رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان سمنان: دستگاه قضایی به دنبال حفظ کرامت انسانی و پیگیر قانونی درخواست‌های آنان است

9:17 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۶۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان: دستگاه قضایی به دنبال حفظ کرامت انسانی و پیگیر قانونی درخواست‌های آنان است
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت:دستگاه قضایی بدنبال حفظ کرامت انسانی است و سعی می‌کند شنونده حرف‌های مردم بوده و پیگیر قانونی درخواست‌های آنان باشد.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه سفر دو روزه خود به شهرستان دامغان در جمع نمازگزاران شهرستان حاضر و در بین الصلاتین به ایراد سخن پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت؛ رویکرد سند تحول و تعالی قضایی را متناظر با احیای حقوق مردم و رضایت آنان دانست و گفت: در طی دو روزی که در شهرستان دامغان حضور داشته بازدید از زندان و ملاقات چهره به چهره با زندانیان و رفع مشکل واحد تولیدی سیم و کابل دامغان با رویکرد حفظ اشتغال و همچنین نظارت بر نحوه ارائه خدمات قضایی در مراجع قضایی شهرستان را از نزدیک بررسی و مورد ارزیابی قرار داده است.

وی ادامه داد: در روایات معصومین از خصلت‌های شخص کریم بیان شده است، فردی است که از ارتکاب گناه به دوربوده و بر نفس اماره خود سختگیر بوده و آخرت ابدی را به دنیای زودگذر دیگران نمی‌فروشد و از رذائل به دور است.

عبدالهی گفت: وقوع جرم و جنایت زیبنده جامعه‌ای که متشکل از انسان‌های کریم بوده نیست؛ به نظر شما علت وقوع جرایم چیست؟

وی بیان کرد: وقتی افراد پایبند به رعایت کرامت انسانی در بین یکدیگر نباشند، وقوع جرم و حتی افزایش جرائم و جنایات در آن جامعه اتفاق می‌افتد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: با همه این اوصاف دستگاه قضایی بدنبال حفظ کرامت انسانی است و سعی می‌کند شنونده حرف‌های مردم بوده و پیگیر قانونی درخواست‌های آنان باشد.

به همین منظور در سال گذشته با حضور در بین مردم اعم از: مساجد، معابر پر تردد و در دسترس‌ترین نقاط مراجع قضایی با اصلاح روش و رویکرد‌های قضایی، همراه با سیاست‌های قوه قضائیه میزان رضایت افراد در نتیجه مراجعه به مراجع قضایی به رقم قریب به ۷۰ درصد رسیده است.

عبدالهی همچنین گزارشی از میزان ملاقات با متصدیان واحد‌های تولیدی، احیاء کارخانه‌ها، جلوگیری از بیکاری نیرو‌های کارگری و بازدید‌های نتیجه محور از واحد‌های تولیدی ارائه و اذعان کرد: عملکرد دستگاه قضایی را به صورت شفاف اعلام کرده و با پذیرش نقد‌های سازنده درصدد اصلاح امور برمی آئیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در جمع خبرنگاران حاضر و گفت: پس از پایان آئین عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان با اطلاع رسانی قبلی در این شهرستان، مستمع مطالب جمع زیادی از شهروندان دامغانی بوده تا مردم طعم یک ملاقات آسان و در دسترس را بچشند.
 
وی ادامه داد: در تمامی جلسات و بازدید‌ها به مسئولین قضایی استان تأکید شده برای استماع مطالب مراجعین وقت کافی درنظر گرفته و شنونده و پیگیر قانونی درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها باشند، زیرا مراجعه مردم به دستگاه قضایی بدلیل استیفای حقوق است و بایستی با صعه صدر همراه با سرعت و دقت درصدد احقاق حقوق قانونی آنان برآمد.
 
عبدالهی به برخی از مسائل مطرح شده از سوی مردم اشاره کرد: عمده مسائل مطرح شده ناظر به مطالبات اجتماعی، درخواست فک وتخفیف قرار تامین متهمان، مرخصی زندانیان وتوجه به دلایل آنان در حین دادرسی بوده است.
 
در این دیدار چهره به چهره معاون قضایی رئیس کل، رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، قضات شهرستان دامغان و همچنین مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان و مسئولین آن سازمان به درخواست‌های مراجعین و مشکلات و ابهامات حقوقی و قضایی مردم پاسخگو بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *