بی‌خانمانی بحرانی رو به رشد در آمریکا

11:36 - 29 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۳۷۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بی‌خانمانی بحرانی رو به رشد در آمریکا
کالیفرنیا آمار نیمی از افراد بدون سرپناه در این کشور را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری میزان - بر اساس جدیدترین آمارها، بیش از ۵۸۰ هزار آمریکایی در سال ۲۰۲۲ بی‌خانمان بودند که از هر ۱۰ نفر آن‌ها چهار نفر بدون سرپناه بوده و در پیاده رو‌ها و در چادر‌ها و اتومبیل‌ها می‌خوابیدند.

به گزارش «کی‌تی‌ایکس‌اس»، با این حال، میلیون‌ها آمریکایی انواع بی‌خانمانی و ناامنی مسکن را تجربه می‌کنند که برای دنیای بیرون کاملاً نامرئی هستند.

بر اساس بررسی‌های اخیر، در نیویورک حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر هر شب در محل‌های نامنساب می‌خوابند، به این معنی که خانه ندارند و مجبور هستند در مکانی نامناسب برای سکونت انسان زندگی کنند.

«هانس هانسون»، رئیس شرکت Starboard Commercial Estate مستقر در سانفرانسیسکو، در سال ۲۰۲۱ نوشته بود: بحران بی‌خانمان‌ها در شهر‌ها تلفات واقعی را در بر دارد.

سیاتل و پورتلند از جمله شهر‌های آمریکا هستند که تلاش می‌کنند با جمعیت بالای بی‌خانمان‌ها و تأثیرات آن‌ها بر جوامع مقابله کنند. 

بی‌خانمانی در مقایسه با قبل از همه‌گیری کووید در سراسر آمریکا افزایش یافته است و این در حالی است که افزایش قابل توجهی در بی‌خانمان‌های بدون سرپناه وجود دارد.

بی‌خانمانی معضلی رو به رشد در آمریکا

به گفته کارشناسان، اگر از بی‌هانمان‌ها بپرسید چرا آن‌ها در پناهگاه‌ها سکونت ندارند، اغلب خواهند گفت که از سوء استفاده جنسی، سرقت یا ضرب و شتم در این اماکن ترس و واهمه دارند.

بر اساس آمارها، بیش از نیمی از تمام افرادی که در این کشور بی‌خانمانی را تجربه کردند مربوط به چهار ایالت کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا و واشنگتن بودند. 

کالیفرنیا آمار نیمی از افراد بدون سرپناه در این کشور را به خود اختصاص داده است.

«دونالد وایتهد جونیور»، مدیر اجرایی ائتلاف ملی برای بی‌خانمان‌ها، گفت که این برآورد‌ها تنها بخشی از مقیاس واقعی مشکل را منعکس می‌کند. وایتهد تخمین می‌زند که این کشور در واقع بین ۳.۵ تا پنج میلیون بی‌خانمان دارد. 

به گفته وی، یکی از عوامل اصلی بی‌خانمانی در آمریکا هزینه‌های بالا برای تامین مسکن در این کشور است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *