رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اذعان پلیس استرالیا به خشونت و تبعیض نظام‌مند علیه بومیان

12:07 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۸۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اذعان پلیس استرالیا به خشونت و تبعیض نظام‌مند علیه بومیان
پلیس استرالیا به نژادپرستی نظام‌مند و تبعیض علیه بومیان در این کشور اذعان کرده و می‌گوید هیچگونه پاسخگویی در این زمینه وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - کمیسر ارشد پلیس ایالت ویکتوریا بدون هیچ قید و شرطی به دلیل اقدامات گذشته و حال پلیس این ایالت که به مردم بومی استرالیا آسیب وارد کرده، عذرخواهی کرده است.

نمادی از ترس برای بومیان

به گزارش «گاردین»، «شین پاتون» اخیرا در برابر تحقیقات کمیسیون «حقیقت گویی بومیان» این ایالت حاضر شد و اذعان کرد که یونیفورم پلیس - که افسران پلیس با افتخار آن را به تن می‌کنند - نمادی از ترس برای برخی از بومیان ویکتوریاست.

این مقام پلیس استرالیا، اقدامات افسران پلیس این کشور در گذشته به نژاد‌های بومی ویکتوریایی آسیب رسانده و این روند امروز نیز ادامه دارد.

وی اظهار کرد: من رسما و بدون هیچ گونه قید و شرطی به دلیل اقدامات پلیس که باعث آسیب‌های روحی و روانی برای بسیاری از خانواده‌های بومی در حوزه قضایی ما شده است، عذرخواهی می‌کنم.

نژادپرستی نظام‌مند

این کمیسر پلیس استرالیا اذعان کرد که نژادپرستی نظام‌مند و اقدامات تبعیض‌آمیز در این نیروی پلیس «کشف نشده، کنترل نشده و بدون مجازات» باقی مانده است و گفت: این اتفاق نباید روی می‌داد.

به گفته وی، اگر دولت ویکتوریا از او مشاوره بخواهد، او اعلام خواهد کرد که پلیس برای اجرای تحقیقات یک نهاد نظارتی خارجی آماده است.

مرگ در بازداشت پلیس 

تصمیم به ایجاد یک نهاد نظارتی مستقل پس از آن صورت گرفت که طی ۵ سال گذشته مرگ بومیان در بازداشت پلیس ویکتوریا به شدت افزایش یافته و پرداخت‌هایی برای حل و فصل این پرونده‌ها صورت گرفته است.

علاوه بر این انتقاد‌هایی از عملکرد پلیس در برابر بومیان و آموزش‌های ارائه شده به پلیس در این زمینه صورت گرفته است.

یکی از اسناد «آموزش بنیاد پلیس» در مورد آگاهی فرهنگی بومیان شامل تفسیری بود که برخی از مردم بومی عضویت در نسل‌های سرقت شده را «بهترین اتفاقی که برای آن‌ها افتاده» می‌دانند؛ یکی دیگر از اسناد آموزشی به «بازپرداخت» به عنوان یک عمل فرهنگی بومیان اشاره دارد.

تحقیقات انجام شده با اشاره به محتوای این دستورالعمل‌های آموزشی برای پلیس، آن را «مایه تحقیر بومیان» توصیف کرده است.

«پاتون»، می‌گوید که این اسناد را به طور کامل نخوانده و متعهد شد که فورا تمام مطالب آموزشی را بررسی کند تا مطمئن شود که شامل لفاظی علیه بومیان نیست.

کمیسیون تحقیقاتی «حقیقت گویی بومیان ویکتوریا»، این عذرخواهی را پذیرفت و گزارش داد که ثبت آن در پرونده عمومی بسیار مهم است؛ پاتون احتمالا با سوالات بیشتری روبرو خواهد شد.

عدم اعلام اتهام

در نشستی که از سوی این کمیسیون برگزار شده، یکی از مقامات پلیس ویکتوریا اذعان کرده که از سال ۱۹۹۱ و در پرونده‌های مربوط به مرگ بومیان در این ایالت هیچ اتهامی علیه افسران پلیس مطرح نشده و پاسخگویی وجود نداشته است.

این مقام پلیس استرالیا در بخشی دیگر اذعان کرد که هیچ استراتژی کلی برای کاهش تبعیض نظام‌مند نسبت به مردم بومی وجود ندارد.

کمیسیون «حقیقت گویی» بومیان نخستین نهاد برای گفتن حقیقت درباره مردم بومی استرالیا و دارای همان اختیارات کمیسیون سلطنتی است.

مأموریت آن بررسی بی‌عدالتی‌های نظام‌مند تاریخی و جاری علیه مردم بومی است و گزارش نهایی را تا اواسط سال ۲۰۲۵ ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *