خشونت گسترده پلیس آلمان علیه معترضان اقلیمی

8:22 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۸۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت گسترده پلیس آلمان علیه معترضان اقلیمی
معترضان اقلیمی در آلمان بار دیگر با خشونت گسترده پلیس مواجه شدند.

خبرگزاری میزان - آلمان هفته گذشته شاهد صحنه‌هایی بود که معمولاً در دیکتاتوری‌های نظامی دیده می‌شود؛ واحد‌های پلیس به شدت مسلح در سراسر این کشور علیه گروه معترضان تغییرات آب و هوایی «نسل آخر» وارد عمل شدند. 

به گزارش «WSWS»، علاوه بر این، وب سایت این گروه مسدود و حساب‌های اعضا تعلیق شدند.

این اقدامات باید به عنوان یک هشدار از سوی شهروندان هر کشوری در نظر گرفته شود؛ همانطور که طبقات حاکم سرمایه دار برنامه‌های جنگی خود را تشدید می‌کنند، آن‌ها به طور نظام‌مند برای لغو حقوق اساسی دموکراتیک و ایجاد مبنایی برای حکومت پلیس-دولت تلاش می‌کنند.

به گفته مقامات، در مجموع علیه ۱۵ ساختمان واقع در هفت ایالت فدرال یورش‌ها انجام شد؛ این اقدامات یادآور سیاه‌ترین دوره تاریخ آلمان بود. 

برخی از گروه‌های آلمانی به شدت سرکوب پلیس علیه فعالان تغییرات آب و هوایی را محکوم می‌کنند.

این حملات روز چهارشنبه گذشته بر اساس بند ۱۲۹ قانون جنایی آلمان انجام شد که «تشکیل انجمن‌های جنایی» را ممنوع می‌کند.

صدور حکم زندان علیه معترضان

در هفته‌های اخیر احکام زندان برای فعالان تغییرات اقلیمی صادر شده است؛ در ۶ مارس، دو عضو این گروه به دلیل شرکت در انسداد مسیر‌ها از سوی دادگاه ناحیه هیلبرون به دو تا سه ماه حبس بدون آزادی مشروط محکوم شدند. 

در پایان ماه آوریل، یک فعال تغییرات آب و هوایی از سوی دادگاه منطقه‌ای برلین به چهار ماه زندان بدون آزادی مشروط محکوم شد؛ این سرکوب اکنون به طور گسترده در حال انجام است.

اگرچه تصمیم دادگاه هنوز صادر نشده است، اما دفتر دادستانی کل مونیخ که آغازگر این حملات بود، آخرین نسل را یک «انجمن جنایتکار» اعلام کرد. هر کسی که روز چهارشنبه از وب سایت گروه اعتراضی تغییرات آب و هوایی بازدید کرد، پیامی را دریافت کرد.

ادعای دولت آلمان

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان در این باره مدعی شده است که اقدامات اتخاذ شده علیه گروه نسل آخر نشان می‌دهد که «حاکمیت قانون» نباید دست کم گرفته شود.

او گفت: پلیس و سیستم قضایی جرایم را تحمل نمی‌کنند، اما همانطور که وظیفه آنهاست، عمل می‌کنند؛ اعتراض مشروع به جایی ختم می‌شود که جنایت صورت می‌گیرد و حقوق دیگران پایمال می‌شود و اگر از این خط قرمز عبور کنند، پلیس باید وارد عمل شود.

اقدام علیه فعالان تغییرات اقلیمی، اجرای دستور کار راست افراطی

معاون سخنگوی حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD)، گفت: «حمله سراسری» «اولین گام خوب در مسیر درست» است. وی ادامه داد: «حاکمیت قانون باید در نهایت به دلیل دسیسه‌های جنایتکارانه تروریست‌ها خود را تدافعی نشان دهد. ممنوعیت این انجمن «در نهایت گام درستی» است. 

در فرانسه نیز دولت مکرون به اعتراضات سراسری علیه کاهش حقوق بازنشستگی که برای انتقال هزینه‌های نظامی به طبقه کارگر طراحی شده بود، با دستگیری‌های گسترده و خشونت پلیس پاسخ داد.

هشدار جدی

سرکوب گسترده فعالان تغییرات آب و هوایی یک هشدار جدی است؛ این موضوع نشان می‌دهد که طبقه حاکم در آلمان با چه سرعت و تهاجمی برنامه خود را در شرایط جنگ و تشدید مبارزه طبقاتی بین‌المللی اجرا می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *