هرج و مرج و بحران مهاجرت در مرزهای جنوبی آمریکا

13:35 - 16 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۱۶۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هرج و مرج و بحران مهاجرت در مرزهای جنوبی آمریکا
مقامات آمریکا درباره وضعیت و واقعیت موجود در مرز‌های جنوبی این کشور پنهان‌کاری کرده‌اند.

خبرگزاری میزان – یک گزارش جدید حاکی از آن است که در جریان بازدید رئیس جمهور آمریکا از مرز‌های جنوبی این کشور، مقامات مرزی برای مخفی کردن هرج و مرج، اقدام به جابجایی و انتقال پناهجویان به مناطق دیگر کرده بودند.

به گزارش دیلی میل، گزارش جدید «Bombshell» نشان می‌دهد که پیش از این بازدید ویژه از مرز‌های جنوبی آمریکا به ماموران مرزی دستور داده شد که پناهجویان را به مناطقی دور از مرز‌ها منتقل کنند.

 

مخفی کردن هرج و مرج و بحران مهاجرت در مرزهای جنوبی آمریکا

تلاش برای پنهان کردن واقعیت

تحقیقات نشان می‌دهد که هدف از این اقدام مقامات مرزی آمریکا پنهان کردن «واقعیت» موجود در مرز‌ها بوده است.

این افشاگری‌ها در یک تحقیق در مورد مدیریت وزارت امنیت داخلی (DHS) در بحران مهاجرت صورت گرفته است.

این گزارش اخیر به اقدامات ۹ هزار مامور مرزی آمریکا اشاره می‌کند که تصویری تیره و تار از چگونگی مدیریت بحران در مرز‌ها ارائه می‌دهند.

بر اساس این تحقیق جدید، مقامات مرزی آمریکا پیش از بازدید، اقدام به انتقال گسترده پناهجویان کرده و پس از آن بار دیگر پناهجویان را بازگردانده‌اند.

یک منبع می‌گوید که از وی خواسته شده بود تا پناهجویان را از مرز‌های جنوبی انتقال دهد به گونه‌ای که مرز‌های جنوبی به عنوان محلی مناسب معرفی شود.

مخفی کردن هرج و مرج و بحران مهاجرت در مرزهای جنوبی آمریکا

گزارش شاهدان حاکی از آن است که مقامات از ماموران مرزی خواسته بودند تا وضعیت را به گونه‌ای جلوه دهند که «نیرو‌ و پرسنل کافی» برای مدیریت وضعیت در مرز‌های جنوبی وجود دارد.

بر این اساس، در جریان بازدید از مرز‌های جنوبی، به بازدید کنندگان نشان داده نشده که شرایط مرز‌ها در واقعیت چگونه است.

کارشناسان بر این عقیده هستند که این موضوع نیز برای دولت آمریکا یک تحقیر دیگر است.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از سوی جمهوری‌خواهان به دلیل اختلال در ایجاد دیوار مرزی هدف انتقادات گسترده قرار گرفته است.

کمبود نیرو در مرز‌های جنوبی

گزارش اخیر همچنین نشان می‌دهد که نیرو و پرسنل کافی برای مواجهه با بحران پناهجویی در مرز‌های جنوبی این کشور وجود ندارد.

در حال حاضر بسیاری از نیرو‌های مرزی در مرز‌های آمریکا از شرایط کاری خود ناراضی هستند و برخی درباره ترک کار خود هشدار داده‌اند.

آمار موجود نشان می‌دهد که با افزایش بحران مهاجرت و تعداد پناهجویان در مرز‌های جنوبی آمریکا، تعداد کارکنان برای بررسی وضعیت افراد افزایش پیدا نکرده و تعداد پرسنل از سه سال پیش تاکنون تغییری نداشته است.

گزارش اخیر وضعیت گذرگاه‌های مرزی را «برخورد با مهاجران» می‌نامد؛ اصطلاح تخصصی دولت آمریکا برای زمانی که پناهجویان به طور غیرقانونی وارد، اما دستگیر یا فوراً اخراج می‌شوند.

مخفی کردن هرج و مرج و بحران مهاجرت در مرزهای جنوبی آمریکا

انقضای عنوان ۴۲ 

عنوان ۴۲ که به عنوان بهانه‌ای برای متوقف کردن و بازداشت و اخراج پناهجویان در دوره شیوع ویروس کرونا استفاده شده و اکنون در آستانه پایان خود قرار دارد.

برآورد‌ها نشان می‌دهد که با منقضی شدن عنوان ۴۲، حدود ۱۳ هزار پناهجو می‌توانند وارد آمریکا شوند؛ مقامات آمریکا در تلاش برای جلوگیری از ورود این افراد به آمریکا هستند.

این اختیارات برگرفته از یک قانون تقریبا ۸۰ ساله فدرال بهداشت عمومی، به دونالد ترامپ و جو بایدن اجازه داد تا مهاجران را بدون بررسی پرونده آن‌ها اخراج کنند.

این قانون در روز ۱۱ می‌ منقضی می‌شود، زیرا رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته تا به وضعیت اضطراری کرونایی در این کشور پایان دهد.

بر اساس اطلاعات گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، سال گذشته دستکم ۲.۳ میلیون مهاجر سعی کردند به طور غیرقانونی از مرز مکزیک عبور کنند.

این رقم در مقایسه با ۱.۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ و کمی بیش از ۴۵۰ هزار نفر در سال پیش از آن است که بسیاری از نقاط جهان در طول همه گیری قرنطینه شده بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *