رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش روند خودکشی در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی

13:50 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش روند خودکشی در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی
خودکشی در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده است.

خبرگزاری میزان - همان طور که در یک گزارش جدید دیده می‌شود، نرخ خودکشی در سراسر آمریکا در حال افزایش است؛ بر اساس گزارش جدید موسسه Trust for America’s Health، نرخ خودکشی برای کودکان و نوجوانان آمریکایی امروز به طور قابل توجهی بیشتر از یک دهه پیش است.

رئا فابرمن، مدیر ارتباطات سلامت آمریکا گفت: همه کودکان و نوجوانان در معرض خطر بیشتر خودکشی هستند.

این گزارش نشان می‌دهد ۲۵ درصد از مرگ و میر افراد ۱۰ تا ۱۷ ساله در آمریکا به دلیل خودکشی است که دومین عامل مرگ و میر در این گروه سنی تا سال ۲۰۲۱ بوده است.

فاربرمن گفت: ما واقعا باید در برنامه‌های پیشگیری سرمایه‌گذاری کنیم تا این آمار را تغییر دهیم.

در سال ۲۰۱۱، نرخ خودکشی برای جوانان حدود ۱۴ درصد بود، به این معنی که این میزان در یک دهه ۷۱ درصد افزایش یافته است و همه گیری کرونا تنها دلیل آن نیست.

فاربرمن گفت: افزایش بیش از دو دهه ای این نرخ به ما می‌گوید که موضوع فقط مربوط به همه‌گیری نیست و پایان همه‌گیری نیز مشکل را حل نمی‌کند.

بحران سلامت روان

نیک رومنسکو، مدیر عملیات آمبولانس گلد کراس، گفت: وقتی به داده‌های ۵ ساله نگاه می‌کنیم، ۳۲ درصد افزایش در این نوع تماس‌ها داریم و حدود ۱۰ درصد از کل حجم تماس‌های ما را بحران‌های سلامت روان تشکیل می‌دهند.

سازمان غیردولتی Prevent Suicide Fox Cities می‌گوید گروهی که بیشتر در معرض خطر هستند مردان شاغل ۲۴ تا ۴۲ ساله هستند، اما تعداد تماس‌های کمک از سوی کودکان و نوجوانان نیز افزایش یافته است.

توضیح ساده‌ای برای این که چرا تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان آمریکایی بر اثر خودکشی می‌میرند وجود ندارد، اما برخی کارشناسان معتقدند عواملی مانند افزایش مشکلات سلامت روان، اثرات ماندگار بیماری همه گیر، انتظارات عملکرد بالاتر در مدرسه، ترس از تیراندازی در مدرسه و به ویژه استفاده از رسانه‌های اجتماعی دخیل هستند.

فابرمن می‌گوید: اما کاری که ما باید انجام دهیم اینست که مطمئن شویم همه کسانی که به مراقبت‌های بهداشت روانی نیاز دارند، به مراقبت‌های بهداشت روان دسترسی دارند، زیرا امروز این درست نیست.

داده‌های جدید منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ میزان آسیب به خود و بستری شدن در بیمارستان به دلیل سلامت روان ضعیف در میان نوجوانان افزایش یافته است.

به طور کلی، تعداد مراجعات به بیمارستان‌های روانپزشکی در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی در سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است؛ برای زنان جوان این عدد بسیار دردناک‌تر بود.

تلاش‌های مشکوک به خودکشی در دختران ۵۰.۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که این افزایش در مردان جوان ۳.۷ درصد است.

مقاله اخیر «وال استریت ژورنال» تصویر ترسیم شده توسط CDC فاش کرد که در کالیفرنیا، خودکشی نوجوانان ۲۴ درصد افزایش یافته است که منجر به مرگ ۱۳۴ نفر در سال ۲۰۲۰ شده است؛ در مقابل، تنها ۲۳ کودک خردسال کالیفرنیا بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

به ویژه در اوکلند ایالت کالیفرنیا، بیمارستان‌ها شاهد افزایش ۶۶ درصدی در غربالگری نوجوانان مثبت برای افکار خودکشی بین مارس و اکتبر ۲۰۲۰ بودند.

با توجه به این اعداد هشدار دهنده، مقامات بهداشت عمومی کالیفرنیا در نهایت شروع به صحبت در مورد این بحران کردند.

برای بیش از یک سال در حالی که بیماری روانی و خودکشی سر به فلک کشیده بود، همین سیاستمداران و کارشناسان بهداشت به طور مداوم نگرانی‌های بسیاری در مورد پیامد‌های وخیم قرنطینه‌ها را نادیده گرفتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا خودکشی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *