رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شعبه تخصصی اتاق اصناف شورای حل اختلاف شوشتر راه اندازی شد

11:50 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۵۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شعبه تخصصی اتاق اصناف شورای حل اختلاف شوشتر راه اندازی شد
شعبه تخصصی اتاق اصناف شورای حل اختلاف شوشتر در استان خوزستان راه اندازی شد.

خبرگزاری میزان- با حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان تفاهم نامه راه اندازی شعبه تخصصی اتاق اصناف شورای حل اختلاف شوشتر امضاء شد.

 در راستای تحقق سیاست‌های سند تحول قضایی و به منظور حل و فصل دعاوی و اختلافات فی مابین اصناف بصورت مسالمت آمیز، با حضور حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی و مجید تمجیدی فر رئیس اتاق اصناف شوشتر، تفاهم نامه راه اندازی شعبه تخصصی اتاق اصناف شورای حل اختلاف این شهرستان امضاء شد.

در این جلسه رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بر ضرورت تشکیل و راه اندازی شعب ویژه و تخصصی شورای حل اختلاف برای تمامی اصناف در استان تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های سند تحول قضایی، ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های اصناف بدون ارجاع پرونده به دادگاه می‌باشد و شورای حل اختلاف بعنوان یک نهاد مردمی می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

وی افزود: با اجرای این تفاهم، شورای حل اختلاف تخصصی و صنفی تشکیل می‌شود و متخصصان، معتمدان و اهل خبره از اصناف با حضور و حرکت جمعی خود در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش ایفای نقش می‌کنند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی در ادامه اظهار کرد: با توجه به حجم بالای موضوعات مرتبط با اتاق اصناف، بی تردید تشکیل و راه اندازی شورای حل اختلاف در این اتاق، سبب کاهش حجم پرونده‌ها در محاکم و مراجع قضایی خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *