رکورد جنایات ناشی از نفرت و بیگانه هراسی در آلمان

15:50 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۴۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رکورد جنایات ناشی از نفرت و بیگانه هراسی در آلمان
جنایات ناشی از نفرت و بیگانه هراسی در آلمان به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۱ رسیده است.

خبرگزاری میزان – مقام‎های آلمانی اخیرا اعلام کردند که جنایات با انگیزه نفرت و بیگانه‌هراسی در این کشور در بالاترین سطح خود از زمان شروع ثبت رکورد‌ها در سال ۲۰۰۱ قرار دارد.

به گزارش «نشنال نیوز»، یک فعال حقوق بشری افغانستانی، می‎گوید که جنایات ناشی از نفرت علیه کودکان و جوانان تنها در طول یک سال دو برابر شده است.

کارشناسان می‌گویند که فعالیت‌های نژادپرستانه و خشونت علیه پناهجویان باعث «ترس و عدم اطمینان» به ویژه در آلمان شرقی سابق شده است.

تعداد جرایم و جنایات با انگیزه نژادی علیه پناهجویان افزایش یافته است؛ اگرچه مواردی که به عنوان اسلام هراسی ثبت شده‌اند کاهش را نشان می‌دهد.

گرایش به افراط گرایی

«هولگر موئنچ»، رئیس پلیس جنایی فدرال آلمان، می‎گوید: در بخش‌هایی از جمعیت گرایش به افراط‌گرایی وجود دارد.

این تحولات - به ویژه در زمینه جنایات با انگیزه سیاسی جناح راست و جنایات نفرت پراکنانه - باید بسیار جدی گرفته شود.

بیشتر جنایات ناشی از نفرت به راست افراطی مرتبط است و اعتقاد بر این است که در اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی قدرت بیشتری یافته است.

افزایش فعالیت‌های مرتبط با جنبش راست افراطی رایشبورگر (شهروندان رایش)، که «مشروعیت دموکراسی» پس از جنگ آلمان را رد می‌کند، مشاهده شده است؛ شهروندان رایش به دو توطئه ادعایی برای سرنگونی دولت آلمان مرتبط بوده است.

رکورد جنایات ناشی از نفرت و بیگانه هراسی در آلمان

 

 

سریال خشونت‌های راست افراطی

اپیزود‌های خشونت جناح راست شامل حملات آتش سوزی به محل اقامت پناهجویان در آلمان است؛ «کارامبا دیابی»، نخستین نماینده آلمانی آفریقایی الاصل، متولد سنگال، هفته گذشته فاش کرد که دفتر کارش از سوی مظنونی به آتش کشیده شده است که به گفته وی چندین بار او را مورد آزار و اذیت نژادی قرار داده است.

تحلیلگران می‌گویند که افزایش شدید خشونت‌های جناح راست در آلمان شرقی سابق، جایی که مشکلات اقتصادی و فقدان یکپارچگی مدت‌هاست زمینه‌ای را برای نژادپرستی ایجاد کرده، افزایش یافته است.

دوبرابر شدن حملات در یک سال

به گفته مؤسسه‌ای که با قربانیان این خشونت‌ها همکاری می‌کند، دستکم ۵۲۰ کودک و جوان در سال گذشته در نمونه‌ای از ایالت‌های عمدتاً شرقی هدف حملات راست‌گرایان و نژادپرستانه قرار گرفتند که این رقم در سال پیش از آن ۲۸۸ بود.

سلطانه صدیقی از «جوانان بدون مرز»، گفت: حملات با انگیزه‌های نژادپرستانه علیه کودکان و جوانان در عرض یک سال دو برابر شده و به طور گسترده بر زندگی روزمره خانواده‌های آسیب دیده تأثیر می‌گذارد.

صدیقی، فعال حقوق بشری که اصالتاً اهل افغانستان است، گفت که خانواده‌ها اغلب احساس می‌کنند که از سوی دولت آلمان محدود و محدودتر شده‌اند.

پلیس آلمان در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار جنایت بیگانه هراسی را در این کشور ثبت کرد که بالاترین رقم ثبت شده است و از این تعداد هزار و ۱۳۹ مورد خشونت بوده است.

نرخ سالانه از سطوح ثبت شده در طول بحران پناهجویان اروپا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ فراتر رفته است.

«نانسی فیزر»، وزیر کشور آلمان، پس از پناه گرفتن صد‌ها هزار اوکراینی در آلمان از ماه فوریه ۲۰۲۲، گفت که او به ویژه نگران افزایش حملات علیه پناهجویان در سال گذشته است.

به گفته وی، حمله به افرادی که در اینجا از جنگ و تروریسم محافظت کرده‌اند، در بالاترین حد غیرانسانی است؛ این نشان می‌دهد که خطر ویژه‌ای از جانب افراط گرایی دست راستی وجود دارد.

مقامات آلمانی همچنین افزایش جرایم مرتبط با اعتراضات آب و هوایی را گزارش کرده‌اند که به عنوان «جرایم با انگیزه سیاسی جناح چپ» طبقه بندی می‌شود.

«فیزر»، مدعی شد که دولت آلمان اجازه نخواهد داد «حمایت ضروری و فوری» برای مقابله با بحران آب و هوایی از سوی اعتراضات مخرب مرتبط با این موضوع تضعیف شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *