مرگ یک بومی دیگر در زندان‌های استرالیا

14:25 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۸۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ یک بومی دیگر در زندان‌های استرالیا
یک بومی دیگر در زندان‌های استرالیا به دلیل بی‌‌توجهی پزشکی جان خود را از دست داده است.

خبرگزاری میزان – یک شهروند بومی دیگر استرالیا در زندان ایالت ویکتوریا جان خود را از دست داده و این در حالی است که زندانیان می‌گویند شرایط بدی که منجر به مرگ او در زندان شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش «theage»، این زندانی ۷۰ ساله از اهالی جزیره‌ای تنگه تورس هفته گذشته در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

مرگ ۳۴ بومی در زندان‌های ویکتوریا

مرگ این شهروند بومی، سی‌وچهارمین مرگ بومیان در بازداشتگاه‌های ویکتوریا به شمار می‌رود از جمله ۲۴ مورد در مراکز اصلاحی از سال ۱۹۹۱.

در سال ۱۹۹۱ یک کمیسیون سلطنتی ملی توصیه‌هایی را درباره بومیان ارائه کرده است.

یکی از مقام‎های ویکتوریا مرگ این شهروند بومی را به کمیسیون سلطنتی اطلاع داده، اما هویت وی را اعلام نکرده است.

پیش از این، زنان زندانی در مرکز «دیم فیلیس فراست»، گفته بودند اتفاقی که برای «ورونیکا نلسون»، یک زن بومی، افتاده است به طور مرتب در زندان رخ می‌دهد، اما کسی به مرگ بومیان در زندان‌های استرالیا اهمیتی نمی‌دهد.

«ورونیکا نلسون» در سال ۲۰۲۰ در سلول خود به دلیل یک مشکل گوارشی جان خود را از دست داد.

یک پزشک قانونی متوجه شد که مرگ او قابل پیشگیری بوده و مقام‎های زندان مراقبت‌های بهداشتی کافی برای او ارائه نکرده بودند.

یک مقام‎ محلی ایالت ویکتوریا از گزارش‌های ارائه شده از سوی زنان زندانی در این ایالت اظهار بی‌اطلاعی کرده، اما گفته است که این گزارش‌‎ها وحشتناک هستند و نباید بدرفتاری با زندانیان صورت بگیرد؛ ما نمی‌خواهیم اتفاقی که برای ورونیکا افتاد برای کسی دیگر هم بیفتد.

به گفته وی، دسترسی زندانیان به مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات مهم است و اذعان کرد که می‌توان بهبود‌هایی را در این زمینه انجام داد.

عذرخواهی به دلیل مرگ بومیان

این مقام استرالیایی همچنین از نقش دولت استرالیا در مرگ بومیان در بازداشت عذرخواهی کرده و می‎گوید که بیشتر تلفات ناشی از شکست‌های «بحرانی و غیرقابل قبول» در زندان‌های دولتی بوده است.

به گفته وی، من شخصا و از طرف دولت، از آن‌ها و غم و اندوه عمیقی که این مرگ‌ها به بار آورده عذرخواهی می‌کنم؛ ما باید به رسیدگی به بی‌عدالتی‌های نهادینه که منجر به حضور بیش از حد مردم بومی در سیستم عدالت کیفری می‌شود، ادامه دهیم.

با این وجود حامیان افراد بومی تاکید کرده‌اند که این عذرخواهی‌ها به تنهایی کافی نبوده و باید برای جلوگیری از مرگ‌های بومیان در زندان‌ها اقداماتی اتخاذ شود.

نیاز به تغییر اساسی

یکی از فعالان حامی بومیان در نشست کمیسیون سلطنتی، می‎گوید: ما نیاز به تغییر داریم؛ ما به یک سیستم قضایی نیاز داریم که به نام خود و مستقل عمل کند.

در همین حال یک مقام ارشد منطقه ویکتوریا، معتقد است که بیشتر افرادی که در بازداشت به سر می‌برند، زمینه‌های آسیب روحی دارند که باید از طریق اقدامات درمانی و نه تنبیهی مورد توجه قرار بگیرند.

بحران مرگ در بومیان در زندان‌های استرالیا

از سال ۱۹۹۱، حدود ۴۳۲ نفر از مردم بومی (و احتمالا بیشتر) در بازداشت پلیس استرالیا جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش‎های مستدل و مدارک معتبری درباره مرگ بومیان در بازداشتگاه‌های استرالیا وجود دارد و بسیاری از آن آگاه هستند.

مردم بومی و جزیره نشین تنگه تورس این نگرانی را مدت‌ها قبل در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند؛ دلایل پیچیده هستند، اما به سیستمی از «همدستی و عادی بودن مرگ بومیان به دست پلیس و زندان» خلاصه می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *