افزایش ۷۰ درصدی مرگ و میر بی‌خانمان‌ها در آمریکا

9:40 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۰۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش ۷۰ درصدی مرگ و میر بی‌خانمان‌ها در آمریکا
آمار منتشر شده حاکی از بحران مرگ بی‌خانمان‌ها در شهرهای پرجمعیت آمریکاست.

خبرگزاری میزان - گزارشی که به تازگی از سوی مقام‎های لس آنجلس منتشر شده، افزایش چشمگیر مرگ و میر افراد بی‌خانمان در پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا را تشریح می‌کند.

به گزارش «wsws»، بر اساس این گزارش مرگ بی‌خانمان‌ها در لس آنجلس به رکورد ۲ هزار و ۲۰۱ مورد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

افزایش ۷۰ درصدی مرگ و میر‌ها

این رقم افزایش ۷۰ درصدی مرگ و میر بی‌خانمان‌ها بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ در گزارشی با عنوان «میزان مرگ و میر و علل آن در میان افرادی که بی‌خانمانی را در لس آنجلس تجربه می‌کنند: ۲۰۱۴-۲۰۲۱» به تفصیل شرح داده شده است.

افزایش مرگ و میر بی‌خانمان‌ها در بحبوحه افزایش چشمگیر بی‌خانمان‌ها به طور کلی، اتفاق می‌افتد.

اخیرا، شهر لس آنجلس با ۶۹ هزار نفر که رسما به عنوان بی‌خانمان طبقه‌بندی شده‌اند، از نیویورک پیشی گرفته و دارای بیشترین جمعیت بی‌خانمان در آمریکاست؛ با این حال، این تعداد احتمالا بسیار پایین‌تر از آمار واقعی است، زیرا برآورد جمعیت بی‌خانمان بسیار دشوار است.

با این حال، حتی بر اساس آمار رسمی، این رقم نشان دهنده افزایش ۵۶ درصدی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ است؛ همچنین برآورد می‌شود که به ازای هر ۲۰۷ نفری که هر روز در لس آنجلس از بی‌خانمانی خارج می‌شوند، ۲۲۷ نفر دیگر بی‌خانمان می‌شوند، به این معنی که تعداد کل شهروندان لس آنجلسی که بی‌خانمان هستند و یا بی‌خانمانی تجربه شده در مقطعی از زندگی آن‌ها احتمالا وجود داشته، به صد‌ها هزار نفر می‌رسد.

احتمال دو برابر شدن بی خانمان‌ها

افزایش روزانه ۲۰ نفر به طور متوسط به این معنی است که سالانه ۷ هزار و ۳۰۰ نفر به کل جمعیت بی‌خانمان در لس آنجلس اضافه می‌شود؛ اگر روند فعلی ادامه یابد، جمعیت فعلی بی‌خانمان تا سال ۲۰۳۱ دو برابر خواهد شد.

هزینه زندگی در لس آنجلس یکی از بالاترین‌ها در آمریکا به شمار می‌رود؛ علاوه بر آمار رسمی بی‌خانمان‌ها، ۶۰۰ هزار خانوار لس آنجلسی در معرض خطر بی‌خانمانی در لس آنجلس به دلیل بار شدید اجاره هستند.

این رقم خیره کننده حدود ۴۳ درصد از کل خانوار‌ها را در دومین شهر بزرگ این کشور نشان می‌دهد؛ با میانگین اندازه خانوار ۲.۹۶ نفر، بیش از ۱.۷ میلیون نفر در این شهر در معرض خطر بی‌خانمانی قرار دارند.

رشد مزمن تعداد بی‌خانمان‌ها ابعاد بحرانی در این شهر به خود گرفته است، به طوری که «کارن باس»، شهردار جدید لس‌آنجلس، بلافاصله پس از تصدی مسئولیت، با اعلامیه اخیرا تمدید شده ، یک وضعیت اضطراری در سراسر شهر را برای رسیدگی به این موضوع اعلام کرد.

تلاش برای حذف بی خانمان‌ها 

وجوه تخصیص یافته بر اساس اعلامیه اضطراری تاکنون تنها مقدار کمی مسکن و مراقبت مقرون به صرفه را فراهم کرده است که بسیار کمتر از نیاز واقعی است؛ با توجه به اینکه این شهر آماده میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ و جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ است، افزایش بی‌خانمانی‌ها به یک شرمساری بزرگ برای مقامات شهری تبدیل شده است، تا جایی که نمی‌توان بی‌خانمانی را از بین برد، اقدامات سختگیرانه‌ای برای حذف بی‌خانمان‌ها از دید عموم برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

اداره پلیس لس آنجلس سرکوب تعدادی از اردوگاه‌های بی‌خانمان‌ها را آغاز کرده است، در حالی که در سال ۲۰۲۲، شورای شهر لس آنجلس ممنوعیت‌های متعددی را در مورد محل استقرار چنین اردوگاه‎هایی آغاز کرد.

گزارش اخیر شرکت «رند»، که در لس آنجلس تایمز نقل شده است، نشان می‌دهد که حتی کارکنان خدمات بی‌خانمان، کسانی که وظیفه کمک به افراد بی‌خانمان در یافتن مسکن و سایر خدمات را بر عهده دارند، خود در معرض خطر شدید بی‌خانمان شدن قرار دارند و در برخی موارد، قبلا بی‌خانمان شده‌اند. 

در مقایسه با جمعیت عمومی، در میان افرادی که در لس آنجلس در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بی‌خانمانی را تجربه کردند، احتمال مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر ۳۸ برابر است، ۲۰ برابر بیشتر احتمال دارد که در اثر آسیب ناشی از حمل و نقل جان خود را از دست بدهند، احتمال قتل آنها ۱۵ برابر است و احتمال خودکشی نیز ۸ برابر بیشتر است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *