تاثیر تفاوت‌های نژادی در ساختار سیستم قضایی آمریکا/افزایش جمعیت سیاه پوستان در زندان‌ها

7:15 - 16 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۳۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تاثیر تفاوت‌های نژادی در ساختار سیستم قضایی آمریکا/افزایش جمعیت سیاه پوستان در زندان‌ها
نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که جمعیت سیاه پوستان حاضر در زندان‌های آمریکا افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - در حالی که تعداد بیشتری از سفیدپوستان از زندان‌های آمریکا همزمان با شیوع ویروس کرونا آزاد شدند، افراد سیاه پوست و رنگین پوست بیشتری در سال پس از شروع همه‌گیری به زندان افتاده‌اند.

کرونا و تفاوت‌های نژادی در سیستم قضایی آمریکا

بر اساس یک گزارش جدید، کرونا تفاوت‌های نژادی در سیستم قضایی آمریکا را برجسته کرده است؛ مطالعه‌ای که اخیرا از سوی Justice Collaboratory در دانشکده حقوق «ییل» منتشر شده، نشان می‌دهد که جمعیت سیاه‌پوستان در زندان‌های آمریکا افزایش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰، جمعیت کل زندانیان ۱۷.۳ درصد کاهش یافته است؛ با این حال، درصد افراد سیاه پوست زندانی در طول ماه‌های تابستان ۲۰۲۰ افزایش یافت و در دسامبر ۲۰۲۱ با افزایش بیشتر از سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسید.

اساسا، در حالی که تعداد بیشتری از سفیدپوستان از زندان آزاد می‌شدند، افراد سیاه پوست و رنگین پوست بیشتری در سال پس از شروع همه گیری به زندان رفته‌اند.

نابرابری نژادی

«الیزابت هینتون»، استاد دانشگاه ییل و نویسنده اصلی این مطالعه ،می‌گوید: مردم به [درصد] افزایش نگاه می‌کنند و می‌توانند بگویند که این یک مشکل بزرگ نیست، اما ما می‌دانیم که ده‌ها هزار سیاه‌پوست تحت تأثیر این افزایش هستند.

این مطالعه به افزایش نابرابری نژادی اشاره کرد؛ این امر در سیستم زندان آمریکا تقریبا در هر ایالت وجود دارد و روند یک دهه قبل از سال ۲۰۲۰ و شروع کرونا را معکوس می‌کند، زمانی که نسبت سفیدپوستان زندانی در حال کاهش بود تعداد سیاه پوستان افزایش پیدا کرد.

تعداد زیادی از ایالت‌ها در میان کاهش قابل توجهی در جمعیت سیاه پوستان خود بودند، اما پس از مارس ۲۰۲۰ جمعیت سیاه پوست آن‌ها افزایش یافت؛ در کنتاکی، این رقم ۶.۵ درصد افزایش یافت، در واشنگتن و تگزاس به ترتیب ۳.۴ درصد و ۲.۳ درصد افزایش یافت، در فلوریدا، همین جمعیت ۱.۸ درصد افزایش یافت.

نگرانی نهاد‌های حقوق بشری

«کندیس جونز»، که بنیاد رفاه عمومی را اداره می‌کند و بودجه‌ای را برای برنامه‌های اصلاح عدالت کیفری مردمی و تحت ریاست جامعه تأمین می‌کند، سطح اضطراب و ترس برخی از سازمان‌هایی که با جمعیت زندانی کار می‌کنند را به یاد می‌آورد.

به گفته وی، یکی از سریع‌ترین نرخ‌های شیوع کرونا در مراکز مراقبت جمعی بود و ما می‌دانیم که زندان یک محیط مراقبت جمعی بزرگ است؛ هیچ راهی برای کنترل شیوع در آن وجود نداشت، ما به اندازه کافی از زندگی زندانیان در مراقبت‌های جمعی محافظت نمی‌کردیم.

هدف قرار دادن نامتناسب سیاه پوستان

افزایش جمعیت سیاه‌ پوستان در زندان‌ها در طول کرونا در مقایسه با آنچه در خارج از زندان اتفاق افتاد جالب است؛ هنگامی که دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی وجود داشت، داده‌ها نشان می‌دهد که افراد سیاه پوست به طور نامتناسبی توسط مجریان قانون هدف قرار می‌گرفتند.

محققان برای این مطالعه دریافتند که مجازات‌ها نیروی محرکه این اختلافات است.

«هینتون»، معتقد است: پیامد‌های سیاست عمومی واقعاً در نحوه محکومیت ما نهفته است و این واقعیت است که می‌دانیم متهمان سیاه پوست به طور متوسط ۲۰ درصد مجازات طولانی تری برای جرایم مشابه با همتایان سفیدپوست خود دریافت می‌کنند؛ این مطالعه نتیجه جمع آوری داده‌های گسترده است که پیامد‌های آن را آشکار می‌کند.

اعداد در حال تثبیت هستند و نرخ زندانی شدن در روند کاهشی است، اما با این حال، افزایش جمعیت سیاه پوستان در زندان‌ها برخی از پیشرفت‌هایی را که در سال‌های قبل از همه‌گیری انجام شده بود، خنثی کرد.

«جونز»، نیز گفت که این مطالعه شکست کلی سیستم زندان‌های آمریکا را نشان می‌دهد و هنوز برای انجام اصلاح مورد نیاز اقدام چندانی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *