رئیس کل دادگستری خوزستان: رسیدگی‌های عادلانه و احقاق حق سرلوحه کار قضات است

13:53 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۵۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: رسیدگی‌های عادلانه و احقاق حق سرلوحه کار قضات است
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تمام تلاش دستگاه قضایی صرف رضایتمندی مردم، احقاق حق، بسط عدالت و حفظ کرامت انسانی و تسریع در رسیدگی‌های قضایی می‌شود.

خبرگزاری میزان- علی دهقانی در ادامه بازدید‌های سرزده خود به حوزه‌های قضایی استان و در سفر به ایذه، ضمن شرکت در نشست با قضات این شهرستان، اظهار کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی حفظ کرامت مردم، رسیدگی عادلانه به پرونده‌ها با محوریت حل مشکل و اجرای دقیق قانون است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با رویکرد اجرای عدالت و دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و فصل خصومت توانسته است اقدامات موثری را به‌عمل آورده و خدمات شایانی را به مردم ارائه کند. 

دهقانی در ادامه خطاب به قضات حاضر در این نشست، گفت: خدمت بی‌منت به مردم و تلاش در جهت احقاق حق و رسیدگی عادلانه با هدف ایجاد رضایتمندی مردم باید سرلوحه کار قضات باشد.

وی با قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان این دادگستری، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی همکاران در مجموعه دادگستری شهرستان ایذه، بخش قابل توجهی از پرونده‌های مانده از گذشته، رسیدگی و مختومه شده و میانگین زمان رسیدگی در شعب کاهش پیدا کرده است که این اقدامات قابل تقدیر است.

دهقانی گفت: تسریع همراه با دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، اتقان آرای صادره، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم، بایگانی مکانیزه پرونده‌ها، استفاده از جایگزین‌های قضایی مانند داوری و میانجی‌گری، توجه به امر پیشگیری و صلح و سازش، بهره‌مندی از تسهیلات قضایی در جهت ساماندهی جمعیت کیفری و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی به‌ویژه دادرسی و ابلاغ الکترونیک، رفتار کریمانه همراه با حفظ حرمت و شخصیت مراجعه‌کنندگان، رعایت اصول اخلاقی مرتبط با خدمت‌گذاری در نظام جمهوری اسلامی، رعایت نظم و انضباط اداری و رعایت فرهنگ سازمانی از مواردی است که باید مورد توجه کارکنان قضایی و اداری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در این سفر با حضور در شعب مختلف دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف این شهرستان با کارکنان و تعدادی از مراجعه‌کنندگان دیدار و به درخواست آنان رسیدگی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *