رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کرمان: باید دستورات رئیس قوه درباره ساماندهی پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اجرایی شود

16:30 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۰۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: باید دستورات رئیس قوه درباره ساماندهی پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اجرایی شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان در ماه‌های آینده انجام شود، باید دستورات ایشان درباره ساماندهی پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اجرایی شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: در ایست و بازرسی‌ها باید به نحوی اقدام شود که موجب نارضایتی مردم فراهم نشود و امید می‌رود که در سفر ریاست و اعضای کمیته حقوقی و قضایی ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان کرمان این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که استان کرمان در زمره استان‌های درگیر بحث مبارزه با مواد مخدر است، تاکید کرد: امیدواریم در سفر ریاست و اعضای کمیته حقوقی و قضایی ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان کرمان اقداماتی در زمینه‌های تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی با کمک ستاد مرکزی و تامین تجهیزات و وسایل موردنیاز نیروی انتظامی که در صف اول مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مرصاد از گلوگاه‌های اصلی مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان به شمار می‌رود و تجهیز آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در کنار این گلوگاه، ایجاد گلوگاه‌های دیگری نیز در استان نیاز است و در این رابطه معتقدم اگر در استان کرمان ورودی‌ها و خروجی‌ها را کنترل کنیم، سایر استان‌ها کمتر با موضوع مبارزه با مواد مخدر درگیر خواهند بود.

وی ساماندهی پارکینگ‌های نگهداری خودرو‌های حامل موادمخدر را از تاکیدات ریاست قوه قضاییه برشمرد و ادامه داد: بسیاری از این خودرو‌ها از نظر قضایی تعیین تکلیف شده اند و در پارکینگ‌ها مانده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: ریاست قوه قضاییه در سفر اخیر خود به استان کرمان در دی ماه سال ۱۴۰۱ بازدیدی از پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر داشته اند و وجود هزاران خودرو در این پارکینگ باعث گلایه مندی ایشان بود.

وی ادامه داد: در همان زمان تیمی از نیرو‌های انتظامی و قضایی شکل گرفت، پرونده‌ها مورد بازنگری قرار گرفت، احکام و دستورات لازم نیز صادر شد، کار ارزیابی و قیمت گذاری خودرو‌ها انجام شد و تلاش شد دستورات ریاست قوه قضاییه را اجرایی کنیم، اما عدم آمادگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، مانع فروش این خودرو‌ها شد و در این زمینه مکاتباتی با ریاست قوه قضاییه داشته ایم و ایشان موارد را به دادستان کل کشور ارجاع داده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: مشکل این بود که شورای مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده اند که مزایده‌های فروش خودرو‌های توقیفی موجود در پارکینگ مرکزی شورای مبارزه با مواد مخدر بایداز طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام شود که در استان کرمان زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم نبود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان در ماه‌های آینده انجام شود، باید دستورات ایشان درباره ساماندهی پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اجرایی شود.

وی افزود: ریاست قوه قضاییه در این رابطه دستور داده اند اگر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پای کار نمی‌آید از ظرفیت‌های دستگاه قضایی برای صدور دستور فروش خودرو‌ها استفاده شود و البته این نگاه را نداریم، اما اگر کار باقی بماند شاید ناچار به استفاده از سایر ظرفیت‌های موجود باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارکرد: یکی از مشکلات موجود در استان ها، دپوی این خودرو‌ها در پارکینگ شورای مبارزه با مواد مخدر است که براساس همت نیرو‌های دستگاه قضایی، فراجا، شورای مبارزه با مواد مخدر و سایر نهاد‌های مربوطه این خودرو‌ها با یک کار جهادی برای یک مرتبه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف می‌شوند و پس از آن نباید اجازه داد که خودرو‌ها در پارکینگ‌ها دپو شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان: عواید استان کرمان از فروش اموال قاچاقچیان، باید متناسب با حجم اقدامات مقابله‌ای باشد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: ۶۰ درصد مواد مخدر ورودی به کشور، از پهنای استان کرمان عبور می‌کند و از این رو تهدیدات اقتصادی ناشی از قاچاق مواد مخدر، احساس ناامنی، گروگانگیری ها، سرقت‌های مواد مخدر، مشکلات ناشی از زندانی شدن افراد در زندان‌های استان، تبعات بین المللی ناشی از قاچاق مواد مخدر، وفور سلاح، طلاق‌های ناشی از این موضوع و صرف هزینه‌های کلان مادی و معنوی در این استان بیش از سایر استان‌ها است و می‌طلبد که به استان کرمان به یک دید ویژه نگاه شود و استان کرمان باید از بحث حاصل از فروش این کالا‌ها متناسب با حجم اقدامات مقابله‌ای بهره‌مند شود.

مهدی بخشی در نشست کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: پس از سفر ریاست معظم قوه قضاییه در خصوص خودرو‌های توفیقی بلافاصله کارگروه مربوطه تشکیل شد و کار قضایی تعیین تکلیف خودرو‌ها به صورت کامل انجام شده است و در حال حاضر زیرساخت فروش و تعیین تکلیف این خودرو‌ها فراهم است و مهمترین مشکل در این زمینه، کمبود امکانات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از نظر تجهیزات و نیروی انسانی است.

وی با اشاره به این مطلب که استان کرمان با وجود تعداد زیاد خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها نیاز به تدابیر ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: متاسقانه پروتکل مشخص راجع به این موضوع از بدوتوقیف خودرو‌ها تا فروش خصوصا مدت زمان انتقال به پارکینگ و تعیین زمان جهت انجام مزایده وجود ندارد و در این زمینه از سامانه‌های الکترونیک و برخط نیز کمتر استفاده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تاکید کرد: پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان مسقف نیست و این امر موجب تضییع حقوق بیت المال می‌شود و باید این نقیصه برطرف شود.

بخشی بر تامین امکانات اطفای حریق کامل در پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز تاکید کرد.

کشف ۱۳ تن مواد مخدر در استان کرمان طی سال جاری 

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که طی چهارسال اخیر ۵۰۰ تن مواد مخدر در استان کرمان کشف و ۱۹ نفر در این زمینه به مقام عظیم شهادت نائل امده اند، گفت: امسال ۳۴۰ دستگاه خودرو در راستای مبارزه با مواد مخدر توقیف و ۱۳ تن موادمخدر نیز کشف شده است.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: استان کرمان در در چهارسال گذشته همواره رتبه‌های اول یا دوم کشوری را در زمینه کشف موادمخدر را داشته است.

وی بیان کرد: پس از سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان و بازدید میدانی ایشان از پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، دستوراتی صادر شد و بلافاصله کارگروه مربوطه در استان کرمان تشکیل گردید و کار‌ها در این حوزه در دست انجام است.

فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: ۷۵۵ خودرو تاکنون برای کارشناسی به فراجا معرفی شده اند که در رابطه با ۵۰۰ خودرو تعیین اصالت و قیمت گذاری کارشناسی انجام شده است.

سردار ناظری تاکید کرد: فراجا آمادگی لازم برای انجام کار کارشناسی درباره تعیین اصالت خودرو‌ها را دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *