دادگستری کل استان کرمان: مجموعه قضایی استان بخش عمده‌ای از مشکلات واحد‌های تولیدی را برطرف کرده است

14:30 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگستری کل استان کرمان: مجموعه قضایی استان بخش عمده‌ای از مشکلات واحد‌های تولیدی را برطرف کرده است
رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: مجموعه قضایی استان کرمان توانسته بخش عمده‌ای از مشکلات واحد‌های تولیدی را در ستاد استانی اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رسیدگی کرده و به رفع آن‌ها کمک کند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور، اظهارکرد: اقداماتی که امروز قوه قضاییه برای حمایت از بخش تولید انجام می‌دهد، از وظایف ذاتی این قوه نیست، بلکه براساس تاکیدات ریاست قوه قضاییه با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: عدم اجرای تعهدات دولت؛ از مشکلات واحد‌های تولیدی به ویژه در بخش کشاورزی گلخانه‌ای است که باید پیگیری شده و تعهدات دولت به بخش خصوصی هر چه سریعتر برای رفع مشکلات فعالان این حوزه انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با اشاره به این مطلب که در حوزه دادرسی مالیاتی اقدامات خوبی در یکسال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: در حوزه دادرسی‌های مالیاتی آنچه مُرّ قانون بوده، اجرایی شده است و قضات بازنشسته و حقوقدانی مورد اعتماد قوه قضاییه جایگزین و آموزش‌ها و هماهنگی‌های لازم نیز با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: در حال حاضر کار در هیئت‌های مالیاتی به روز است و سعی شده با انجام وظایفی که در قانون پیش بینی شده، به این هیئت‌ها کمک کنیم و ابته تاکنون نیز به خوبی فعالیت داشته اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، همچنین گفت: مجموعه قضایی استان کرمان توانسته بخش عمده‌ای از مشکلات واحد‌های تولیدی را در ستاد استانی اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رسیدگی کرده و به رفع آن‌ها کمک کنیم و این در حالی است که برخی موضوعات حل نشده در سایر کارگروه ها، در کارگروه اقتصاد مقاومتی دادگستری بررسی و رفع شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان نیز در این جلسه گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان با ذینفعان بخش‌های مختلف جلسه برگزارکرده و موضوعات را پیگیری می‌کند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: استان کرمان در حوزه معادن جایگاه ویژه‌ای دارد بنابراین لازم است که به شورای معادن استان کرمان توجه ویژه‌ای شود، زیرا با تفویض اختیارات لازم می‌توان به فوریت مسائل را حل کرد.
انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *