رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی شرایط سیستم زندان‌های واشنگتن‌دی‌سی/آمریکا دارای بیشترین درصد شهروندان زندانی

7:15 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی شرایط سیستم زندان‌های واشنگتن‌دی‌سی/آمریکا دارای بیشترین درصد شهروندان زندانی
شکایتی که از سوی چند زندانی به دادگاه آمریکا ارائه شده، وضعیت بحرانی زندان‌های پایتخت این کشور را افشا می‌کند.

خبرگزاری میزان – یک دعوی حقوقی، شرایط وحشتناک سیستم زندان‌های واشنگتن‌دی‌سی را افشا می‌‎کند؛ در ۲۴ آوریل، کمیته وکلای واشنگتن برای حقوق مدنی و امور شهری در واشنگتن‌دی‌سی شکایتی را در دادگاه منطقه‌ای فدرال علیه ناحیه کلمبیا به نمایندگی از ۳ زندانی محبوس در بازداشتگاه مرکزی و زندان واشنگتن‌دی‌سی ارائه کرد.

ادعای حقوق بشری و اعمال فشار آمریکا به دیگر کشور‌ها 

به گزارش «wsws»، دولت‌های متوالی آمریکا از هر ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بی‌‎وقفه علیه سایر کشور‌های مخالف و رقبای خارجی در مورد نقض «حقوق بشر» انتقاداتی را مطرح می‌کنند؛ آمریکا مرتبا کشور‌ها را تحریم و جنگ‌های خود را به نام دفاع از «حقوق بشر» توجیه می‌کند.

شرایط زندان‌های واشنگتن‌دی‌سی که در فاصله ۵ دقیقه‌ای از دولت فدرال در کپیتال‌هیل قرار دارد، جنایت و ریاکاری را که تبلیغات دولت آمریکا فراگرفته است، آشکارا به تصویر می‌کشد.

در این دادخواست مطرح شده که این شهر عمدا نسبت به تعهدات خود [برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی برای افرادی که در بازداشت هستند] بی‌تفاوت است و ارائه مراقبت‌های بهداشتی در زندان به طور نظام‌مند ناکارآمد است و در نتیجه افراد با نیاز‌های پزشکی جدی قادر به دسترسی به مراقبت‌های پزشکی، دارویی و دندانپزشکی ضروری نیستند.

۶۰ درصد زندانیان در انتظار محاکمه

به گفته مرکز سیاست دی‌سی، دستکم ۶۰ درصد از هزار و ۴۰۰ زندانی مرد و زن زندان مرکزی واشنگتن «در انتظار محاکمه هستند، یا به عبارت دیگر، هنوز به جرمی متهم نشده اند.»

این ۳ شاکی خود قربانی سوء استفاده در زندان‌ واشنگتن هستند و «این اقدام را از طرف خود و سایر افراد بازداشت شده در زندان انجام می‌دهند.»

عدم ارائه به موقع و مناسب مراقبت‌های پزشکی و دارو

یکی از این افراد از بیماری‌‎های جدی در زندان رنج می‌برد و مراقبت‌های بهداشتی لازم برای وی از سوی مسئولان زندان صورت نمی‌گیرد.

از اکتبر ۲۰۲۱ تاکنون، این مرکز نتوانسته دارو را به موقع در دستکم ۱۹ مورد ارائه کند، علیرغم اینکه برخی از دارو‌ها به عنوان «نظارت بر شخص» برچسب خورده و نیاز حیاتی بیمار به آن‌ها و عواقب تهدید کننده در صورت فراموشی یک دوز، ثبت شده است.

عدم ارائه به موقع و مناسب دارو و مراقبت‌های پزشکی به زندانیان بیمار در زندان مرکزی واشنگتن موجب بروز پیامد‌های جدی برای آن‌ها شده است.

این مرکز از سوی «Unity Healthcare»، بزرگترین اپراتور مراقبت‌های بهداشتی غیردولتی منطقه، اداره می‌شود که خدمات بهداشتی را برای زندانیان در واشنگتن‌دی‌سی از سال ۲۰۰۶ مدیریت می‌کند. 

این در حالی است که در سال ۲۰۲۱، Unity Healthcare درآمد ۱۳۰ میلیون دلاری داشته است.

سابقه برخورد نامناسب با زندانیان

این زندان واشنگتن‌دی‌سی در گذشته بسیار مورد بررسی قرار گرفته و سابقه برخورد بد با زندانیان دارد که بسیاری از آن‌ها حتی به جرمی محکوم نشده‎اند. 

بسیاری از زندانیان این مرکز، عمدتا طبقه کارگر، در انتظار محاکمه هستند و به دلیل عدم توانایی در تامین وثیقه در زندان به سر می‌برند.

در سال ۲۰۰۴، جاناتان مگبی، یک مرد ۲۷ ساله، که از گردن به پایین فلج شده بود، به دلیل داشتن ماری جوانا در این زندان بازداشت شد؛ وی در هنگام گذراندن حبس ۱۰ روزه بر اثر سهل‌انگاری مرکز در ارائه مراقبت‌های تنفسی مناسب دچار ذات الریه حاد شد و جان باخت. این مرکز همچنین نتوانست تغذیه و هیدراتاسیون کافی برای او فراهم کند.

علاوه بر این در سال ۲۰۲۱ از این مرکز به دلیل عدم ایمنی در برابر بیماری همه‎گیر کرونا شکایت شد.

در ماه مارس، شرایط زندان زمانی مشخص شد که طبق اظهارات ثبت شده توسط مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوریخواه کنگره در آن زمان، تقریباً ۱۲ تن از اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان برای «افشای حقیقت» از این مرکز بازدید کردند.

همزمان با این بازدید برخی از نمایندگان کنگره از واشنگتن تلاش بسیاری را برای مخفی کردن حقیقت درباره این زندان انجام دادند؛ این تلاش برای پوشاندن شرایط عمیقا غیرانسانی در زندان با جهت‌گیری «قانون و نظم» راست‌گرایانه است.

در حالی که آمریکا به سخنرانی در مورد «حقوق بشر» و «دموکراسی» به دولت‌های سراسر جهان ادامه می‌دهد، اما بیشترین درصد شهروندان زندانی را در جهان دارد. 

بر اساس گزارش موسسه «بازبینی جمعیت جهان»، از نظر نرخ زندانی شدن به ازای هر ۱۰۰ هزار شهروند، آمریکا با ۶۲۹ نفر در جایگاه نخست قرار دارد.

این مرکز تنها یکی از بسیاری از مواردی است که در سراسر آمریکا درگیر چنین نقض آشکار قانون اساسی خود است؛ زندان‌ها عمدتا اعضای طبقه کارگر را حبس و از آن‌ها سوء استفاده می‌کنند و آن‌ها را برای نیروی کار ارزان به بردگی می‌کشانند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *