اولویت‌های دادگستری است که به صورت ویژه در دست اجراست وحضور محسوس نیروی پلیس و افزایش گشت‌زنی‌ها، افزایش روشنایی معابر، بهبهود کیفیت پایش تصویری سطح استان، ضربه زدن به کانون‌های خرید و فروش اموال مسروقه و به طور کلی افزایش ریسک جرم سرقت برای سارقین از مسائلی است که باید توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی همچنین بیان کرد: شعب ویژه رسیدگی به جرم سرقت در کلیه حوزه‌های قضایی استان، با سرعت و دقت در کلیه مراحل رسیدگی به پرونده‌های سرقت، رسیدگی کنند. قضات دادگاه‌ها در مرحله تعیین کیفر از مجازات‌های بازدارنده و متناسب استفاده کرده و قضات اجرای احکام نیز نسبت به اجرای احکام سرقت تسریع کنند.

وی افزود: ضابطین نیز در دستگیری متهمین و محکومین متواری اقدام و با استفاده از تعلیمات مقامات قضایی، در مراحل اولیه نسبت به کشف اموال مسروقه و شناسایی و دستگیری مالخر‌ها اقدام کنند.

در ادامه این جلسه، سایر اعضای حاضر نیز به بیان عملکرد، مشکلات موجود و راهکار‌های پیشنهادی پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *