رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گارد مرزی آمریکا به دنبال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان

8:38 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۸۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گارد مرزی آمریکا به دنبال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان
گارد مرزی آمریکا در مرزهای جنوبی این کشور به دنبال ایجاد محدودیت و نظارت بیشتر بر پناهجویان است.

خبرگزاری میزان - «گرگ ابوت»، فرماندار تگزاس اخیرا اعلام کرد که با افزایش تعداد پناهجویان در آستانه پایان سیاست مهاجرتی و بهداشتی دوران کرونا موسوم به «عنوان ۴۲» در این هفته، یک واحد گارد ملی به تازگی ایجاد شده را برای رهگیری مهاجران در مرز مستقر خواهد کرد.

نیروی مرزی تاکتیکی

به گزارش «اسپوتنیک»، «ابوت»، گفت: امروز ما در حال استقرار یک واحد گارد ملی جدید هستیم که آن را نیروی مرزی تاکتیکی تگزاس می‌نامند. 

آن‌ها در نقاط اصلی در امتداد مرز آمریکا مستقر خواهند شد تا مهاجرانی را که قصد ورود به تگزاس دارند، رهگیری، متوقف و بازگردانند.

 

گارد مرزی آمریکا به دنبال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان

 

فرماندار تگزاس، می‎گوید این نیرو‌ها به هواپیما، قایق، عینک دید در شب و تجهیزات ضد شورش مجهز خواهند شد تا برای هر چیزی که ممکن است در مرز با آن مواجه می‌شوند آماده باشند.

به گفته وی، تگزاس در حال حاضر حدود ۱۰ هزار عضو گارد ملی را به همراه هزار و ۲۰۰ سرباز وزارت امنیت عمومی تگزاس در مرز مستقر کرده است.

مقام ارشد تگزاس، گفت که این نیرو‌ها در مجموع بیش از ۳۷ هزار نفر را که قصد ورود به آمریکا را داشتند به عقب بازگردانده و ۳۷ هزار نفر دیگر را که به طور غیرقانونی وارد کشور شده بودند، دستگیر کردند.

به ادعای وی، این نیرو‌ها همچنین حدود ۲۷ هزار «جنایتکار خطرناک» از جمله اعضای باند‌ها را که به دلیل جنایت‌هایی مانند قتل تحت تعقیب بودند و به اندازه بسیار زیاد فنتانیل همراه داشته‎‌اند، بازداشت کرده‎اند.

 

گارد مرزی آمریکا به دنبال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان

 

انتظار می‌رود که پس از پایان فرمان اضطراری بهداشت عمومی دوران ترامپ که به عنوان «عنوان ۴۲» شناخته می‌شود و به دولت آمریکا اجازه می‌داد مهاجران غیرقانونی در مرز را با بهانه مبارزه با شیوع کرونا اخراج کند، موجی گسترده‌ از مهاجران در مرز جنوبی آمریکا حضور یابند.

قرار است در ۱۱ می‌ این قانون به پایان برسد؛ رکورد بی‌سابقه‌ای از مهاجران به مرز جنوبی آمریکا رسیده که دو رکورد متوالی را در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ثبت رسانده و از ۲.۳ میلیون نفر فراتر رفته است.

در سال مالی ۲۰۲۳، مقامات آمریکایی گفتند که با بیش از ۱.۲ میلیون مهاجر مواجه شده‌اند.

 

گارد مرزی آمریکا به دنبال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان

 

انتقال پناهجویان با اتوبوس به ایالت‌های مختلف

مقامات شهر نیویورک می‌گویند که اتوبوس‌های حامل پناهجویان که از تگزاس فرستاده می‌شوند، وارد این ایالت شده‌اند و انتظار می‌رود که مقامات محلی و ملی برای افزایش پیش‌بینی شده در گذرگاه‌های مرزی مهاجران آماده شوند.

این پناهجویان به بیش از ۵۹ مهاجری می‌پیوندند که از بهار گذشته به این شهر رسیده‌اند.

این اتوبوس‌ها به دنبال وعده «گرگ ابوت»، برای تشدید کمپینی است که سال گذشته برای اعزام اتوبوس‌های مهاجران به نیویورک، واشنگتن دی‌سی و دیگر نقاط شمالی آمریکا آغاز کرد.

 

گارد مرزی آمریکا به دنبال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان

 

مقامات می‌گویند که روزانه چند صد مهاجر جدید همچنان به این شهر می‌رسند، مدت‌ها پس از اینکه جریان اتوبوس‌های اجاره‌ای از ایالت‌های مرزی در پاییز کاهش یافت و در نهایت به طور کامل متوقف شد.

«مانوئل کاسترو»، کمیسر دفتر امور مهاجران شهرداری نیویورک، گفت که با محدودیت‌های مرزی فراگیر در دوران همه‌گیری تحت عنوان ۴۲ که قرار است در ۱۱ ماه می‌ منقضی شود، تعداد ورودی‌های روزانه ممکن است به زودی به بیش از هزار نفر برسد.

«کاسترو» به شدت از این سیاست ایالت تگزاس و انتقال پناهجویان به ایالت‌های دیگر انتقاد کرده و می‌گوید که این امر موجب آواره شدن آن‌ها در خیابان‌ها می‌شود.

مقام امور مهاجران نیویورک، همچنین از عدم حمایت کاخ سفید از پناهجویان انتقاد کرده و گفت در حال حاضر مقامات نیویورک با محدودیت در تهیه مراکز اسکان پناهجویان مواجه هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *