۲ محکوم به قصاص پس از ۳۰ سال در شوشتر به زندگی بازگشتند

9:45 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۸۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲ محکوم به قصاص پس از ۳۰ سال در شوشتر به زندگی بازگشتند
با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان شوشتر در استان خوزستان دو محکوم به قصاص پس از سی سال به زندگی بازگشت.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی گفت: با تاسی به پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» و همت اعضای شورای حل اختلاف شوشتر، اولیای دم پرونده پس از ۳۰ سال از قصاص گذشت کردند و زندگی دوباره به محکومین بخشیدند.

وی ادامه داد: به دلیل وسعت درگیری و تعداد بالای متهمین این نزاع‌های دسته جمعی، پرونده‌های متعددی در این خصوص در دادسرا و دادگاه تشکیل شد که رسیدگی قضایی به آن‌ها تا مدتی پیش ادامه داشت.

دهقانی افزود: باتوجه به اهمیت موضوع و وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف در ایجاد اصلاح ذات البین، پرونده جهت حل و فصل ریشه‌ای به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد که با دعوت از بزرگان و ریش سفیدان دو عشیره و برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران قضایی شهرستان، توافقات اولیه بین طرفین صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: سرانجام اولیای دم با تاسی به پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» و به عشق و احترام این امام همام، پس از ۳۰ سال از قصاص گذشت کردند و با اعلام رضایت طرفین از تمامی متهمین و محکومین پرونده‌ها، دو عشیره در مراسمی با هم مصالحه کرده و پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

دهقانی با قدردانی از تلاش و سعه صدر مصلحین اجتماعی اعم از سران، بزرگان و معتمدین طوایف، اعضای ستاد صبر و شورا‌های حل اختلاف و نیز عفو و بخشش اولیای دم که موجب ایجاد آرامش در جامعه می‌شود، از اولیای دم این پرونده برای گذشت در این پرونده تقدیر کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *